MacBook Pro Retina Early 2015, defecte accu èn lader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Helaas laadt mijn accu niet meer op. Hij begon al wat te sputteren voor die tijd. Normaliter ging ie meteen aan zodra de lader eraan zat, dit duurde echter in een tijdsbestek van een paar weken steeds langer, totdat ie helemaal niet meer aan ging.

Omdat ik wilde weten wat het probleem was heb ik de lader van mijn partner aan mijn MacBook gehangen, MB ging meteen aan. Bij de accudiagnose zag ik dat de accu defect is. Hij laadt niet meer op. Op een oude, eigenlijk niet meer gebruikte, MacBook heb ik mijn lader even getest maar die doet dus ook niets meer.

Nu wil het zo zijn dat ik zelf deze MacBook zo’n vijf jaar in bezit heb. Ik heb hem tweedehands gekocht en de vorige eigenaar heeft voor de verkoop er een nieuwe accu ingezet. Door ziekte heb ik hem zelf niet veel gebruikt en de accu heeft zo’n 430 laadcycli gehad.

Zelf heb ik het vermoeden dat de lader (3 jaar oud, niet veel gebruikt ook) de accu kapot gemaakt heeft maar zijn er ook nog andere, interne problemen die dit probleem kunnen veroorzaken?
Voordat ik er een nieuwe accu in ga zetten wel handig om te weten.

Misschien goed nog om te melden dat in de tijd dat de problemen ontstonden de toetsen wat spontaan kraakten/klikten van binnen.

Ook heb ik zelf een hele poos terug de coating van het scherm gehaald (werd zo wazig en kwam niet meer in aanmerking voor het vervangingsprogramma, maar dat is bekend probleem).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31

4POX

Everybody is wired

Wat voor accu heeft de vorige eigenaar geinstalleerd? Ik heb in vorige macbook een 50 dollar accu geinstalleerd. Die had na een jaar al problemen. Ik denk niet dat een lader de accu stuk kan maken omdat de lader en de accu beide op een andere spanning werken. De macbook zet deze op het moederbord om. Ik denk dat de accu na vijf jaar en 430 cycles versleten is.

Schroef de laptop eerst open. Je zou niet de eerste zijn die een kapotte machine/behuizing heeft door bolle cellen.

AKA Rinkel weblog