Seagate Cheetah 18XL 18 Gb 10k

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 08:59
Wie heeft deze hd? Wat zijn je ervaringen? In vergelijking met andere 10k drives is deze snel??

Hinke

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
net eentje verkocht en hij doet het nog steeds. jawel.
voordeel in dit geval was dat hij backwards compatibel was en zodoende kon hij op een scsi-2 controller (jawel, 10k rpm op een 20 MB/s adapter, puur voor data opslag)

bepaalde barracuda modellen kunnen niet op een oude scsi controller, en deze cheetah dus wel.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik ben een gelukkige eigenaar van zo'n apparaat }) , erg fijntjes om mee te werken.
Ook wel vrij stil (iig ten opzicht van mijn Viking U2W schijven)
Enigste nadeel voor de meesten: Tis U160

Benchmarks geven een rate van ongeveer 45/60 mb/s....

• smvs
  • Niet online
een viking II daar noem je ook wel wat. die maakt idd een takkeherrie.

• wezep
Hoezo een nadeel U160. deze drive kun je toch gewoon op een UW of U2W controller aansluiten??

400 piek voor zo'n drive is niet duur he??

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

400 piek klinkt okee... Ikke heb 9,1 en 4,3 10K's Cheetahs... Erg fijn, mijn fans maken meer geluid...

• Sundead
Op maandag 27 augustus 2001 12:21 schreef wezep het volgende:
Hoezo een nadeel U160. deze drive kun je toch gewoon op een UW of U2W controller aansluiten??

400 piek voor zo'n drive is niet duur he??
Nee, maar je haalt er geen optimale performance mee, dan zou je in principe evengoed een goedkopere scsi schijf kunnen kopen, de snelheid is toch gebonden aan je controller.....

• smvs
  • Niet online
Nee, maar je haalt er geen optimale performance mee, dan zou je in principe evengoed een goedkopere scsi schijf kunnen kopen, de snelheid is toch gebonden aan je controller.....
hoezo haal je er geen optimale performance mee?

• Sundead
Op maandag 27 augustus 2001 13:06 schreef smvs het volgende:

[..]

hoezo haal je er geen optimale performance mee?
Als je een 10K U160 op een U2W controller zet, dan haal je geen maximale performance uit die schijf omdat U2W "slechts" 80 MB/s als (theoretische) max heeft, das een beetje zonde van de mogelijkheden van zo'n schijffie IMO

Misschien in vorige reply ietwat te onduidelijk geweest |:(

• wezep
Dat klopt, je haalt er niet het maximale uit: maar hij is een stuk sneller als een oude 7200 rpm UW schijf. Misschien komt deze schijf op een UW controller niet boven de 40 Mb uit, maar zelfs 40 Mb is nog erg rap. Daarnaast is de accesstime een stuk lager en de controller is daarop niet van invloed, als ik het goed heb.

• smvs
  • Niet online
Als je een 10K U160 op een U2W controller zet, dan haal je geen maximale performance uit die schijf omdat U2W "slechts" 80 MB/s als (theoretische) max heeft, das een beetje zonde van de mogelijkheden van zo'n schijffie IMO
hoe kom je er in godsnaam bij dat ie op de 160 MB/s komt. echt never. u160 heeft alleen zin bij meerdere schijven. max is echt 52 MB/s en dat is nog veel. (zie storagereview.com)
cache van de schijf is sneller bla bla, natuurlijk, wat hij uit de cache leest kan misschien met 160 MB/s maar het blijft een minimale tot geen winst om zo'n dure controller aan te schaffen.

• wezep
Volgens de spec pages van Seagate kun je op de drive geen eigen terminator zetten. Zolang ik geen U2W of U160 controller heb wil ik deze drive aansluiten op een Diamond Fireport. Hoe doe ik dit zonder active terminator? Of is de enigste manier een kabel met actieve terminator kopen?

PS wat is precies het verschil tussen de ST318404LW en ST318405LW?? Behalve dat de laatste wat nieuwer is?

• Sundead
Op maandag 27 augustus 2001 13:46 schreef smvs het volgende:

[..]

hoe kom je er in godsnaam bij dat ie op de 160 MB/s komt. echt never. u160 heeft alleen zin bij meerdere schijven. max is echt 52 MB/s en dat is nog veel. (zie storagereview.com)
cache van de schijf is sneller bla bla, natuurlijk, wat hij uit de cache leest kan misschien met 160 MB/s maar het blijft een minimale tot geen winst om zo'n dure controller aan te schaffen.
edit:

Ben bang dat een actieve terminator wel een verreiste wordt, U2W heeft die dingen wel, en zo'n controller kost ook niet meer eens zoveel

Die 160 mb/s is ook de theoretische max van dat soort apparatuur, ik begrijp ook wel dat dat er met 1 schijf niet uit te persen valt, een paar posts eerder had ik ook al vermeld dat mijn doorvoersnelheid tussen de 45 mb/s en de 60 mb/s ligt.
Daar had je het aan af kunnen leidden, maar misschien net ff over heen gelezen, shit happens

Wil je idd die 160 mb/s halen dan moet je denk ik maar een raid 5 opstelling gebruiken met 5 van die cheetah's , staat me nog wat van bij dat ze dat bij de test opstelling van de Tyan Thunder K7 gebruikten en idd de 160 mb/s doorvoersnelheid konden bereiken.
Dat was wel een brute opstelling, maar ja, dat kost ook wat....

• wezep
Niemand die enig idee heeft hoe ik dat moet oplossen met de terminator:
1 U160 op een UW controller: schijf met jumper op single ended, maar geen jumper om schijf voor terminator
heo los ik dit op zonder een dure kabel met active terminator te kopen????????
Pagina: 1