KVM switch met power delivery en G-Sync support?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:45
Ik zoek een?
Hi all, ik heb momenteel een XPS 13 9310 laptop met een Dell WD15 docking, aangesloten op een Dell ultrawide beeldscherm. Ik wil binnenkort graag een PC kopen om op te gamen, echter wil ik blijven werken op mijn laptop. Ik zoek dus een KVM switch zodat ik mijn beeldscherm+input devices makkelijk kan switchen tussen PC en Laptop. Het is daarbij belangrijk dat mijn setup het volgende kan:

- Momenteel heb ik één kabel naar mijn laptop vanaf het docking. Dit is voor zowel de connectiviteit als voor power delivery. Ik zou graag één kabel willen houden. Dus de KVM switch moet power delivery ondersteunen.
- Ik wil in de toekomst upgraden naar een groter/sneller beeldscherm (AW3821DW) die G-Sync ondersteunt. De KVM switch moet mij dus niet limiteren tot 60FPS oid.
- Ik gebruik veel USB-C devices, dus naast traditionele USB-A/B poorten zou ik ook graag USB-C poorten op de KVM switch willen.

Wat is je budget?
Geen specifieke limiet. Mag ook 500 euro zijn, zolang het maar goed werkt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Dell XPS 13 9310 laptop
- Nieuwe PC met RTX 4090 / Ryzen 9 7900
- Dell AW3821DW ultrawide
- Bluetooth muis (MX Master 2s)
- Das keyboard met USB-B(?)

- Mijn Dell WD15 docking station heb ik dan als het goed is niet meer nodig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bumpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Ik heb geen pasklaar antwoord voor je, maar wat is er mis met de optie om een KVM-switch achter de dock aan te sluiten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:40

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Heb je zelf al iets gevonden?
Werkt Gsync uberhaupt wel over een KVM? Zijn er KVMs met power delivery?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik denk dat je teveel eisen stelt aan de KVM, waardoor je ofwel erg duur uit gaat zijn, of het technisch niet gaat halen.

Persoonlijk heb ik een setup met 3x 27" monitoren+muis+toetsenbord die ik via een simpele USB switch laat schakelen tussen mijn werklaptop en game PC.

Hoewel de monitoren niet geschakeld worden via de USB switch, zijn deze wel zo slim om te detecteren welk kanaal 'actief is'. Dus wanneer ik mijn laptop uitzet, of in hybernation mode knal, en daarna mijn gamePC aan slinger, dan gaan de schermen automatisch over (en andersom natuurlijk ook). Het is dus wel belangrijk dat je monitor(s) meerdere DP/HDMI poorten hebben en dat deze voldoen aan jouw specs.

Mocht je alsnog 'live' willen schakelen van videosignaal is dat natuurlijk ook prima mogelijk, maar dan moet je dat natuurlijk via de input source selectie van je monitor doen en kost je 1 extra handeling.

Gebruikte USB switch:
https://www.informatique....t-usb-3-0-kvm-switch.html
Geen USB C, maar die zijn er vast wel te vinden.

Gebruikte monitors, als voorbeeld
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Werkt perfect met free- en gsync en nooit problemen meer met kabels omzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Junia op 17-08-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Veel schermen hebben tegenwoordig een ingebouwde KVM. Maar de AW3821DW dan helaas weer niet.

Ik heb hier een Logitech MX Keys toetsenbord dat tussen 3 computers kan schakelen. Daarnaast een hotkey ingesteld die de Dell Display Manager aanroept om ook de scherminput te wisselen.

In totaal dus 3 toetsen indrukken. Dat is meer dan bij een KVM, maar omdat mijn handen het toetsenbord niet verlaten misschien toch wel even snel/handig. Mogelijk is dit een alternatief dat je kunt overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Als ik jullie posts goed begrijp zou ik dus het best het volgende kunnen doen:

Laptop
- Laptop in mijn Dell WD15 docking prikken
- Video output van het docking aansluiten op de KVM switch

PC
- Video output van de PC aansluiten op de KVM switch

Gedeelde apparaten
- Muis, keyboard op de KVM switch aansluiten (hoe gaat dat echter met een bluetoothmuis?)
- Monitor aansluiten op de video output van de KVM switch

Klopt dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 09:58
Avalaxy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

[...]

Als ik jullie posts goed begrijp zou ik dus het best het volgende kunnen doen:

Laptop
- Laptop in mijn Dell WD15 docking prikken
- Video output van het docking aansluiten op de KVM switch

PC
- Video output van de PC aansluiten op de KVM switch

Gedeelde apparaten
- Muis, keyboard op de KVM switch aansluiten (hoe gaat dat echter met een bluetoothmuis?)
- Monitor aansluiten op de video output van de KVM switch

Klopt dat zo?
Nee, zo:

Monitor:
Input1 --> Docking station van je laptop
Input2 --> Game PC

Muis/toetsenbord/andere USB apparaten --> (input) USB switch
USB Switch output1 --> Docking station laptop
USB Switch output2 --> Game PC

Kortom, USB apparaten via USB switch laten lopen en je 'meerdere video inputs' van je monitor gebruiken voor je laptop/PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Junia schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Nee, zo:

Monitor:
Input1 --> Docking station van je laptop
Input2 --> Game PC

Muis/toetsenbord/andere USB apparaten --> (input) USB switch
USB Switch output1 --> Docking station laptop
USB Switch output2 --> Game PC

Kortom, USB apparaten via USB switch laten lopen en je 'meerdere video inputs' van je monitor gebruiken voor je laptop/PC.
Ahhh okay, helder. Dat maakt sense. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynare
  • Laatst online: 15:44
Zat zelf vorig jaar in ongeveer dezelfde situatie en was toen ook uitgekomen op een usb switch. Ik kon geen KVM switch vinden die meer dan 60hz ondersteunen.

Maak nu ondertussen alweer 1 jaar gebruik van onderstaande usb switch en tot nu toe geen problemen ondervonden. Als ik nu thuis mijn werk laptop aansluiten kan ik met 1 druk op de knop al mijn usb apparaten omschakelen. Moet ik alleen nog wel even handmatig de input van mijn scherm aanpassen.

Deze heeft alleen geen usb C poorten
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royheidotting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 14:18
Is het werken via remote desktop niet een idee?

Dat je vanaf je nieuwe desktop inlogt op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dynare schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:52:
Zat zelf vorig jaar in ongeveer dezelfde situatie en was toen ook uitgekomen op een usb switch. Ik kon geen KVM switch vinden die meer dan 60hz ondersteunen.

Maak nu ondertussen alweer 1 jaar gebruik van onderstaande usb switch en tot nu toe geen problemen ondervonden. Als ik nu thuis mijn werk laptop aansluiten kan ik met 1 druk op de knop al mijn usb apparaten omschakelen. Moet ik alleen nog wel even handmatig de input van mijn scherm aanpassen.

Deze heeft alleen geen usb C poorten
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Goed om te horen dat het bevalt!
royheidotting schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:55:
Is het werken via remote desktop niet een idee?

Dat je vanaf je nieuwe desktop inlogt op je laptop?
Op zich overweeg ik wel zoiets, maar dan andersom (het crunchwerk op de PC laten gebeuren en dan mijn laptop remote in laten loggen). Ik wil sowieso ook wel een 'hardwarematige oplossing' met zo'n USB-switcher, maar het remote desktoppen zou een goede toevoeging zijn. Heb je hier ervaring mee en kun je een goede/stabiele/snelle tool aanraden om voor remote desktop werk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royheidotting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 14:18
[...]

Op zich overweeg ik wel zoiets, maar dan andersom (het crunchwerk op de PC laten gebeuren en dan mijn laptop remote in laten loggen). Ik wil sowieso ook wel een 'hardwarematige oplossing' met zo'n USB-switcher, maar het remote desktoppen zou een goede toevoeging zijn. Heb je hier ervaring mee en kun je een goede/stabiele/snelle tool aanraden om voor remote desktop werk? :)
[/quote]

Ik heb niet dezelfde setup als jij. Maar op het werk gebruiken we "Remote Desktop Connection" van windows zelf om met virtuele machines te verbinden. Ik ga er van uit dat dit in jouw situatie ook moet werken.

Volgens mij moet je op de client machine wel toestaan dat er remote verbinding gemaakt mag worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
Junia schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:26:

Gebruikte USB switch:
https://www.informatique....t-usb-3-0-kvm-switch.html
Geen USB C, maar die zijn er vast wel te vinden.
Het is deze geworden! Helaas geen kastjes kunnen vinden met ook USB-C, maar dat is niet zo'n ramp. Bedankt voor de hulp allemaal!
Pagina: 1