Hulp gevraagd bij het oplossen van mijn hardwareprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jrdplas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 11:17
Hallo allemaal,

Normaal gesproken (en dat is mijn ervaring ook echt) lukt het mij om zonder problemen mijn PC op te waarderen met nieuwe componenten. Ik heb zelf mijn PC gebouwd en het liep eigenlijk altijd goed.

Maar nu loop ik tegen een serieus probleem aan. Alles zit erin, maar het beeld komt niet meer tevoorschijn. Ik heb geprobeerd om de PC weer naar de oude situatie terug te brengen, maar ook nu komt er geen beeld meer tevoorschijn. Alle draadjes zijn aangesloten, of tenminste dat vermoeden heb ik na alle checks die ik heb gedaan. Het blijkt dus eigenlijk dat ik mezelf een expert achtte, naar dit uiteindelijk niet ben, omdat ik er zelf niet uit kom.

Ik weet ook echt niet waar ergens anders ik deze vraag kan posten; geen enkele andere plek op het internet lijkt er geschikt voor, zeker niet Marktplaats, waar ik al gevraagd heb om iemands hulp, maar die doet het niet meer door de concurrentie van studenten die het ver onder de kostprijs doen (ik vermoed dat er een paar hier op Tweakers zitten).

Ik zit met mijn handen in het haar en ik wil dolgraag weer bezig met mijn hobby: gamen. Ik woon in Den Haag. Help!

Privéberichten mogen.

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Foto's trekken van elke connector op je bord en hier posten.

Waarschijnlijk zit er 1 stekker ergens verkeerd.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 23:30
Probeer eerst met 1 ram stick

En indd foto’s van alle aansluitingen zullen zeker helpen.

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:44
Welk merk en type onderdelen zitten er in het systeem?

Post foto's van de binnenkant van de behuizing.

Heb je een testopstelling buiten de behuizing gedaan?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nou, je bent iig op een goede plek met je vraag :)

Kun je vertellen wat je precies veranderd hebt aan je systeem qua componenten?

[ Voor 26% gewijzigd door spokje op 14-08-2022 17:33 ]

• jrdplas
Wow, zulke snelle reacties!

De foto's komen later. Ik heb nu besloten om het zonder de grafische kaart te doen, maar met de nieuwe DIMM2 RAM. Voorlopig resultaat: Windows update. Dat wordt dus even wachten. Maar het lijkt erop dat er niets mis is met de nieuwe RAM.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je topic is vrij kansloos zonder dat we weten wat je specs zijn, wat je al allemaal geprobeerd hebt en wat niet.

Dus begin daar eens mee zou ik zeggen.

Voor onsite support ben je hier in iedtgeval aan het verkeerde adres. We zijn een forum, geen werkstudent aan huis :+

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 14-08-2022 18:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jrdplas
Mijn specs:
Moederbord: MSI Z170A KRAIT Gaming
Processor: Intel Core i7 6700K
Harde schijf: Western Digital Blue WD10EZEX 1TB
Koeler: be quiet! Dark Rock 3
RAM: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18
Grafische kaart die ik erin wil zetten: Inno3D GeForce RTX 2060 12GB TWIN X2 OC
Tweede harde schijfSamsung 850 Evo 500GB
Voeding: Recom RC-PROE-M850

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen om stap voor stap uit te sluiten waar het fout gaat.

• Uszka
Vervang eerst die 13 jaar oude voeding maar eens. Recom is sws niet zo best, om het mild uit te drukken, en dat wordt er na 13 jaar zeker niet beter op. Goed trouble shooten valt niet mee met een voeding die tot de draad op is.

[ Voor 64% gewijzigd door Uszka op 14-08-2022 19:29 ]

• jrdplas
Uszka schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:27:
Vervang eerst die 13 jaar oude voeding maar eens. Recom is sws niet zo best, om het mild uit te drukken, en dat wordt er na 13 jaar zeker niet beter op. Goed trouble shooten valt niet mee met een voeding die tot de draad op is.
Hij doet het anders prima. Ik weet zeker dat daar de oorzaak niet in ligt, want de computer start gewoon op en het wattage dat wordt gevraagd ten opzichte van wat het levert is nog steeds een gapend gat in het voordeel van de voeding.

• jrdplas
Wellicht licht het aan één van de plugs: is dit namelijk normaal of is mijn vermoeden juist dat deze vervangen moet worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoftAt0jfSnUi6A9TvMxL58G-OM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pgfGJkFdpRDdRPG7zwX7zXu.jpg?f=fotoalbum_large

• Lavaeolus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:37
Heb je de HDMI-kabel in de poort van je videokaart of die van je moederbord gestoken?

• jrdplas
En dan nog de aansluitingen zoals eerder gevraagd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvkVRh34udPPrh6ibu2jvLNpPZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UTJzF6M2bzQlURyeTqockPh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YvnArwlLBQ3m12C2qbQOYh97m0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXcwyFgsj4ng0br3qp7DAXuo.jpg?f=fotoalbum_tile

• jrdplas
Lavaeolus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:58:
Heb je de HDMI-kabel in de poort van je videokaart of die van je moederbord gestoken?
Hmm, nou je het zegt. Ik ben nu toch weer alle kabels langs gegaan en dat zou het kunnen zijn. :X Straks maar even testen.

Ik wacht nog wel op een reactie of ik de connector waarvan ik het eerst een foto heb geplaatst vervangen moet worden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jrdplas schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:55:
Hij doet het anders prima. Ik weet zeker dat daar de oorzaak niet in ligt, want de computer start gewoon op
Alles zit erin, maar het beeld komt niet meer tevoorschijn. Ik heb geprobeerd om de PC weer naar de oude situatie terug te brengen, maar ook nu komt er geen beeld meer tevoorschijn.
Ehh, dat rijmt niet echt met elkaar. Die voeding kan zeker wel de oorzaak zijn, zeker als die al zo oud is. Dat er opstaat dat hij 850W kan leveren wil niet zeggen dat die dat ook daadwerkelijk kan doen. Genoeg rotzooi op de markt die de helft niet eens weet te halen. Nu weet ik niet precies waar die Recom in dat spectrum zit, maar zeker de moeite om eens een andere te testen. Voedingen zijn op een gegeven moment ook gewoon op.
jrdplas schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:57:
Wellicht licht het aan één van de plugs: is dit namelijk normaal of is mijn vermoeden juist dat deze vervangen moet worden:

[Afbeelding]
Stel die foto eens scherp op de plug ipv op je vingers :P
Ik zie zo geen reden om die te vervangen, maar kan niet zien of er iets met de connectoren aan de hand is.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 14-08-2022 20:09 ]

• jrdplas
TERW_DAN schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

[...]

Ehh, dat rijmt niet echt met elkaar. Die voeding kan zeker wel de oorzaak zijn, zeker als die al zo oud is. Dat er opstaat dat hij 850W kan leveren wil niet zeggen dat die dat ook daadwerkelijk kan doen. Genoeg rotzooi op de markt die de helft niet eens weet te halen. Nu weet ik niet precies waar die Recom in dat spectrum zit, maar zeker de moeite om eens een andere te testen. Voedingen zijn op een gegeven moment ook gewoon op.
Daar heb je gelijk in. Echter, ik heb niet stil gezeten en uiteraard weer geprobeerd om de PC op te starten. Zojuist dus zonder de nieuwe grafische kaart. Dat lukte goed. Maar ik kan bij de eerste paar keren dus vergeten te zijn de HDMI-kabel erin te stoppen. Ik moet het nog weer testen. Hoogstwaarschijnlijk ligt de fout bij mij en dat ben ik aan het uitzoeken.

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:03
Het beeld komt niet meer tevoorschijn, maar hij start wel normaal op en je ziet dat windows updates installeert?
Hoe weet je dat ie normaal opstart en Windows updates installeert als je geen beeld krijgt?

• Uszka

[Afbeelding]
Is dat de voeding kant van de modulaire kabel?

Gewoon testen met een andere voeding. Deze Recom was al ondermaats toen die nieuw was ... 13 jaar geleden. Deze voeding heeft om reden maar 2 jaar garantie meegekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Uszka op 14-08-2022 20:22 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

[Afbeelding]
Dat is een 6 naar 8 pin pcie plug, daar kan je RTX kaart wel eens opzeggen NOPE. Gewoon een heel goede nieuwe (semi) modulaire voeding kopen @Uszka geef deze jongen eens een link naar een goede voeding voor zijn systeem.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 22:25
Zou het bij de voeding zoeken, zeker omdat die erg oud is en hij zonder videokaart het wel doet..

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:42
Heb je de connector op je videokaart aangesloten? Die is noodzakelijk (de 8-pin er bovenop de 2060). Maar eerst moet je een fatsoendelijke voeding kopen, die zal ook meteen de juiste werkende connector hebben.

Jouw voeding was rommel, en is nu gevaarlijke rommel. Die aansluiten leidt hopelijk alleen maar tot een zwart beeld, in het ergste geval tot magische rook.

• Uszka
jrdplas schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:59:
En dan nog de aansluitingen zoals eerder gevraagd:

[Afbeelding][Afbeelding]
Je gebruikt nog een 6 pin naar 8 pin adapter ook? Pff, hoog tijd voor een nieuwe. pricewatch: Corsair TX650M (2021) En vooral niet de oude kabels hergebruiken want dan krijg je vuurwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 14-08-2022 20:35 ]

• jrdplas
DannyXP1600 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:12:
Het beeld komt niet meer tevoorschijn, maar hij start wel normaal op en je ziet dat windows updates installeert?
Hoe weet je dat ie normaal opstart en Windows updates installeert als je geen beeld krijgt?
Ik kreeg dus beeld via de ingebouwde grafische kaart van het moederbord. Daarom weet ik dat.

• jrdplas
Oké, oké. Ik zorg wel voor een nieuwe voeding. Thanks!

Overigens lijkt het erop dat ik een kabel vanaf mijn twaalf jaar oude monitor (Dell Ultrasharp U2312HM) naar de grafische kaart moet vervangen. Anders is het steeds via het moederbord verbonden. Ik heb dus nog wat werk te doen (en inmiddels een zeer gelimiteerd budget).

• jrdplas
Nieuwe voeding is besteld. Dank aan Uszka voor zijn suggestie. Ik ben natuurlijk wel voor de overkill van 750 watt gegaan, want je weet nooit wat je er later bij gaat doen.

Volgende klus dus waarschijnlijk de monitor en dan kijken of het weer gaat werken. Wordt misschien vervolgd.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:02

CMT

Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak:
https://www.reddit.com/r/...pin_pcie_power_connector/

Om te kijken of de 6-pin PCIe te gebruiken is, moet je met een volt- of multimeter goed nameten of er op de onderste 3 pinnen 12V staat. Controleer ook of de bovenste 3 pinnen aan 'ground' verbonden zijn.
Zo niet dan gaat het sowieso niet werken en moet je een andere voeding kopen.
Het is veel te gevaarlijk om ca. 150W door 2 aders te laten lopen.

Met een slecht contact van 100 mOhm (20-30 mOhm is een goed contact), kan daar namelijk: (75W/12V)^2 * 0.1 ohm = 4W door een veercontact verstookt worden. Genoeg om de stekker op den duur te laten smelten en nog erger!

Zo ja, dan kan je proberen de 2 extra pinnen aan de zijkant van de 8-pin stekker aan de 'ground' te knopen.
Voedingen met een 6+2pin PCIe stekker van de videokaartzijde hebben dat zo zitten.

Edit:
Mocht het inderdaad aan de voeding /pcie stekker liggen, dan hoop ik dat je beseft dat de manier waarop de 8-pin ontworpen is (met een failsafe als het ware), heeft voorkomen dat je in een potentieel gevaarlijke situatie bent terechtgekomen. Een 6-pin kan alleen gebruikt worden wanneer alle pinnen benut worden, maar dat is dan niet officieel.

[ Voor 30% gewijzigd door CMT op 14-08-2022 21:31 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@CMT hij mist een pin in zijn 6 naar 8 pin connector, die pin heeft de kaart ook nodig anders start die gewoonweg niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Damic schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:25:
@CMT hij mist een pin in zijn 6 naar 8 pin connector, die pin heeft de kaart ook nodig anders start die gewoonweg niet.
Zo te zien mist hij geen pin hoor. Je hebt 3 gele en 4 zwarte aders naar zo'n connector toe. Dat lijkt te kloppen voor zover ik kan zien op de foto.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

TERW_DAN schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:14:
[...]

Zo te zien mist hij geen pin hoor. Je hebt 3 gele en 4 zwarte aders naar zo'n connector toe. Dat lijkt te kloppen voor zover ik kan zien op de foto.
Ben je daar zeker van ik zien zijn vinger door 1 van de pinnen
jrdplas in "Hulp gevraagd bij het oplossen van mijn hardwareprobleem"

• jrdplas
Zoals gezegd ligt het wellicht aan de verbinding tussen de monitor en de grafische kaart.

Mijn monitor: Dell Ultrasharp U2312HM
Grafische kaart: Inno3D GeForce RTX 2060 12GB TWIN X2 OC

Ik heb dus echt geen verstand van kabels en stekkers. Ik zie wel dat zowel de monitor als de grafische kaart om DisplayPort-aansluitingen vragen. Maar: zijn ze nog compatibel? Kan ik met een gerust hart een DisplayPort naar DisplayPort kabel bestellen of moet het een specifieke zijn?

(Voor als je denkt: koop toch een nieuwe monitor: ja, wil ik wel doen zodra het budget er is en dat is er nu gewoon niet.)

Ik kijk uit naar jullie reacties, jullie hebben me tenslotte al een beetje op weg geholpen.

• jrdplas
CMT schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:13:
Dit is de meest waarschijnlijke oorzaak:
https://www.reddit.com/r/...pin_pcie_power_connector/

Om te kijken of de 6-pin PCIe te gebruiken is, moet je met een volt- of multimeter goed nameten of er op de onderste 3 pinnen 12V staat. Controleer ook of de bovenste 3 pinnen aan 'ground' verbonden zijn.
Zo niet dan gaat het sowieso niet werken en moet je een andere voeding kopen.
Het is veel te gevaarlijk om ca. 150W door 2 aders te laten lopen.

Met een slecht contact van 100 mOhm (20-30 mOhm is een goed contact), kan daar namelijk: (75W/12V)^2 * 0.1 ohm = 4W door een veercontact verstookt worden. Genoeg om de stekker op den duur te laten smelten en nog erger!

Zo ja, dan kan je proberen de 2 extra pinnen aan de zijkant van de 8-pin stekker aan de 'ground' te knopen.
Voedingen met een 6+2pin PCIe stekker van de videokaartzijde hebben dat zo zitten.

Edit:
Mocht het inderdaad aan de voeding /pcie stekker liggen, dan hoop ik dat je beseft dat de manier waarop de 8-pin ontworpen is (met een failsafe als het ware), heeft voorkomen dat je in een potentieel gevaarlijke situatie bent terechtgekomen. Een 6-pin kan alleen gebruikt worden wanneer alle pinnen benut worden, maar dat is dan niet officieel.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat is k niet veel begrijp van wat je schrijft. Plugs e.d. zijn niet echt mijn interessegebied. Ik sluit meestal datgene aan wat erop past.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat klopt, maar dat is een groundpin die niet noodzakelijk is, lang niet alle voedingen hebben die erop zitten. Ook zonder die pin werkt een videokaart.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 21:14
Als je alles weer opnieuw aansluit, gebruik de meegeleverde nieuwe voedingskabels van de nieuwe voeding. En gebruik de juiste output van de voeding waarvoor ze bedoeld zijn (dat kan je aflezen op de voeding).

Iemand had keer doodleuk bijv. oude voedingskabel opnieuw gebruikt bij zijn nieuwe seasonic voeding, waardoor er kortsluiting ontstond. Bleek dus dat de pin-outs anders waren van de kabel...

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Uszka
TERW_DAN schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Dat klopt, maar dat is een groundpin die niet noodzakelijk is, lang niet alle voedingen hebben die erop zitten. Ook zonder die pin werkt een videokaart.
Aan de voedingkant mag die ontbreken maar aan de videokaart kant moet die wel degelijk doorgelust zijn anders zal de videokaart een onvolledige connector detecteren. Er zijn een paar videokaarten die met een 6 pin op een 8 pin socket van de videokaart werken. Asus Strix GTX 970 is er eentje van maar kan makkelijk dat het bij deze RTX 2060 niet werkt.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:02

CMT

jrdplas schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:15:
[...]

Ik moet heel eerlijk bekennen dat is k niet veel begrijp van wat je schrijft. Plugs e.d. zijn niet echt mijn interessegebied. Ik sluit meestal datgene aan wat erop past.
Wat begrijp je er niet aan? Als je je een beetje in verdiept, kom je er al gauw achter dat het feitelijk een opsomming is van +12V en ground/return lijnen.

Zwart = 'ground' /return.
Geel = +12V

In de link die ik gepost heb, staat weer een link naar het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/M3aeL.png
De afbeeldingen zijn als het ware stekkers (mannetje / kabel) waar je tegenaan kijkt (de voorkant dus).
Zo zie je bij de 8-pin stekker dat er 2 sense pinnen zijn. Als deze 'open' blijven (dat wil zeggen de weerstand (Ohm) is oneindig), dan zal de videokaart mogelijk niet starten (die 'denkt' terecht dat er dan geen 8-pin connector aan verbonden is)

Ook kan het zijn dat er een +12V spanning ontbreekt op de 6-pin stekker omdat het een oude voeding is en officieel hebben deze maar 2x +12V pinnen i.p.v. 3.
Zie ook: https://electronics.stack...in-pci-express-power-plug

Maar als je er zo weinig verstand van hebt, dan liever niet zelf gaan knutselen of nameten.
Koop gewoon een geschikte voeding en gooi de verloop weg.
Je mag van geluk spreken dat het niet start, want het kan goed fout gaan met zo'n verloop om connectoren te verbinden die niet verbonden horen te zijn. In het ergste geval dus brand.
Er is een reden waarom ze speciale vormen hebben zodat het maar op 1 manier past

*knip* nee ieder zijn expertise

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 15-08-2022 21:20 ]

• jrdplas
CMT schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Wat begrijp je er niet aan? Als je je een beetje in verdiept, kom je er al gauw achter dat het feitelijk een opsomming is van +12V en ground/return lijnen.

Zwart = 'ground' /return.
Geel = +12V

In de link die ik gepost heb, staat weer een link naar het volgende:

[Afbeelding]
De afbeeldingen zijn als het ware stekkers (mannetje / kabel) waar je tegenaan kijkt (de voorkant dus).
Zo zie je bij de 8-pin stekker dat er 2 sense pinnen zijn. Als deze 'open' blijven (dat wil zeggen de weerstand (Ohm) is oneindig), dan zal de videokaart mogelijk niet starten (die 'denkt' terecht dat er dan geen 8-pin connector aan verbonden is)

Ook kan het zijn dat er een +12V spanning ontbreekt op de 6-pin stekker omdat het een oude voeding is en officieel hebben deze maar 2x +12V pinnen i.p.v. 3.
Zie ook: https://electronics.stack...in-pci-express-power-plug

Maar als je er zo weinig verstand van hebt, dan liever niet zelf gaan knutselen of nameten.
Koop gewoon een geschikte voeding en gooi de verloop weg.
Je mag van geluk spreken dat het niet start, want het kan goed fout gaan met zo'n verloop om connectoren te verbinden die niet verbonden horen te zijn. In het ergste geval dus brand.
Er is een reden waarom ze speciale vormen hebben zodat het maar op 1 manier past

[mbr]*knip* nee ieder zijn expertise[/]
Dank je wel! Ik zal eens kijken of ik daar wat van opsteek (vast wel).

De nieuwe voeding is binnen. Het probleem ligt hem denk ik ook bij de kabel van en naar de monitor. Daar werk ik nu aan. Ik heb er een vraag over gesteld en als iemand daar op zou kunnen reageren, kan ik beginnen met de juiste kabel te bestellen.

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Aangezien de enige connector die op je monitor én je videokaart zit een displayport aansluiting is moet je dus een displayport kabel hebben om je monitor op je videokaart aan te kunnen sluiten.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• jrdplas
The Reeferman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:01:
Aangezien de enige connector die op je monitor én je videokaart zit een displayport aansluiting is moet je dus een displayport kabel hebben om je monitor op je videokaart aan te kunnen sluiten.
Die heb ik vandaag gekocht.

• jrdplas
Bij het aansluiten van de harde schijven aan de nieuwe voeding stuit ik tegen een nieuw probleem: te korte kabels.

De oude kabels zijn een stukje langer en werkten prima op dezelfde harde schijven + hetzelfde moederbord, maar op de door jullie zo verfoeide Recom-voeding. What to do? Oude kabels gebruiken of nieuwe bestellen bij Corsair en hebben ze wel langere? De opdracht aan de kabels is om aan te sluiten op zowel de twee harde schijven, het moederbord en vervolgens aan de voeding. Daarvoor moet wat afstand worden overbrugd.

Ik kijk uit naar de reacties.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:34
Ik wil niet vervelend doen, maar als je niet weet welke kabels je nodig hebt voor je videokaart en monitor, weet ik niet of het zo slim is om een heel systeem te bouwen.

Afijn, zitten je harddisks op een exotische plek? Volgens mij zijn de kabels die Corsair meelevert niet super kort of iets dergelijks.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11 21:07
Kan je de harde schijven niet verplaatsen? Als je zo'n grote kast hebt zijn er vast meer plekken waar je ze kwijt kunt.

Verwijderd

Wat je ook doet, gebruik NOOIT de kabels van het ene merk voeding in combinatie met een andere voeding

Altijd alleen de kabels gebruiken die bij de voeding horen!

• Jets
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-11 18:17
Heb niet alles gelezen, maar herken dit probleem wel die ik bij een ander oploste... heb je de cpu power connecter er wel (goed) in? pc gaan aan, lijkt te werken alleen er komt niets op de monitor.

Verwijderd

Laatste post van ts was 12 dagen geleden, dus we mogen er veilig vanuit gaan dat de problemen zijn opgelost.

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik vermoed dat zijn hele build in rook is opgelost :P

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:11

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:27:
Laatste post van ts was 12 dagen geleden, dus we mogen er veilig vanuit gaan dat de problemen zijn opgelost.
Ik vind dit altijd jammer... je steekt tijd en energie in iemands probleem en je hoort er vervolgens niets meer van.
Dat gebeurd hier regelmatig op het forum.
Of het nou wel of niet opgelost is (we weten het niet).

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-08-2022 12:48 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 10:25
HugoBoss1985 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Ik vind dit altijd jammer... je steekt tijd en energie in iemands probleem en je hoort er vervolgens niets meer van.
Dat gebeurd hier regelmatig op het forum.
Of het nou wel of niet opgelost is (we weten het niet).
Ga er maar vanuit dat die voeding het zooitje niet kon aansturen sowieso bij belasting gaat die voeding in ocp omdat die voeding nog op de oude manier is opgebouwd en niet met spiking loads van 200 watt aan kan.

Daarnaast is een psu herbruiken harstikke goed voor het milieu etc maar na 6 jaar voor een b merk of 10 jaar voor een A merk is het toch wel klaar, tenzij je het risico wilt lopen op een rokende voeding en met pech de rest van je hardware weg.

@jrdplas Hoe is het nu eigenlijk afgelopen ?
Pagina: 1