Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWolf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-08-2022
Hoi allemaal,

Op dit moment probeer ik een minecraft bedrock server te hosten op een oude dell poweredge t110. Thuis maak ik gebruik van een ziggo smart modem voor al het data verkeer.

Hier zit het maximaal aantal lan kabels op verbonden. Een switch is nodig aangezien ik nog een extra apparaat moet aansluiten. Om deze reden heb ik een switch aangeschaft van netgear. De prosafe gs108 8 poort.

Ik heb portforwarding ingesteld en de firewall voor ipv4 en ipv6 in de router instellingen uitstaan en in de antivirus firewall de map van de server als uitzondering toegevoegd. Helaas kan iedereen mijn server wel zien maar niet joinen. UPnP staat aan. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Ook bevind zich op dezelfde server kast mijn NAS en zou ik deze graag gebruiken tegelijk met de server die ik host. Kan dit met TrueNas of FreeNas?

Ook wil ik de modem het liefste in bridge mode zetten en een router toevoegen waar ik meer kan doen met de instellingen. Ik weet echter niet welke router voor mijn doeleinden het beste geschikt is?
_/-\o_
Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:07

lier

MikroTik nerd

Firewalls uitzetten kan voor testdoeleinden, maar is echt heel erg niet slim. Hopelijk is dit alleen op de server?
Verder is UPnP, security wise, net zo niet slim.

Voor wat betreft de Minecraft server zou het moeten volstaan om de juiste poorten open te zetten (in de Windows Firewall, welk antivirus pakket gebruik je?) en te forwarden (op je router/modem) naar je server. Volgens portforward.com zou dat moeten zijn: UDP: 19132-19133. En UPnP uiteraard hartstikke helemaal uitzetten. Mocht dit niet werken, kijk dan eens in de logging van de verschillende onderdelen.

Wat wil je precies met de NAS? Wellicht is Docker (of ander virtualisatie platform) een mooie oplossing? Dan kan je je publieke zaken op een appart IP adres beschikbaar stellen.

O ja...let even op dat je server een vast IP adres heeft (persoonlijke voorkeur via een reservation).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWolf
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-08-2022
lier schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:50:
Firewalls uitzetten kan voor testdoeleinden, maar is echt heel erg niet slim. Hopelijk is dit alleen op de server?
Verder is UPnP, security wise, net zo niet slim.

Voor wat betreft de Minecraft server zou het moeten volstaan om de juiste poorten open te zetten (in de Windows Firewall, welk antivirus pakket gebruik je?) en te forwarden (op je router/modem) naar je server. Volgens portforward.com zou dat moeten zijn: UDP: 19132-19133. En UPnP uiteraard hartstikke helemaal uitzetten. Mocht dit niet werken, kijk dan eens in de logging van de verschillende onderdelen.

Wat wil je precies met de NAS? Wellicht is Docker (of ander virtualisatie platform) een mooie oplossing? Dan kan je je publieke zaken op een appart IP adres beschikbaar stellen.

O ja...let even op dat je server een vast IP adres heeft (persoonlijke voorkeur via een reservation).
De firewall wordt door mijn antivirus beheerd op de computer zelf, namelijk AVG ultimate. In AVG staat firewall uitzondeirng inderdaad alleen ingesteld op de server zelf. De firewall voor ipv4 en ipv6 staan uit in de modem zelf.

De firewall wordt volledig beheerd door AVG en ik kan dan ook niks uitzetten in windows defender zelf. Ik draai inderdaad nog windows op de serverkast omdat ik niet bekend ben met coderen etc. Ben echt nog aan het leren hoe alles werkt.

Bij portforwarding heb ik nu protocol op both staan en de ports llen op 19132 staan. Moet ik dan alleen een UDP regel toevoegen? En dan twee losse regels? Eentje met alle ports op 19132 en een ander met alle ports op 19133? Sorry ik kom er nog niet goed uit wat ik bijvoorbeeld moet invullen bij de verschillende open tekst vakken voor alle ports bij een forward regel. :?
Wat bedoel je precies met de logging van verschillende onderdelen?

De server heeft momenteel 3 losse 1 tb hdd's en een 240gb ssd met os erop. Ik wil NAS gebruiken voor opslag van films en series en om deze te streamen naar de tv in de woonkamer en eventueel slaapkamer.

Voor het instellen van een vast IP adres zal ik gelijk even opzoeken hoe dat werkt. Daar kwam ik dus ook niet uit.. ja helaas een echte noob hier ;w

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16
Ik zou de firewall op je router maar weer aanzetten als je jou was :X

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:22

jurroen

Security en privacy geek

Goeie genade. Zet alsjeblieft heel snel die “firewall” op het modem weer aan. Zet daarnaast het onveilige UPnP ook uit - behalve onveilig is het echt nergens voor nodig. Gewoon port forwarding en hoppa.

Wat heb jij qua modem? Want een “Ziggo Smart Modem bestaat niet. Je zult meerdere regels moeten toevoegen. Nooit “alle ports”! Je voegt er twee toe:

1. Port 19132, protocol UDP en verwijzen naar het interne adres van je servertje
2. Poort 19133, protocol UDP en verwijzen naar het interne adres van je servertje

En geen idee wat je met “coderen” bedoelt :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Regulier Minecraft gebruikt TCP 25565 voor connecties, maakt Bedrock daar niet ergens ook gebruik van toevallig?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ga jezelf ook afvragen of je dit wel op een consumenten aansluiting wilt faciliteren. Je hoeft maar net een boze speler te hebben die je verbinding gaat DDOS'en. Dan zit je mooi zonder internet, en je provider kan en gaat er niks aan doen.

Daarom is een server bij een webhosting bedrijf een beter initiatief. Grotere capaciteit, DDOS-bescherming.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:02:
je provider kan en gaat er niks aan doen.
Jawel hoor, hosten van een grote server is bij 9/10 van de providers gewoon keiharde schending van de voorwaarden. Ze doen ook helemaal niet moeilijk als je bijvoorbeeld poort 111 (portmap) open hebt staan, dan knikkeren ze je verbinding dicht en mag je het probleem eerst oplossen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat TS met z'n erg beperkte kennis een grote commerciële Minecraftserver op gaat zetten, dus dat lijkt me in dit geval niet heel relevant.
Pagina: 1