iPhone scherm dood, maar werkt wel: MacOs app met toegang ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 18:12
Hallo allemaal,

mijn iPhone is in water gevallen. 4 meter diep. Lijkt nog te werken maar screen is helemaal dood. Geluid afspelen via Find my iPhone doet het nog wel, dus 4G ook :-)

- scherm is zwart, en
- scherm accepteert geen aanrakingen

Heb hem geprobeerd te resetten maar als ik hem aan macbook hang kan ik via Finder alleen naar factory reset. Ik denk dat hij nu recovery mode is.

Ik heb eigenlijk alleen 5 dagen aan vakantiefilms en fotoos die ik eraf wil hebben. Daarna is reset prima.

Op internet zijn er allerlei tools die beloven dat je via je Mac je iPhone met broken screen kan bedienen, maar ik vertrouw ze voor geen meter. Kennen jullie echt betrouwbare programa's, of andere tips?

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Plaffie_NL op 15-08-2022 11:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-06 14:02
Als hij al in recovery mode staat dan zou je Find my iPhone geluid nu ook niet meer moeten werken.

Staan je foto's niet in iCloud? als hij nog verbind met 4G zou hij in principe ook moeten syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
He dat is snel, dank je wel.
XelaRetak schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:08:
Als hij al in recovery mode staat dan zou je Find my iPhone geluid nu ook niet meer moeten werken.

Staan je foto's niet in iCloud? als hij nog verbind met 4G zou hij in principe ook moeten syncen.
Klopt, Find My doet het nu ook niet meer.
iCloud staat uit voor foto's en films. Kon dat ook niet aan zetten via icloud :-(

Omdat zowel touch functie als scherm functie dood zijn, is het ook moeilijk raden wat de phone aan het doen is, of welke mode die zit. Soms trilt hij nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 10:59
https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter

Daar al eens aangedacht? Eventueel nog Lightning naar USB voor het aansluiten van een muis en gaan met de banaan

[ Voor 3% gewijzigd door sjtienuh op 15-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaffie_NL
sjtienuh schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:20:

Daar al eens aangedacht? Eventueel nog Lightning naar USB voor het aansluiten van een muis en gaan met de banaan
Hey... goede tip, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:55
Eventueel nog Lightning naar USB voor het aansluiten van een muis en gaan met de banaan
Volgens mij werkt muisondersteuning voor IOS niet. Dat hebben ze alleen voor de iPad uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

PrimusIP schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Volgens mij werkt muisondersteuning voor IOS niet. Dat hebben ze alleen voor de iPad uitgebracht.
https://support.apple.com/nl-nl/HT210546
Dat moet prima werken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-06 14:02

Dat gaat niet werken op een iPhone die in Recovery modus zit.

Dat had TS wel geholpen als hij dat had gedaan toen de phone nog normaal opstartte.

Nu zit er eigenlijk niets anders op dan het scherm vervangen/repareren zodat je weer toegang krijgt tot de touch functie en weet wat er aan de hand is. Daar ontkom je met geen enkele tool aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Dat gaat inderdaad gewoon werken. Getest met een bluetooth muis dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:55
Ah leuk, wist ik niet. Dan zou je van je iPhone dus een "desktop pc" kunnen maken. Iig geschikt voor tekstverwerking enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
XelaRetak schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Dat gaat niet werken op een iPhone die in Recovery modus zit.

Dat had TS wel geholpen als hij dat had gedaan toen de phone nog normaal opstartte.

Nu zit er eigenlijk niets anders op dan het scherm vervangen/repareren zodat je weer toegang krijgt tot de touch functie en weet wat er aan de hand is. Daar ontkom je met geen enkele tool aan.
Waarschijnlijk kan hij hem nog wel uit de recovery modus halen. Gewoon een tijdlang de aan uit knop inhouden en dan weer normaal laten starten
Pagina: 1