2e hands met relatief grote kofferbak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:28
Beste leden,

Rondom het nieuwe jaar moeten wij op zoek naar een 2e auto omdat de private lease afloopt.

Budget ligt rond de 8-9k, meer wil ik er liever niet aan kwijt zijn.

Ik wil een relatief jonge auto omdat ik voorlopig gewoon geen gezeur ermee wil. Bouwjaar rond de 2017. KM stand rond de 120k.
Verder is een pre een relatief grote kofferbak gezien er gezinsuitbreiding op komst is.

Vooral dat laatste heeft me doen kijken naar een Citroen C3. Hebben jullie nog alternatieve auto's met vergelijkbare kofferbak en specs?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Tweedehands auto's zijn duur en schaars momenteel (of eigenlijk auto's in het algemeen).

Als je de kosten een beetje binnen de perken wilt houden maar wel voldoende bagageruimte wilt hebben zou je is naar een B-segment stationcar kunnen kijken:
Renault Clio Estate
Skoda Fabia combi

Compacte, zuinige stationcars. Met beiden heb ik enkel ervaring als hatchback, en bij de hatchbacks is de Fabia wel een stukje ruimer op de achterbank en voelt wat moderner. De Clio heeft een prettiger onderstel.

edit; kijk voor bang for buck ook is bij Dacia... Logan MCV of een Lodgy :+

[ Voor 7% gewijzigd door nooberke op 15-08-2022 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
Let wel op dat je met een B segment station alsnog maar de ruimte van een B-segmenter hebt op de achterbank. Als je daar een maxicosi wil plaatsen moet de bijrijderstoel best ver naar voren. Als je partner wat langer is, kan het al snel zijn dat je met de knieën tegen het dashboard zit. Een vriend van me had een Clio Estate, maar heeft deze ingeruild voor een Megane Estate om deze reden. Mocht je je budget op kunnen krikken tot 11-12K, dan zou je bijvoorbeeld naar een Focus Wagon kunnen kijken van bouwjaar 2016-2017. Wil je goedkoper uit zijn dan moet je naar een eerder bouwjaar toe (2014).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je een lange kofferbak (bijvoorbeeld een sedan) of wil je een hoge kofferbak (bijvoorbeeld een hatchback / station)?

/edit: 6 auto's in station-uitvoering en 1164 in hatchback :o

[ Voor 63% gewijzigd door MAX3400 op 15-08-2022 15:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05 23:36
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:50:
Wil je een lange kofferbak (bijvoorbeeld een sedan) of wil je een hoge kofferbak (bijvoorbeeld een hatchback / station)?

*Correctie, 5 en een verdwaalde Tuk Tuk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:12
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:50:

Moet je wel de kanttekening plaatsen dat vrijwel alle goedkope / kleine A en B segmenters veelal hatchback zijn en dat er daarom zoveel van te koop staan ten opzichte van stations. Vind het altijd wel jammer dat daar niet op te filteren is op dit soort sites.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga eens kijken bij een dealer die een Honda Jazz heeft staan. Hoogste tevredenheid(autoweek), zeer degelijk en geroemd om zijn binnenruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Hier een beetje in dezelfde situatie, maar ik kijk dan toch liever naar een C-segmenter die iets ouder is dan een B-segmenter.

Golf/Astra/Octavia/Megane categorie :)

*Bij onze eerste kleine hadden we een 2020 Polo, en van die ruimte word je niet echt heel blij achterin met een maxicosi :+

Dit is een leuke site om auto's te vergelijken qua formaat, een C3 is nog kleiner dan een Polo. Vooral die kofferbak van 300L, dan mag je wel een heel erg opvouwbare kinderwagen nemen. Bij ons moesten we telkens de achterwielen eraf halen als we met de Polo gingen..

https://www.carsized.com/...c3-2016-5-door-hatchback/

[ Voor 68% gewijzigd door DelThomasMei op 15-08-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Dank voor jullie reacties.
Bovenstaande link is nuttig tnx!

Een station gaat het niet worden, we hebben al een station. 2 is een beetje overkill.
Ik zit eraan te denken om de station standaard het vervoermiddel van de kinderen te laten zijn. Op deze manier kan de andere auto een compacte auto worden. Kofferbakruimte maakt dan niet meer zoveel uit en dat scheelt in de aanschafprijs natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hyundai i40

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Peugeot 308. Grote kofferbak in de klasse. Gaat wel ietwat ten koste van de ruimte op de achterbank. Vanaf 2017 is de facelift doorgevoerd. De 1.2 130 pk is vlot en vooral op de snelweg behoorlijk zuinig en comfortabel.

[ Voor 25% gewijzigd door Naafkap op 16-08-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Die liggen volgens mij ver boven budget?

Met m'n eisen zit ik nu te kijken naar de Opel corsa

https://www.autotrack.nl/a/opel-corsa-benzine-2017-52698564

Qua kofferbak moet daar wel een kinder(duo)wagen in kunnen

[ Voor 16% gewijzigd door PHPResource op 16-08-2022 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Waarom niet nog een keer private leasen ?
Mooie occasion lease zoeken in het segment station? (Clio is mooi voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
wd200 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:02:
Waarom niet nog een keer private leasen ?
Mooie occasion lease zoeken in het segment station? (Clio is mooi voorbeeld)
In het kader van FIRE wil ik de maandlasten naar beneden krijgen.. ons huidige lease was 190 p/m voor Peugeot 108. We moeten echt iets groters nu en dan ga je al snel richting 350-400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:31
PHPResource schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:00:
Die liggen volgens mij ver boven budget?

Met m'n eisen zit ik nu te kijken naar de Opel corsa

https://www.autotrack.nl/a/opel-corsa-benzine-2017-52698564

Qua kofferbak moet daar wel een kinder(duo)wagen in kunnen
Met kinderen zou ik geen 3 deurs willen zoals het gelinkte model. Eigenlijk uberhaupt niet, maar dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PHPResource schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

In het kader van FIRE wil ik de maandlasten naar beneden krijgen.. ons huidige lease was 190 p/m voor Peugeot 108. We moeten echt iets groters nu en dan ga je al snel richting 350-400
Puur uit nieuwsgierigheid. Wat zijn de verwachte maandelijkse TCO kosten over de levensduur als je nu gaat kopen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29
PHPResource schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Maar wat denk je dat verzekering, mrb, afschrijving en onderhoud kost? Ik zou een private lease van 300 overwegen. Ihk van FIRE zou ik of een oud barrel van 500,- goedkoop rijdende houden, of private leasen ihkv geen gedoe. Alles er tussenin is compromis.

Fiat Panda. VA 300,-
https://www.anwb.nl/auto/...e-lease/aanbod/fiat/panda
Iets groter
Dacia Sandro va 309,-
https://www.anwb.nl/auto/...ease/aanbod/dacia/sandero

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
revolution-nl schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:11:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid. Wat zijn de verwachte maandelijkse TCO kosten over de levensduur als je nu gaat kopen.
Op zo'n C3 schrijf je ongeveer 1000 euro per jaar af (2017 model kosten nu 9k, 2013 model rond de 5k), dit is natuurlijk een schatting; 83 per maand
Verzekering tussen de 34 en 56 euro, met een paar (3) schadevrije jaren; pakken we allrisk a 56
wegenbelasting tussen de 25 en 28, afhankelijk van de provincie; 28
onderhoud, altijd een schatting maar met 50 per maand/600 per jaar zit je best ruim

Bij elkaar zit je dan aan de 217 per maand, ex brandstof.

Voor een C3 in de private lease bij de ANWB, random gekozen, zit je met 48 maanden en een kale uitvoering minimaal aan de 369 euro.

Dat is 7300 euro verschil in 4 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
desmond schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:41:
Ga eens kijken bij een dealer die een Honda Jazz heeft staan. Hoogste tevredenheid(autoweek), zeer degelijk en geroemd om zijn binnenruimte.
In dat kader kan ik ook een Daihatsu Sirion 2 aanbevelen. Goedkoop, oerbetrouwbaar en veel binnenruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

caspervc schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:19:
[...]

Maar wat denk je dat verzekering, mrb, afschrijving en onderhoud kost? Ik zou een private lease van 300 overwegen. Ihk van FIRE zou ik of een oud barrel van 500,- goedkoop rijdende houden, of private leasen ihkv geen gedoe. Alles er tussenin is compromis.

Fiat Panda. VA 300,-
https://www.anwb.nl/auto/...e-lease/aanbod/fiat/panda
Iets groter
Dacia Sandro va 309,-
https://www.anwb.nl/auto/...ease/aanbod/dacia/sandero
Ik weet niet hoeveel TS per maand rijdt, en of hij laadmogelijkheden heeft, op https://www.privateleaseovernemen.nl/ komen vaak ook interessante (elektrische) auto's voorbij die tegen zeer scherpe tarieven ter overname worden aangeboden, volgens mij kan je bij een tweedehands pl ev ook gebruik maken van de 2000 euro subsidie, daarnaast speel je brandstofkosten ook voor een groot gedeelte weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 17-08-2022 10:06 ]

Pagina: 1