Garagadeuren inkorten

Pagina: 1
Acties:

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:43
Goedemorgen Tweakers,

ik kan aan een dubbele garagedeuren kopen
helaas zijn deze 20cm te hoog voor ons
heeft er iemand ervaring met het inkorten van dubbele garagedeuren?

het kozijn zelf zie ik geen probleem in alleen de deur zelf heb ik een slecht beel bij
mijn idee was om aan de bovenkant van de deur 20cm af te zagen en dan een nieuwe schoor en dwars plank bovenin de bovenste helft te plaatsen

verder zit er een 3 punts sluiting op welke nog wel 20 cm in te korten is
is dit mogelijk of denk ik hier nu te makkelijk over?

het is zon soort deur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BrY8fCRAhxT9S15aEXUZH_UkBc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C2v8NiuxCbAnuSq4BCvwdZBr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8ZML7j9dM-0IKG1sSu2430iWec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9xn19fmhTQIwFfp8OTANjfw.jpg?f=fotoalbum_large

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Krijg je die meneer er ook bij? Misschien kan die wel helpen :)

Als het een houten deur is kun je 'm gewoon afzagen, let er wel op dat je dan de klink en scharnieren weer op de goede hoogte uit laat komen. Let er ook op dat je het bovenaan weer netjes afdicht als het zo'n deur met meerdere lagen is, want je wil niet dat er allemaal water in gaat zitten.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 15:23
Is het van hout? Is de binnenkant een paneel? Anders lijkt het erop dat heel het kader gesloopt wordt als je eronder 20cm weghaalt? En ivm krukhoogte ga je dit keer van bovenaf inkorten. Maar als er van dat plaatje nog 20cm afgaat, dan hou je niet veel over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• H143
ik ken zelf de opbouw van deze deuren niet of hier een schoor in zit of dat de plaat aan de binnenzijde voorkomt dat de deur gaat doorzakken.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:18

MLLL

Palm Treo 650

Ben benieuwd hoe je een driepuntssluiting 20cm gaat inkorten.

• H143
MLLL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:43:
Ben benieuwd hoe je een driepuntssluiting 20cm gaat inkorten.
het slot en de schoten lopen niet tot boven aan toe door. daar zit nog wel ruimte in.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:54
Oon schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:39:
Krijg je die meneer er ook bij? Misschien kan die wel helpen :)
OT
Dit is opperman Seijje Herke Brinkman, die maakt alles van hout!

"Kozijnen, deuren,noem maar op, draaikiepraamn."

[ Voor 9% gewijzigd door pentaw1nz op 15-08-2022 16:57 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride

• YellowB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik denk dat iedere deur wel in te korten is, mits je inderdaad niet met het slot op het in te korte stuk zit. Maar als je boven en onder iets af kunt halen, is alles wel op maat te krijgen, ligt er maar aan hoeveel tijd/zin je hebt en of het je echt een fiks financieel voordeel oplevert want het is een behoorlijk klusje!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:13
Bedenk ook dat je die deuren opnieuw kan afhangen als je aan de bovenkant in gaat korten. Nieuwe scharnier sparingen frezen, oude plamuren enz...

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• H143
Een likje verf en plamuur is niet zo'n probleem dat heeft hij toch nodig. Ik ga de gok aan en het gewoon proberen
Pagina: 1