Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrincessLuna
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-07 10:42

PrincessLuna

CompliantSec IT Compliance

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn vraag:

Ik zit nu momenteel bij T-Mobile en ik mag mijn contract verlengen of ik kan overstappen naar Vodafone waar mijn telefoon die ik wil een stuk goedkoper is.

Als we even de telefoon wegdenken is het qua prijs hetzelfde. Ik heb namelijk bij beide unlimited voor 25/26 euro. Bij Ziggo krijg ik wel meer dingen.

Mijn vraag is of de overstap naar Vodafone loont. De volgende subvragen:

- Wat is het voordeel van overstap naar Vodafone
- Ga ik erop vooruit qua performance etc of achteruit of hoe moet ik het zien?

Extra eigenschappen:

- Ja wij hebben Ziggo
- Ja ik heb nog iemand binnenshuis met T-Mobile
- Ja ik heb nu T-Mobile korting.

Ik ben benieuwd.

~ Leonardo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ik stond voor een zelfde keuze enkele maanden geleden en zelfs een significante korting was toen niet genoeg om mij te doen overstappen van T-Mobile naar Vodafone.
Dit puur omdat ik niet van overstappen hou en de credo ‘don’t fix what’s not broken’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:13
Twee maanden geleden stond ik voor dezelfde keuze en ik ben toen voor Vodafone gegaan. Wij bespaarden de helft in combinatie met Ziggo, ik ben bewust niet weer gegaan voor een unlimited abonnement maar voor een red Together. Samen met mijn vriendin heb ik nu 200GB in de maand en 80GB in het buitenland.

Voordelen voor mij:
- Vodafone heeft meer landen standaard in hun bundel zitten;
- Vodafone zegt geen gebruik te maken van Huawei binnen hun netwerk, lastig te controleren;
- Ik ben achteruit gegaan op bereik in huis maar qua snelheid merk ik geen verschil. Op de meeste locaties buiten met goed bereik altijd 180 Mbps op 4G met mijn iPhone XS.

Ik vond het nadeel van af en toe minder bereik opwegen tegen het prijsvoordeel.

Ik heb wel gebeld met Vodafone voor een aanbieding, die was nog weer beter dan de aanbieding op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Koop een losse telefoon en ga/bijf bij de provider waar je je het fijnste bij voelt?

Want, wat ik mis: wat voor dekking / belofte doen andere providers op jouw adres en/of wat voor korting geven ze je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 16:21
Ik zou aanraden bij T-Mobile te blijven.
het bereik van Vodafone is een stuk minder op veel plekken.

waar ik vaak nog 2-3 streepjes heb op 4G of zelfs 5G zitten een aantal vrienden al op 1 of zelfs Edge (Geen 3G meer)

En wat betreft het netwerk. tja er zit Huawei in. maar zolang er geen bewijs is dat ze meekijken is dat naar mijn mening geen echte reden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Van je huidige provider heb je veruit de meeste ervaring qua bereikbaarheid op de plekken waar jij veel komt. Als dat wat jou betreft goed/perfect is, zou ik niet gauw overstappen op ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrincessLuna

PrincessLuna

Topicstarter
Ik ben zelf enorm tevreden met T-Mobile, maar ik wil een nieuwe telefoon. Ik wil graag de Xiaomi 12 Pro 12GB Blauw. Deze is echter bij een 1 jarig abonnement goedkoper bij Vodafone dan bij T-Mobile. Het voordeel is, dat als ik overstap naar Vodafone dat ik extra dingen krijg omdat we ook Ziggo hier hebben.

Wat ik zo zie is dat Vodafone minder bereik heeft dan T-Mobile (snap ik wel, want de dekking is minder), ik reis niet veel dus ben vooral veel op dezelfde plek (Regio Zuid-Holland) en dan 1-2x per jaar op vakantie.

Ik zag dat het prijsverschil wel oploopt tot bijna 80 euro.

Ik zag ook nog de Xiaomi 12T Pro komen binnenkort, maar ik ben benieuwd of die veel beter is dan de Xiaomi 12 Pro. Want dan gaat de 12 Pro nog meer in prijs dalen.

Qua prijs maakt het mij niet zoveel verschil. Mij gaat het met name om of ik

~ Leonardo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tot bijna 80 euro
Als 22 cent per dag een dealbreaker / barriere is, weet ik niet zo goed wat dan het slimste is om te zeggen over jouw aankoop / vraag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

Als 22 cent per dag een dealbreaker / barriere is, weet ik niet zo goed wat dan het slimste is om te zeggen over jouw aankoop / vraag.
Het is natuurlijk wel iets meer dan dat, TS geeft aan ook Ziggo te hebben, dat kan een leuke combinatie geven. Overigens zou ik zelf niet zo snel weggaan bij T-Mobile, aantal streepjes zegt niet zoveel op een telefoon, maar heb zelf nog nooit problemen gekend met T-Mobile.

Maar om kort op je vragen terug te komen:
- Het voordeel van de overstap naar Vodafone is in ieder geval het prijsverschil dus (alleen wel goed rekenen hoeveel dat daadwerkelijk is).
- Wat betreft performance is het vooral even dekkingskaarten naast mekaar leggen, als Vodafone al aangeeft bij jou in de buurt geen optimaal bereik te hebben moet je dat zeker in je achterhoofd houden.

Vraag kan je natuurlijk ook andersom stellen, waarom overstappen naar Vodafone mobiel, niet naar T-Mobile thuis? :)
Taab schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:34:

Voordelen voor mij:
- Vodafone zegt geen gebruik te maken van Huawei binnen hun netwerk, lastig te controleren;
Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn kennis over Xiaomi beperkter is dan de kennis die ik heb van Huawei, maar is Xiaomi niet net zo Chinees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrincessLuna

PrincessLuna

Topicstarter
tommerd_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Het is natuurlijk wel iets meer dan dat, TS geeft aan ook Ziggo te hebben, dat kan een leuke combinatie geven. Overigens zou ik zelf niet zo snel weggaan bij T-Mobile, aantal streepjes zegt niet zoveel op een telefoon, maar heb zelf nog nooit problemen gekend met T-Mobile.

Maar om kort op je vragen terug te komen:
- Het voordeel van de overstap naar Vodafone is in ieder geval het prijsverschil dus (alleen wel goed rekenen hoeveel dat daadwerkelijk is).
- Wat betreft performance is het vooral even dekkingskaarten naast mekaar leggen, als Vodafone al aangeeft bij jou in de buurt geen optimaal bereik te hebben moet je dat zeker in je achterhoofd houden.

Vraag kan je natuurlijk ook andersom stellen, waarom overstappen naar Vodafone mobiel, niet naar T-Mobile thuis? :)

[...]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat mijn kennis over Xiaomi beperkter is dan de kennis die ik heb van Huawei, maar is Xiaomi niet net zo Chinees?
Xiaomi is een Chinees merk ja. Ik heb meerdere dingen van Xiaomi, dus heb daar geen problemen mee.

De dekkingskaart erbij pakken is een hele goede.

Zoals ik zei het zal alleen obv telefoon een besparing zijn, qua kosten maandelijks zal het gelijk blijven (omdat ik in 1x de telefoon afbetaald)

Mij gaat het erom of het er om loont om voor meer dan 80 euro of in het geval als ik mijn kleur wil ~ 60 euro het waard is. Dit is toch wel bijna 3 maanden besparing als ik hem in een bepaalde kleur neem en ruim 2 maanden besparing.

Maar als ik zie zijn de reacties gemengd. De telefoon moet eigenlijk buiten discussie blijven, omdat het mij meer gaat om wat Vodafone biedt en wat T-Mobile bied (incl als ik extras heb) dan zou Vodafone voor mij voordeliger zijn. Of dit qua prestaties en of dekking daarna rendabel is zou ik zelf moeten uitzoeken.

~ Leonardo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
PrincessLuna schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Xiaomi is een Chinees merk ja. Ik heb meerdere dingen van Xiaomi, dus heb daar geen problemen mee.

De dekkingskaart erbij pakken is een hele goede.

Zoals ik zei het zal alleen obv telefoon een besparing zijn, qua kosten maandelijks zal het gelijk blijven (omdat ik in 1x de telefoon afbetaald)

Mij gaat het erom of het er om loont om voor meer dan 80 euro of in het geval als ik mijn kleur wil ~ 60 euro het waard is. Dit is toch wel bijna 3 maanden besparing als ik hem in een bepaalde kleur neem en ruim 2 maanden besparing.

Maar als ik zie zijn de reacties gemengd. De telefoon moet eigenlijk buiten discussie blijven, omdat het mij meer gaat om wat Vodafone biedt en wat T-Mobile bied (incl als ik extras heb) dan zou Vodafone voor mij voordeliger zijn. Of dit qua prestaties en of dekking daarna rendabel is zou ik zelf moeten uitzoeken.
Ik vergeet overigens nog 1 ding te zeggen, ik weet natuurlijk niet wat de situatie is, maar je schrijft dat je 2 abonnementen bij T-Mobile hebt (of in ieder geval nog iets thuis). Wat ik zei, ik weet de situatie niet maar mochten die bedragen van dezelfde rekening afgaan is het ook handig om te kijken wanneer dat abonnement naar Vodafone zou kunnen bij overstap, als dat pas over een jaar is ben je nog 12 maanden je korting kwijt (wat dan onderaan de streep misschien meer geld kost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrincessLuna

PrincessLuna

Topicstarter
Ik zal de situatie vertellen:
1. Ik heb T-Mobile (Unlimited betaal nu iets meer dan 26 euro vanwege die 2 jaar correctie die je altijd het 2e jaar betaald)
2. Mijn vader heeft T-Mobile (heeft echter geen unlimited, maar maakt niet uit)
3. Wij hebben Ziggo als Internet en TV aanbieder
4. Wij hebben verder geen Vodafone muv een Vodafone zakelijk
5. Mijn abonnement is afgelopen en is nu een maandelijks opzegbaar contract.

Ik wil als nieuwe telefoon en heb de opties;
A. Bij T-Mobile blijven 1 jaar 813 euro bijbetalen en unlimited (dus zelfde abonnement) voor 26 euro p/m
B. Vodafone overstappen 1 jaar voor 734 euro wel in de kleur paars en 25 euro per maand met de extra's en nu ook zonder aansluitkosten.
C. Ook Vodafone wel in mijn kleur maar dan 758

Ik betaal nu gewoon 26,x per maand gewoon omdat mijn abonnement afgelopen is die maandelijks opzegbaar is.

~ Leonardo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:09
Kijk ook even op sites als Mobiel.nl of Belsimpel. Daar is je toestel waarschijnlijk nog goedkoper als je ‘m daar met een abo besteld. De abonnementsprijs is dan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brentjuh2000 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:52:
Ik zou aanraden bij T-Mobile te blijven.
het bereik van Vodafone is een stuk minder op veel plekken.
Dat is wat je vaak hoort (en misschien okm wel zo is), maar ik denk dat de ts moet kijken waar hij veel is. Ik heb zowel een Vodafone als t-mobile kaart in mijn telefoon, en juist op mijn werk en bij mij thuis is het Vodafonenetwerk veel beter. (de reden waarom mijn werkgever van tmobile is afgestapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik heb privé een abonnement bij Vodafone en van de zaak bij T-Mobile.

Beide netwerken doen het vrijwel overal prima, alleen Vodafone valt indoor vaak terug naar 700/800 MHz waardoor de snelheid een stuk lager ligt dan bij T-Mobile.

Dit ervaar ik op veel locaties. Maar de snelheid bij Vodafone is altijd nog voldoende om alles te kunnen doen wat je maar kunt bedenken.

Zowel KPN als T-Mobile hebben een enorme overcapaciteit op veel locaties, waarbij Vodafone vaak alleen de écht nodige capaciteit inzet op een locatie.

Ik merk wel dat Vodafone op veel plekken steeds beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
Ik zou lekker voor de voordeligste deal gaan. Overstapen is kwestie van sim-kaart verwisselen (en je voicemail niet vergeten opnieuw in te stellen!).

Voordeel van Vodafone is dat roaming beter/uitgebreider is, zoals Zwitserland en Turkije waar je bij T-Mobile buiten Europa tarief betaald. En je krijgt bij Ziggo een extra zenderpakket.

En idd zoals al gezegd wordt, kijk ook even op Belsimpel.nl, mobiel.nl of gsmweb.nl voor een scherper aanbod.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:37
Ik ben 2 of 3 maanden terug ook overgestapt van T-Mobile naar Vodafone (iPhone 13 voor 600 i.p.v. 890 euro) en heb tot nu toe alleen nog maar voordelen gemerkt.

2GB aanvuller via sms
40GB in de Eu en daarna nog gewoon lage snelheid
extra's bij Ziggo
snelheid in huis van 10mbps naar 30 gegaan (verschilt natuurlijk wel per locatie)
en de ping lijkt wat lager te zijn.

Ik zou dus lekker je voordeel pakken en de overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:20
Vandaag overgegaan van KPN naar Vodafone. Snelheid in de tuin was bij KPN rond de 230 mbps, nu bij Vodafone 10mbps.....
Paar honderd meter verderop haal ik met Vodafone ook boven de 200mbps.
Nu nog even afwachten hoe het op andere locaties is maar nu al spijt dat ik overgestapt ben eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
@rkraats loop je de hele dag te speedtesten dan. 10Mbit is toch voldoende en daarbij heb je thuis toch wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier recent overgestapt van Vodafone naar T-Mobile.

T-Mobile is beter in mijn ervaring. Vaak een (veel) hogere snelheid beschikbaar en ook op meer plekken dekking. Er waren altijd een aantal plaatsen waar ik geen bereik had (veelal winkels, dus helaas kon ik dan niet even de pricewatch checken voor prijsvergelijking).

Nu kon ik prima leven met Vodafone en ik wist niet beter, zit er al vanaf 2003 geloof ik (Libertel toen nog). Maar vooruitgang is natuurlijk fijn, achteruitgang is mss moeilijker te accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:20
jongetje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:04:
@rkraats loop je de hele dag te speedtesten dan. 10Mbit is toch voldoende en daarbij heb je thuis toch wifi.
Zeker voldoende en ik zit inderdaad op wifi. Er op achteruit gaan qua dekking vind ik toch jammer.
Pagina: 1