Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk vrij veel thuis (reguliere kantoortoepassingen en geen noemenswaardig zware applicaties). Daarnaast speel ik met name shooters en RPG's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €1500,- incl. assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren, keyboard, speakers en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een i7 6700K met een GTX 1070. Die PC gaat in de opslag voor zoontje van 6. Die kan er dan over een jaar of 2 à 3 een beetje mee gaan pielen. Alles in de behuizing moet dus nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op basis van mijn persoonlijke historie neig ik naar intel/nvidia, maar vanuit het BBG H2 2022 topic begrijp ik dat momenteel de combinatie AMD/Radeon de voorkeur heeft qua prijs-kwaliteit verhouding dus ik heb dat topic maar even als basis genomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB hoeft niet. Liefst wel redelijk stil.
Ik wil de PC bij 1 leverancier bestellen en laten assembleren. Vanwege positieve ervaringen gaat mijn voorkeur uit naar ofwel Azerty ofwel Alternate, maar ook daar sta ik open voor suggesties. Ik zag al dat SiComputers en Megekko qua prijs zeker concurrerend zijn.
Met YouTube erbij zelf assembleren doe ik liever niet.
Omdat RAM redelijk goedkoop is ga ik alvast naar 32GB
Ik heb gekozen voor 2TB opslag omdat 1TB wellicht wat aan de krappe kant gaat zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritische blik. Suggesties doen voor eventuele betere (combinatie van) onderdelen
Ik werk vrij veel thuis (reguliere kantoortoepassingen en geen noemenswaardig zware applicaties). Daarnaast speel ik met name shooters en RPG's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €1500,- incl. assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 monitoren, keyboard, speakers en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu een i7 6700K met een GTX 1070. Die PC gaat in de opslag voor zoontje van 6. Die kan er dan over een jaar of 2 à 3 een beetje mee gaan pielen. Alles in de behuizing moet dus nieuw.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op basis van mijn persoonlijke historie neig ik naar intel/nvidia, maar vanuit het BBG H2 2022 topic begrijp ik dat momenteel de combinatie AMD/Radeon de voorkeur heeft qua prijs-kwaliteit verhouding dus ik heb dat topic maar even als basis genomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB hoeft niet. Liefst wel redelijk stil.
Ik wil de PC bij 1 leverancier bestellen en laten assembleren. Vanwege positieve ervaringen gaat mijn voorkeur uit naar ofwel Azerty ofwel Alternate, maar ook daar sta ik open voor suggesties. Ik zag al dat SiComputers en Megekko qua prijs zeker concurrerend zijn.
Met YouTube erbij zelf assembleren doe ik liever niet.
Omdat RAM redelijk goedkoop is ga ik alvast naar 32GB
Ik heb gekozen voor 2TB opslag omdat 1TB wellicht wat aan de krappe kant gaat zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritische blik. Suggesties doen voor eventuele betere (combinatie van) onderdelen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 204,95 | € 204,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 Gaming X V2 | € 95,90 | € 95,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT | € 555,45 | € 555,45 |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 34,55 | € 34,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 118,40 | € 118,40 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2021) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 2TB | € 169,- | € 169,- |
| Totaal | € 1.378,05 | |||
:strip_exif()/f/image/X1ghFFbVQL2F3VK22YmkhADg.jpg?f=fotoalbum_large)