Vraag

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32
Hoi,

Sinds vandaag ben ik aan het testen met m'n Fritz!box 7530 met daarop Fritz OS 7.39 Beta.

Deze heeft een ingebouwde voorziening om een WireGuard VPN verbinding op te zetten. Deze vpn verbinding gaat niet rechtstreeks naar mijn router maar loopt via myfritz.net. Liever zou ik hebben dat ik wel direct verbinding zou hebben met m'n router met de iPad of iPhone, hopelijk komt de snelheid dan boven de 50Mbps.

Thuis heb ik een Gigabit glasvezellijn liggen, zonder vpn loopt m'n iPad Air 3 zo'n 300MB/s.

Als ik een nieuwe WireGuard vpn opzet vanuit de fritzbox kies ik voor eenvoudige configuratie, bij de aangepaste config kan ik ook geen ip adres naar keuze invullen.

Toevallig nog iemand hier die er ook mee aan het testen is?

Het moge duidelijk, ik ben geen kenner op gebied van netwerken en/of vpn verbindingen, maar binnenkort ga ik naar buitenland op vakantie en wil toch graag van m'n streamingsdiensten gebruik willen maken. Nu zal dat wel lukken met de snelheden die ik haal, maar liefst heb ik alles zo efficiënt/direct mogelijk.

XBL gamertag StayingPow3r

Beste antwoord (via Mr. Freeze op 15-08-2022 11:10)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:18
Die myfritz.net functioneert als een DDNS, dus als je die niet wilt gebruiken zul je een andere DDNS service moeten gebruiken.

Uitleg:
Jouw wan ipadres dat je van je provider krijgt is niet altijd hetzelfde, dus als dat wijzigt kun je jouw Fritxbox niet meer bereiken via dat oude ipadres.
Een DDNS service houd zulke wijzigingen bij en dus kun je jouw Fritzbox altijd via die DDNS naam bereiken.

Je connectie loopt dus helemaal niet via myfritz.net, alleen het opvragen van het huidige ipadres van jouw Fritbox wordt via fmyfritz.net gedaan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:18
Die myfritz.net functioneert als een DDNS, dus als je die niet wilt gebruiken zul je een andere DDNS service moeten gebruiken.

Uitleg:
Jouw wan ipadres dat je van je provider krijgt is niet altijd hetzelfde, dus als dat wijzigt kun je jouw Fritxbox niet meer bereiken via dat oude ipadres.
Een DDNS service houd zulke wijzigingen bij en dus kun je jouw Fritzbox altijd via die DDNS naam bereiken.

Je connectie loopt dus helemaal niet via myfritz.net, alleen het opvragen van het huidige ipadres van jouw Fritbox wordt via fmyfritz.net gedaan.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mr. Freeze
@Ben(V) geweldig, dank je wel voor je uitleg. Maakt het helemaal duidelijk voor me. Ik laat het voor zoals het is want vooralsnog werkt eigenlijk alles prima.

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-10 14:01
@Mr. Freeze

AVm heeft vandaag een nieuwe beta uitgebracht voor 7530 waarin performance verbeteringen worden belooft voor Wireguard. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.

• Mr. Freeze
japie06 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:10:
@Mr. Freeze

AVm heeft vandaag een nieuwe beta uitgebracht voor 7530 waarin performance verbeteringen worden belooft voor Wireguard. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Dankjewel voor de tip, ga hem vanavond gelijk even erop zetten.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:36
Ik heb sinds gisterenavond ook deze nieuwe beta v.7.39 op m'n nieuwe 7530 gezet. Ik heb van ProtonVPN een Wireguard-profiel aangemaakt, gedownload en in de FritzBox weten te zetten. Mag ik aannemen dat nu alle devices in huis aangesloten, bedraad en via wifi nu over de vpn van Proton verbinding maken met het internet en deze apparaten nu het ip-adres van Protonvpn laten zien ipv. het ip-adres van KPN het modem heeft toegekend? Want als ik het ipadres op m'n laptop nu opvraag krijg ik nog steeds het ip-adres van KPN te zien ipv het ip-adres van de vpnserver.

Ik heb op m'n iPhone de WireGuard-app gedownload en hetzelfde wireguard-profiel geimporteerd en als ik nu via die app dus verbinding maak krijg ik wel het ip-adres van Protonvpn te zien...

Ik wil geen extra app's op de apparaten in huis maar wel dat ze allemaal via de vpn van Proton op de FritzBox gaan. Is dat wel mogelijk?

• Mr. Freeze
@vj_slof Wat ik in dit topic deed vragen was om een vpn naar de Fritz!box toe, niet om de router naar buiten toe te verbinden via een vpn verbinding.

Wat jij wilt is mogelijk beschreven op deze pagina van AVM

https://nl.avm.de/service...ws-configureren-fritzvpn/

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:36
Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:35:
@vj_slof Wat ik in dit topic deed vragen was om een vpn naar de Fritz!box toe, niet om de router naar buiten toe te verbinden via een vpn verbinding.

Wat jij wilt is mogelijk beschreven op deze pagina van AVM

https://nl.avm.de/service...ws-configureren-fritzvpn/
Het is juist die beschrijving die je noemt waar ik niks aan heb maar jij volgens mij dan weer wel. Ik heb wel ervaring met de procedure beschreven zoals op deze pagina maar kwam al snel tot de conclusie dat de vpn-verbinding van en naar de FritzBox op deze manier niet veel sneller gaat en kan dan 10 MB/s.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee