Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teonbo1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-04 14:28
Mijn vraag
Kan ik op dit moederbord naar een hogere versie van Intel Core I7 920 naar ???
En heeft dit nut tot betere prestaties

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia Geforce GTX 460
12 Gb int geheugen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

i7 980 zou kunnen, maar ik zou naar iets nieuwers gaan. Het platform is meer dan 12 jaar oud.

Nieuwere CPUs passen er niet op.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teonbo1
Ok wat voor een ATX moederbord zou je me dan kunnen aanraden. Icore I7 920 dan ook niet meer bruikbaar zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 16:54
(jarig!)
teonbo1 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:55:
Ok wat voor een ATX moederbord zou je me dan kunnen aanraden. Icore I7 920 dan ook niet meer bruikbaar zeker?
Je wilt je processor upgraden, toch? Als je een nieuw moederbord zou kopen, dan lijkt het me dat je je oude processor niet toch weer wilt gaan gebruiken, want dan heb je alsnog geen winst.

Wat wil je maximaal uitgeven aan deze upgrade?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

teonbo1 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:24:
Mijn vraag
Kan ik op dit moederbord naar een hogere versie van Intel Core I7 920 naar ???
En heeft dit nut tot betere prestaties
Wat wil je ermee doen? Ja, je kunt waarschijnlijk voor een paar euro wel een snellere CPU vinden voor dit platform, maar gezien het spul al redelijk antiek is, zal dat geen gigantische verschillen gaan maken. Dan is een nieuw platform waarschijnlijk een stuk interessanter (Zeker als je stroomverbruik meerekent, want die oude i7's lusten nog best wat stroom ten opzichte van de nieuwere generaties in verhouding tot de prestaties).

Mocht je een andere CPU overwegen in V&A staan er nog wel een paar https://tweakers.net/proc...rU6SsaGcMFoJSNDM6XY2tpaAA (al vind ik het zelf veel geld, voor zulke oude dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teonbo1
Beste leden dank voor de antwoorden Ga dan een nieuw ATX moederbord kopen met andere processoren
Pagina: 1