zon buiten houden met schaduwdoek verticaal gemonteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
ik zit momenteel te kijken hoe ik een raam partij op zolder van 2.5 bij 2.5 kan aanpassen zodat er weinig of geen warmpte meer binnen komt in de zomer

Nu zat ik heel praktisch te denken, kan ik niet een schaduwdoek welke je normaal horizontaal in je tuin hangt (en welke al montage oogjes heeft) met 4 haken aan de buitenmuur bevestigen zodat het direct voor het raam de zon tegen houd?

Het glass is hr++ glas maar deze oplossing lijkt mij geen risicos mee te brengen?

Nu bestaan er ook raamdoeken met zuignappen maar buiten dat dat enorm duur is staat daar een disclaimer bij dat glas breuk op kan treden. Ook zat ik aan isolatie folie te denken maar ook dat is duurder en minde reffectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:17

Detmer

Professioneel prutser

Zo hebben wij het hier ook opgelost, en het werkt meer dan prima. Moet ik wel zeggen dat we hier in een hoek met weinig wind zitten. Maar als je het stevig bevestigd zal wat meer wind ook geen probleem zijn lijkt me.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb het ook overwogen (maar niet aan toegekomen). In principe doe je zo het zelfde als een screen, dus kwaad kunnen lijkt het me niet, ook niet op HR glas. In principe hou je de stralingswartme tegen voor die het glas bereikt, dus zou alleen maar beter voor het glas moeten zijn lijkt me.
Hang het op een paar cm afstand van het kozijn en done :)

Op mijn dakraam heb ik een buitenscreen, dat werkt niet heel anders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een oplossing zoals dit kan toch wel? https://suneclipse.nl/
Is ook prima zelf te maken, en aardig windbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Ja dat werkt goed, HDPE doek (gewoven) kun je ook bij regen gewoon laten hangen. Het hoeft niet per se 100% vertikaal ook he, als je de plek hebt, kun je het ook schuin hangen. Dan komt er nog wat licht binnen (maar minder warmte). Dan moet je alleen wel een paaltje of iets slaan.

Bij de muur (bovenaan) gewoon wat ankertjes maken? Die kun je er bij kopen en is niet heel spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hier ook een "schaduwdoek" van de kampeerwinkel voor het raam hangen. Zitten wat ogen aan voor de montage, maar klemmen tussen raam en kozijn gaat ook prima, want het is mooie dunne stof.
En het kost een fractie van zo'n op maat gemaakte scherm. Welke natuurlijk veel mooier oogt, maar dan geef ik liever nog wat meer uit voor een echt zonnescherm/rolluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan prima inderdaad.
Heb zelf naar aanleiding van een tip van hier iemand op tweakers een restant stuk screen doek gekocht en met tourniquets kan ik die monteren. Misschien iets minder mooi dan een screen, maar doet wel prima wat het moet doen, warmte buiten houden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1