Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:22
Sinds 2 weken word ik met regelmaat gebeld op mijn privénummer door recruiters met een 'mooi' aanbod. Wanneer ik ze vraag hoe ze aan mijn nummer komen krijg ik het antwoord dat ze dit op LinkedIn hebben gevonden.

Nu heb ik al 2 keer mijn volledige LinkedIn profiel doorgezocht, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden (zowel zakelijk als privé). De enige plaats waar ik mijn nummer gevonden heb is bij de 2 factor authenticatie (waar ik deze nu weg gehaald heb).

Ik heb een half jaar geleden mijn werkgever aangepast, verder geen veranderingen in mijn pagina. In mijn contactgegevens staat geen telefoonnummer en ook geen nummer onder info of ervaringen.

Zie ik iets over het hoofd op LinkedIn, of zijn er andere manieren waarop recruiters nummers achterhalen.

Beste antwoord (via DutchJohnDoe op 15-08-2022 13:18)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:51
Grote kans dat ze deze informatie niet helemaal netjes hebben verkregen (via een datalek ergens anders) en deze informatie hebben kunnen matchen met behulp van je LinkedIn profiel (volledige naam plus locatie)

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +12 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:51
Grote kans dat ze deze informatie niet helemaal netjes hebben verkregen (via een datalek ergens anders) en deze informatie hebben kunnen matchen met behulp van je LinkedIn profiel (volledige naam plus locatie)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik denk dat 'gevonden op Linkedin' de standaard smoes is en het nummer via via verkregen is. Toen ik nog dagelijks gebeld werd door recruiters met een 'mooie job voor jou' (buiten mijn expertise uiteraard) was de standaardvraag aan het einde 'heb je misschien nog telefoonnummers van collega's die geintereseerd zouden zijn?'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24
DonJunior schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:53:
Inderdaad er zijn voor recruiters zelfs bedrijven die software leveren omdat volledig uit handen te nemen. De feeden ze dan een lijst LinkedIn profielen en die probeert via het internet, gelekte databases, en andere bronnen extra informatie te matchen. Kortom als jouw 06 ooit publiekelijk op het internet heeft gestaan of in een gelekte database zit (check even https://haveibeenpwned.com/). dan is er een goede kans dat een recruiter die data kan vinden en matchen aan jouw.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Een goede recruiter zou dit ook terugkoppelen naar zijn bron (nummer is ongewenst verspreidt), waardoor de telefoontjes ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

SeatRider

Hips don't lie

DutchJohnDoe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:49:
Nu heb ik al 2 keer mijn volledige LinkedIn profiel doorgezocht, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden (zowel zakelijk als privé). De enige plaats waar ik mijn nummer gevonden heb is bij de 2 factor authenticatie (waar ik deze nu weg gehaald heb).
Dat is 'm wel. Als je 2FA aanzet, is automatisch je nummer zichtbaar voor al je contacten. De vraag is dus waarom je met ze geconnect bent :-).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
Davidshadow13 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:55:
[...]

Inderdaad er zijn voor recruiters zelfs bedrijven die software leveren omdat volledig uit handen te nemen. De feeden ze dan een lijst LinkedIn profielen en die probeert via het internet, gelekte databases, en andere bronnen extra informatie te matchen. Kortom als jouw 06 ooit publiekelijk op het internet heeft gestaan of in een gelekte database zit (check even https://haveibeenpwned.com/). dan is er een goede kans dat een recruiter die data kan vinden en matchen aan jouw.
Zojuist nagekeken, mijn nummer lijkt gelukkig niet in een gelekte database te staan. Ondertussen mijn bel geschiedenis doorlopen en het is dezelfde recruiter die meerdere keren belt. Dat nummer staat nu in ieder geval geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
SeatRider schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Dat is 'm wel. Als je 2FA aanzet, is automatisch je nummer zichtbaar voor al je contacten. De vraag is dus waarom je met ze geconnect bent :-).
Is dat zo? En dan voor alle contacten of voor connecties? Kan zijn dat ik in het verleden wel een connectie heb gemaakt (toen ik ander werk zocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb enkele dagen geleden op LinkedIn aangegeven dat ik op zich open sta voor een andere baan, puur uit interesse en zonder haast, maar nu word ik op mijn privénummer platgebeld door recruiters.

Heel LinkedIn doorzocht maar ik kan nergens vinden waar het vanaf zou kunnen komen. Vind een aanbod doen prima, maar ik heb echt niet de tijd om met iedere recruiter 2 uur aan de lijn te hangen, doe eerst maar een berichtje op LinkedIn en dan kijken we van daar wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

SeatRider

Hips don't lie

DutchJohnDoe schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:05:
[...]

Is dat zo? En dan voor alle contacten of voor connecties? Kan zijn dat ik in het verleden wel een connectie heb gemaakt (toen ik ander werk zocht).
Dat *was* zo. Heb het net ff nagezocht maar inmiddels is het losgetrokken. Als je ooit 2FA hebt ingesteld, dan stata je mobiele nummer dus wel in je profiel, maar dat kun je verwijderen/.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:03
SeatRider schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:58:
[...]

Niet helemaal waar.

Iedereen kan "connect with you" als ze al je telefoonnummer hebben. Ze hoeven geen contact te zijn. Zie "Phone Number" onder "sign in and security" in de settings. Als je dan doorklikt op "learn more" en "decide how you want your phone number to be used" zie je opeens dat standaard "everyone" je op kan zoeken. Pas dit dus aan en dit kan niet meer.

De vraag is dus nog steeds, hoe komen ze aan dat nummer. Dat ze je op LinkedIn gevonden hebben is compleet irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
SeatRider schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

Dat *was* zo. Heb het net ff nagezocht maar inmiddels is het losgetrokken. Als je ooit 2FA hebt ingesteld, dan stata je mobiele nummer dus wel in je profiel, maar dat kun je verwijderen/.
Goed om te weten. Ik heb het iig weg gehaald en ben een keer door al m'n contacten gegaan om wat mensen te verwijderen. Het nummer van de recruiter had ik net al geblokkeerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
Wat tegenwoordig ook best aardig werkt is vragen wanneer je expliciet toestemming conform de AVG gegeven hebt om je persoonsgegevens te gebruiken voor deze doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic even naar PFSL omdat het daar iets beter tot zijn recht komt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben gelukkig nog niet platgebeld, maar ik zit nu ook mijn gegevens na te lopen. Uiteraard heb ik 2FA aan staan.

"Profile discovery using phone number" stond op "everyone" en heb ik nu op "nobody" gezet.

Geen idee of ik er daarmee ben. Bij "sign in and security" stond bij het telefoonnummer eerder al "these won't be displayed on your profile".

Voor een ervaren software developer ben ik eigenlijk bizar onhandig met social media :X Maar LinkedIn is zo'n dienst die ik toch maar aanhou, mocht ik ooit een andere baan willen. Ik log er bijna nooit op in verder. Zag toevallig door dit topic nu een berichtje van een oud collega :+

[ Voor 28% gewijzigd door Lethalis op 15-08-2022 14:48 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:26
Lusha wellicht? Een tool die data aan LinkedIn profielen toevoegt, mijn buitenlandse nummer dat ooit gekoppeld is geweest aan LinkedIn staat daar nog steeds in..

Populaire tool om contactgegevens te verkrijgen via LinkedIn. Dikke kans dat het zo gegaan is dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:13
facebook data breach waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:01
Lethalis schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:45:
Ik ben gelukkig nog niet platgebeld, maar ik zit nu ook mijn gegevens na te lopen. Uiteraard heb ik 2FA aan staan.

"Profile discovery using phone number" stond op "everyone" en heb ik nu op "nobody" gezet.

Geen idee of ik er daarmee ben. Bij "sign in and security" stond bij het telefoonnummer eerder al "these won't be displayed on your profile".

Voor een ervaren software developer ben ik eigenlijk bizar onhandig met social media :X Maar LinkedIn is zo'n dienst die ik toch maar aanhou, mocht ik ooit een andere baan willen. Ik log er bijna nooit op in verder. Zag toevallig door dit topic nu een berichtje van een oud collega :+
Misschien omdat het simpelweg bizar is dat by default blijkbaar je nummer openbaar word gemaakt?
Je zou haast denken dat LinkedIn dit soort keuzes niet maakt met privacy in gedachten maar op basis van hun klanten :+

Ik werd overigens bij mijn vorige werkgever ook platgebeld, omdat er simpelweg naar het switchboard van mijn werkgever werd gebeld die vervolgens braaf de call doorschakelden naar mijn werk nummer :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:34
Misschien even out of the box denken: deze recruiters zijn als piranha's. Als ze bloed ruiken zullen ze zich willen vastbijten. Misschien moet je om te weten te komen van waar ze je telefoonnummer hebben wat bloed in het water sprenkelen?

Vertel de recruiter dat je geïnteresseerd bent in het aanbod, en het gesprek wil aangaan, maar dat je eerst wil weten waar hij/zij je telefoonnummer vandaan heeft. Indien ze voet bij stuk houden dat het van LinkedIn komt vraag je een screenshot, omdat je het zelf niet kan vinden.

Eens je de informatie hebt die je nodig hebt kan je alle gesprekken nog steeds afbreken. Je zou kunnen zeggen dat deze tactiek niet netjes is, maar cold calling, en al zeker data uit een datalek gebruiken, is ook niet netjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

millerman_sf schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:29:
Wat tegenwoordig ook best aardig werkt is vragen wanneer je expliciet toestemming conform de AVG gegeven hebt om je persoonsgegevens te gebruiken voor deze doeleinden.
Daarmee pak je alleen de recruiters die de AVG niet goed kennen. Onder de AVG zijn er verschillende grondslagen voor verwerking waarvan toestemming er maar ééntje is. Gerechtvaardigd belang is een andere grondslag. Voor die grondslag moet een afweging van belangen worden gemaakt, waarbij alle omstandigheden van het geval worden meegewogen, waaronder de mogelijkheid van een opt-out en het gegeven dat TS heeft aangegeven door recruiters benaderd te willen worden.

Wel geldt onder de AVG een informatieplicht. De verwerker die persoonsgegevens niet direct van het datasubject zelf heeft verkregen moet zijn bronnen noemen (artikel 14, lid 2, onderdeel f AVG). Dat moet op eigen initiatief van de verwerker en kosteloos, beknopt, transparent, gemakkelijk toegankelijk en in duidelijke en eenvoudige taal gebeuren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
@fopjurist
1. De meeste recruiters die je zo koud opbellen kennen de AVG niet en denken dat jij dat wel doet als je dit zegt. Het schrikt heel vaak voldoende af om verder gedoe te voorkomen.
2. Ik heb een werknummer en heb mijn privénummer niet afgegeven aan recruiters voor dit doeleinde. Ik wil best benaderd worden, maar dat kan gewoon op het platform waarop ik dat heb aangegeven. Ik zie het gerechtvaardigd belang niet eigenlijk om daar persoonsgegevens bij te gaan zoeken en die daarvoor te gebruiken, als er een rechtstreeks middel voor handen is in de vorm van een bericht via het platform.
3. Aan de informatieplicht kunnen ze eigenlijk vrijwel nooit voldoen of ze willen het niet en trekken dan de keutel in. Hoe dan ook, doel bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 12:39
Opifex schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:24:
Vertel de recruiter dat je geïnteresseerd bent in het aanbod, en het gesprek wil aangaan, maar dat je eerst wil weten waar hij/zij je telefoonnummer vandaan heeft. Indien ze voet bij stuk houden dat het van LinkedIn komt vraag je een screenshot, omdat je het zelf niet kan vinden.
Zolang deze leeg is bij Instellingen & Privacy -> Profielgegevens en Naam, locatie en bedrijfstak, dan kunnen ze hem niet van LinkedIN hebben gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSm1pJAP3PcilQDMoQ8H4UDb8EM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nty4qw4ERO8ceoD0V4BXeN34.jpg?f=user_large

Er zitten een paar shady recruiters tussen, die ook gewoon met cold calling het proberen, of een iets mindere fraaie manier aan je telefoonnummer gekomen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Ach Linkedin, waar het voorheen nog een mooi zakelijk plarform was, is het tegenwoordig meer een professioneel Facebook aan het worden.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je kan al je data bij linkedin opvragen en evt support van linkedin vragen of er met zekerheid te zeggen is dat jouw nummer wel of niet publiek is geweest. De volgende beller kun je dan confronteren. Wel eerst duidelijk vragen wie het is van welk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:34
PB1983 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:55:

Zolang deze leeg is bij Instellingen & Privacy -> Profielgegevens en Naam, locatie en bedrijfstak, dan kunnen ze hem niet van LinkedIN hebben gehaald.
Of het nu van LinkedIn komt of niet is niet van belang in mijn suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-06 23:27
KeesPimelmees schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:52:
Lusha wellicht? Een tool die data aan LinkedIn profielen toevoegt, mijn buitenlandse nummer dat ooit gekoppeld is geweest aan LinkedIn staat daar nog steeds in..

Populaire tool om contactgegevens te verkrijgen via LinkedIn. Dikke kans dat het zo gegaan is dan ;-)
Grote kans dat het dit soort diensten zijn geweest. Shady bedrijfjes die datasets(waar dan ook vandaan) combineren en koppelen aan een LinkedIn profiel. Recruiter betaalt dan een X bedrag en mag lookups doen in een browser plugin. Die hebben dan een soort overlay in LinkedIn waar jouw gevonden telefoonnummer(s) in staan. Er zijn meerdere van dit soort diensten. Het stomme is dat je geen idee hebt waar je nummer uiteindelijk gelekt is.
Ik heb ooit een eerlijke recruiter gehad die de naam van deze plugin wilde delen. Toen heb ik een opt-out kunnen doen bij dat bedrijf! Wereld op z'n kop natuurlijk, maar sindsdien geen telefoontjes meer gehad.
Deze: https://app.kaspr.io/optout

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 16-08-2022 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

stijnos1991 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 02:56:
[...]

Grote kans dat het dit soort diensten zijn geweest.
Yup Lusha, RocketReach, ImproverConnect, Prophet, Pipl, ...

Er zijn echt honderden van dat soort tools met allemaal hetzelfde doel. Telefoonnummers en mailadressen koppelen aan profielen. Sommigen zijn zelfs zo aardig om het algoritme voor naamgeving van bedrijfsemail te koppelen. Dan hoef je het al niet eens meer online te zetten.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

FunkyTrip

Funky vidi vici!

KeesPimelmees schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:52:

Toevallig had ik vandaag een recruiter aan de lijn en ik vroeg dus ook hoe hij aan mijn telnr kwam. Wij hadden een gezamenlijke kennis en hij zij dat hij het niet aan haar durfde te vragen, maar dat hij het met een add-on doet in combinatie met linkedin 'en wat googlen' . Ga er vanuit dat die add-on inderdaad allerlei metadata zooi snift en het combineert tot een naam+telnr.

Een andere recruiter een jaar terug zei exact hetzelfde .... linkedin ' en wat slim googlen' zonder details te geven :')

Maar goed, het is dus in ieder geval een add-on. Moet haast wel van een gelekte db komen of een dienst die ooit info per ongeluk publiek had staan want ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn telnr en naam publiek heb gemaakt ergens. Behalve op orderformulieren e.d.

-edit-
Via die haveIbeenpwned site inderdaad achtergekomen dat het via Facebook gelekt is in '21

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 16-08-2022 15:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaysanches
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik zou eerlijk gezegd alleen samenwerken met betrouwbare en hoogaangeschreven recruiters. Zelf heb ik hele fijne ervaringen met spam (reclame maken voor je eigen belang / bedrijf) is niet toegestaan.. Geen cowboy praktijken, maar goede recruiters die echt naar je luisteren.
Er zijn genoeg recruiters die niet netjes te werk gaan, maar er bestaan zeker nog wel goede recruiters die echt naar je wensen en behoeften luisteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 26-06-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:52
Ik heb het ook een keer aan een recruiter gevraagd hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam. Hij zei toen ook gewoon dat hij een of andere legale tool gebruikt die het internet afstruint op zoek naar (gelekte) telefoonnummers.

Niet echt netjes en ook niet zo professioneel naar mijn mening.

Ook weleens meegemaakt dat een recruiter contactgegevens meenam naar een nieuw opgericht recruitmentbedrijf. Lijkt me ook niet geheel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0minic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-04 13:22
Helaas voor mij een zelfde situatie. Blijkbaar is er een module LinkedIn Recruiter en daar staan je gegevens dan in. Maar welk bedrijf daar eigenaar van is is niet te achterhalen. Tries hoe LinkedIn hiermee om gaat!

antwoord van linkedin:
We begrijpen dat je je zorgen maakt over de contactgegevens die toegankelijk zijn voor personen die contact met je opnemen. We hebben deze zaak grondig onderzocht met onze product-, engineering- en juridische teams om er zeker van te zijn dat we alle aspecten afdekken.

Op basis van onze bevindingen lijkt het erop dat je profielgegevens mogelijk zijn opgeslagen in een bedrijfscontract, zoals Sales Navigator of Recruiter, waarbij een van de beheerders die aan dat contract is gekoppeld je telefoonnummer of e-mailadres heeft toegevoegd aan het veld "contactgegevens" voor een prospect of lead. In dergelijke gevallen wordt de contactinformatie zichtbaar voor alle gebruikers binnen dat ondernemingscontract. Het is belangrijk op te merken dat wij in deze omstandigheden optreden als gegevensverwerker, maar niet als gegevensbeheerder.

Om dit probleem op te lossen, raden we je aan om rechtstreeks contact op te nemen met het bedrijf of de bedrijven waarvan de werknemers contact met je opnemen en hen vriendelijk te verzoeken om je informatie uit hun databases te verwijderen, met inbegrip van alle LinkedIn ondernemingscontracten. Helaas kunnen wij deze actie niet in jouw naam ondernemen, omdat dit onder de jurisdictie van de respectievelijke bedrijven valt.

Bovendien is het ook mogelijk dat de personen die contact met je opnemen, je informatie van andere bronnen hebben en niet de volledige waarheid vrijgeven. We zijn soortgelijke situaties al eerder tegengekomen. Bovendien, als je contactgegevens eerder zichtbaar waren op je profiel maar sindsdien zijn gewijzigd naar beperkte zichtbaarheid, is het mogelijk dat iemand die informatie al had geschraapt voordat de zichtbaarheidsinstellingen werden bijgewerkt.

We begrijpen het belang van data privacy en streven ernaar om een veilige omgeving te bieden op ons platform. Mocht je verdere hulp nodig hebben of je zorgen maken, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We zijn er om je te helpen en ervoor te zorgen dat je ervaring op LinkedIn zo soepel mogelijk verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat is wel een erg grote kick, dat is niet helemaal de bedoeling en dus op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.