IPTV voor het buitenland, hoe werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
Sinds korte tijd woon ik in Bangladesh en wil daar graag ook Nederlandse TV zien. Iemand wees me op het bestaan van zgn. IP-kastjes. Mijn LG OLED 55B9 is meegegaan. Snelheid van internet is acceptabel, betrouwbaarheid van het net redelijk.
Ben aan het orienteren op internet wat IPTV inhoudt, en lees vooral dat het het beste is om een abonnement af te sluiten via een provider. Maar ben er nog niet achtergekomen of zo'n abonnement dan ook in Zuid-Oost Azie geldig is/werkt.

Ik hou me aanbevolen voor tips & tricks over het gebruik van IPTV in het verre buitenland waarmee ik in de gelegenheid wordt gesteld om diverse kanalen, waaronder de Nederlandse, op mijn smart-TV te zien.

Beste antwoord (via H. Armor op 16-08-2022 17:20)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De publieke omroep heeft gratis IPTV-stream van Ned1,2,3, alleen natuurlijk niet toegankelijk buiten Nederland. Een VPN-dienst lijkt me een prima legale manier om daarom heen te werken. Heb je geen commerciële zenders, maar vaak gaat het mensen die in het buitenland wonen vooral om de PO. Dat kun je aanvullen met BVN die je van de satelliet plukt.

Het volledige Nederlandstalige pakket van Canal Digitaal op de Astra3-satelliet in Bangladesh ontvangen lijkt me ondoenlijk, maar er is het verhaal van Klaus Schumacher die in Brazilië met behulp van een zelfgebouwde radiotelescoop het Europese aanbod op de Astra1 en andere satellieten wist te ontvangen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IPTV is, met dat soort "IP kastjes", vaak een illegale manier dat er wereldwijd 15000 kanalen worden afgetapt en die kan jij dan zien.

Maar als ik https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/buitenland/ kan geloven, bieden ze veel NL TV legaal en wereldwijd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Canal Digital levert eenzelfde soort service.
Misschien eens kijken naar dat aanbod en of dat daar ook beschikbaar is.

Wat IPTV inhoudt is vrij makkelijk, TV kijken middels web-streams. Vaak in een app maar kan ook in een web browser.

Universele IPTV-kastjes, zijn eigenlijk altijd illegaal. (Overigens is dat vanuit een NL perspectief, of het illegaal is in Bangladesh weet ik natuurlijk niet, maar zuivere koffie is het niet.)

Je neemt altijd een dienst af voor een zenderpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je TV een smart TV is kun je gewoon een abonnement bij iedere willekeurige legale Nederlandse dienst afsluiten en de app op je TV gebruiken om TV te kijken.
De meeste aanbieders staan dat gewoon toe, maar het kan zijn dat sommige content waar een bepaalde licentie op zit niet on-demand beschikbaar is.

Vermijd de illegale kastjes, dat is altijd gerotzooi met vertraging en haperen e.d., dan kun je beter een satellietkastje (al dan niet met 'minder legale' decoder) en schotel aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:30:
Maar als ik https://www.nlziet.nl/nl/online-tv-kijken/buitenland/ kan geloven, bieden ze veel NL TV legaal en wereldwijd.
nou, wereldwijd niet. Wel binnen de EU.

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:30:
Wereldwijd? De gelinkte pagina spreekt alleen over de EU. Wat logisch is, want dat is verplicht. Daarbuiten lijkt me sterk.

Met VPN moet dat echter vast op te lossen zijn. NLZiet is verder dan een top dienst wat dat betreft. NPO + RTL + SBS live en alles terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
H. Armor schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:22:
Ik hou me aanbevolen voor tips & tricks over het gebruik van IPTV in het verre buitenland waarmee ik in de gelegenheid wordt gesteld om diverse kanalen, waaronder de Nederlandse, op mijn smart-TV te zien.
Modbreak:Op enkele legale Nederlandse uitzonderingen na, zal dit voornamelijk in het illegale circuit plaatvinden. Ondersteuning daarbij is niet toegestaan op het forum. Als het topic die kant op gaat, zal het direct gesloten worden. Degenen die inhoudelijk willen reageren, zijn bij deze gewaarschuwd. Houdt het bij NLZiet-achtige oplossingen in de reacties.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De publieke omroep heeft gratis IPTV-stream van Ned1,2,3, alleen natuurlijk niet toegankelijk buiten Nederland. Een VPN-dienst lijkt me een prima legale manier om daarom heen te werken. Heb je geen commerciële zenders, maar vaak gaat het mensen die in het buitenland wonen vooral om de PO. Dat kun je aanvullen met BVN die je van de satelliet plukt.

Het volledige Nederlandstalige pakket van Canal Digitaal op de Astra3-satelliet in Bangladesh ontvangen lijkt me ondoenlijk, maar er is het verhaal van Klaus Schumacher die in Brazilië met behulp van een zelfgebouwde radiotelescoop het Europese aanbod op de Astra1 en andere satellieten wist te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. Armor
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-01 16:01
dank voor de reacties en de nieuwe inzichten; helder. In Bangladesh kan ik een abonnement nemen op een internet + TV-pakket, incl. Netflix. Wellicht dat ik dat ga aanvullen met een VPN-dienst voor de NL kanalen.
Pagina: 1