Offerte Atag Energion compact 80T

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwetterpletter
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 18:02
Onderstaand een offerte die ik gekregen heb voor een warmtepomp voor een 2-onder-een-kap met 4 personen en een jaarlijks verbruik van 1350 kuub gas voor verwarmen en warm water. Koken doen we al elektrisch.

Heeft iemand hier ervaring met een Atag warmtepomp?
Ik heb het idee dat de extra kosten voor onderdelen nogal aangedikt zijn. Zelfs de warmtepomp zelf kan ik zelf goedkoper aanschaffen: bij wasco

Het leveren, monteren en bedrijfsvaardig opleveren van een Warmtepomp:
lucht/water warmtepomp fabr. Atag type Enegion compact 80t All Electric
compleet met buitendeel, binnen-unit Atag OZ bedieningsunit
Boiler 180 liter incl. verwarmingselement
7.137,00
Tapwaterset incl. driewegklep
290,00
anti beviiezingen, steunbalken, rubbers en geleiderails gevel en vloer doorvoerset
245,00
trillingdempers , condensverzamelbak en antivriesset
308,00
Buffervat l00liter incl. aansluitmateriaal
460,00
de benodigde materialen voor het maken van de
cv-leidingen incl. service-afsluiters, beveiliging appendages
255,00
aansluiten condensafvoerleiding
15,00
de benodigde RVS geïsoleerde koeltechnische leidingen
835,00
1 vullen en inbedrijfstellen warmtepomp
685,00
de montage kosten
2.720,00
Totaal excl. B.T.W.
12.950,00
21% B.T.W.
2.719,50
Totaal incl. B.T.W.
15.669,50

Beste antwoord (via kwetterpletter op 16-08-2022 09:09)

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:51
kwetterpletter schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:02:
Onderstaand een offerte die ik gekregen heb voor een warmtepomp voor een 2-onder-een-kap met 4 personen en een jaarlijks verbruik van 1350 kuub gas voor verwarmen en warm water. Koken doen we al elektrisch.

Ik heb het idee dat de extra kosten voor onderdelen nogal aangedikt zijn. Zelfs de warmtepomp zelf kan ik zelf goedkoper aanschaffen: bij wasco
Ik heb ervaring met atag, alle atags die bij mij en mijn klanten draaien draaien probleemloos
Atag heeft zelf ook een goede service dienst, daar betaal je natuurlijk ook wel indirect voor
Wat betreft jouw kosten, en met name de warmtepomp zelf, dat je die zelf goedkoper in kan kopen komt omdat de installateur zijn marge wil/moet pakken (installateur is de eerste die langs moet komen bij een storing, en vaak onbetaald)
Anti bevriezing staat er 2x in, staat ook wat raar omschreven
Totaal prijs is niet heel extreem hoog(aan de hoge kant maar niet buitensporig), maar ik zou persoonlijk (als er ruimte voor is) losse componenten pakken ipv zo’n compact unit
Dit is namelijk goedkoper en mooier voor onderhoud (je kan overal goed bij)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:51
kwetterpletter schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:02:

Ik heb ervaring met atag, alle atags die bij mij en mijn klanten draaien draaien probleemloos
Atag heeft zelf ook een goede service dienst, daar betaal je natuurlijk ook wel indirect voor
Wat betreft jouw kosten, en met name de warmtepomp zelf, dat je die zelf goedkoper in kan kopen komt omdat de installateur zijn marge wil/moet pakken (installateur is de eerste die langs moet komen bij een storing, en vaak onbetaald)
Anti bevriezing staat er 2x in, staat ook wat raar omschreven
Totaal prijs is niet heel extreem hoog(aan de hoge kant maar niet buitensporig), maar ik zou persoonlijk (als er ruimte voor is) losse componenten pakken ipv zo’n compact unit
Dit is namelijk goedkoper en mooier voor onderhoud (je kan overal goed bij)