Vraag

• G5-2021
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Vooraf: ik weet werkelijk niet in welk forum-deel dit thuishoort. Hier kwam ik topics tegen over SD Cards, dus ik probeer het hier. Ik hoor het wel als dit niet juist is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_MGChCm8yv7XvN7BUdkIl6i2N8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tGLIHI3kgvKdNmzPbe8NgM1K.jpg?f=user_large
Deze SanDisk microSD van 128GB zat in een Motorola telefoon als extern geheugen, Werkte goed en kan nu nog steeds in die telefoon worden geformatteerd.
Bedoeling is echter dat ik deze kaart nu in Windows formatteer (mag zowel FAT als NTFS zijn), maar Windows ziet de kaart op geen enkele manier. Ook niet met chkdsk of met EaseUS. Windows ziet wél de driveletters van de kaartlezer en elk ander kaartje dat ik in dezelfde kaartlezer stop wordt wel gezien, maar dit kaartje niet. Terug in de Motorola kan dit kaartje wél worden geformatteerd. Mijn conclusie is dan ook dat zowel de kaartlezer als de SD card ok zijn.
Hoe kan ik deze kaart toch in Windows aan de praat krijgen, ofwel formatteren?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik weet niet welke versie Windows je hebt, maar via de instellingen of configuratiescherm kun je partities/schijven beheren. Bijvoorbeeld:
https://www.pc-tips.info/...beheer-openen-in-windows/

Ziet Windows de SD kaart wel in Schijfbeheer? En kun je dan de partities er op weggooien en opnieuw formatteren als FAT32?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere microSD kaart werkt wel? Je zou dan nog de microSD kaart in een derde apparaat proberen om uit te sluiten of de kaart niet gewoon stuk is (heeft het nu alle schijn van).

EDIT:
Ik bedenk me zojuist echter nog de volgende vraag: welke generaties microSD kaarten ondersteund de kaartlezer? Heb je voor ons het merk + type van de kaartlezer?

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2022 14:34 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11 18:04

MsG

Forumzwerver

Zie je hem ook niet in 'Computerbeheer'?

Of in bijvoorbeeld diskpart?

[ Voor 28% gewijzigd door MsG op 15-08-2022 14:51 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn