Wat doet 7200rpm qua herrie?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:59
Ik wil vanmiddag een HD gaan kopen. Kreeg net m'n loonstrook onder ogen en die viel zo erg mee, dat ik lekker geld ga uitgeven! ;)

Maar goed, mijn vraag is de volgende: ik heb geen IDE100 moederbord, maar ga binnen een half jaar wel iets dergelijks aanschaffen. Dus momenteen heeft 7200RPM geen nut.

Maar hoe doet die 7200RPM het qua geluid? Is dat echt een pokke herrie of valt het wel mee als je het verschil bekijkt met de 5400RPM?

Ik heb het hier dan over de IBM 60GXP

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:56
Je hoort een harde schijf van tegenwoordig vrijwel niet meer.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:47
Mijn Seagate Medalist Pro 4,5GB SCSI 7200RPM is stiller dan mijn Medalist ST34321A IDE (5400RPM met performance van een diskette)

• Dennis van der Stelt
thanks voor de replies, close the topic maar! :)

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dat je geen 100 moederbord hebt maakt weinig uit voor het nut van 7200 rpm. Zo'n ding is zoiezo veel sneller. Mijn IBM 7200 rpm is stiller dan m'n samsung 5400 rpm. Gewoon die IBM 7200 rpm kopen dus!!!!! Krijg je geen spijt van.. :)

Systeem | Strava

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:49
Mijn 60GXP is stiller dan mijn oude 8GB IBM 5400 RPM> Veel stiller zelfs, ik hoor hem bijna niet!

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op maandag 27 augustus 2001 11:45 schreef dvdstelt het volgende:
Dus momenteen heeft 7200RPM geen nut.

Ik heb het hier dan over de IBM 60GXP
7200rpm heeft altijd nut. Er is nog maar één schijf die in een test heel even tegen de ATA66 limiet is aangelopen. De rest heeft daar dus zeker geen last van. Zelfs op een ATA33 controller zal je merken dat een 7200rpm schijf lagere zoektijden heeft dan een 5400rpm schijf. En zelfs dan ga je niet zoveel last hebben van de 33Mb/s beperking. Alleen de cache van je schijf gaat trager reageren wegens de kleinere bandbreedte van het kanaal.
Kijk een keer rond op het forum, en besluit dan of je nog een IBM 60GXP wil. Snelle, goedkope schijven, maar ze hebben hun problemen.

• Dennis van der Stelt
shit, ik word helemaal blij van deze reakties! :)

ik doe m'n GUS MAX er weer in, maak een extra DOS partitie aan en ga oude demos zitten kijken! Dáár koop ik die 40Gb voor! ;)

[UPDATE]
oh, die laatste (voor mijn) reaktie word ik niet blij van... Maar ik las juist elders dat ze zo goed en zo snel waren...

Maar boeit niet, ik hoor wel vaker vage verhalen van monitoren e.d. waar ik zelf nooit last mee heb.
[/UPDATE]

Verwijderd

inderdaad..mijn 40 gb 60gxp hoor je echt zowat niet. Moet af en toe kijken naar het lampje van mijn hd om te kijken of hij het wel doet :)

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 10:58

WiD

Op maandag 27 augustus 2001 11:56 schreef dvdstelt het volgende:
oh, die laatste (voor mijn) reaktie word ik niet blij van... Maar ik las juist elders dat ze zo goed en zo snel waren...
Ze zijn idd goed en snel. Er vallen er alleen nogal veel uit blijkbaar. Er zou een warmteprobleem zijn met de koppen van de schijf.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Van elk merk is er weleens een schijf met problemen. Als er dan toevallig van een bepaald merk heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel verkocht worden is het logisch dat je zo af en toe eens wat hoort op een forum over problemen met die schijf.

Systeem | Strava

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

HE?

(LoL)

Mijnes maken minder herrie dan mijn 5400rpm Seagate..
Heb WD400BB's .. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

hmm ik zou er zeker nog is goed over nadenken of je die IBM schijf wil hebben.
check dit maar en misschien verander je dan van gedachten...
http://www.tweakers.net/nieuws/17923?highlight=60GXP+

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

7200 : Zeker doen.
IBM : Zeker niet doen, ik heb er 2. Ze werken nog alle 2, maar hebben beide kuren gehad, en nogsteeds eens in de zoveel tijd. En ik zou ze nooit meer kopen, want er is niks zo erg als je werk opslaan op een schijf waar je geen vertrouwen in hebt.

IBM is snel,stil en goedkoop. Maar de betrouwbaarheid laat te wensen over.

Geen inspiratie

Verwijderd

Problemen met IBM schijven? ik heb er 6 'versleten' afgelopen 2 jaar, doen het allemaal nog en nog nooit enig probleem mee gehad, wel lekker snel en stil :P
Gewoon zorgen dat ze hun warmte kwijt kunnen, dus niet 2 op elkaar plaatsen maar wat ruimte er tussen laten (beetje airflow in de kast kan ook geen kwaad), dan zijn het het prima apparaten.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de nieuwe C'T staat een test met verschillende hd's. Het viel me op dat het geluid niet veel uitmaakte tussen 5400 en 7200 toeren(echt vrijwel niets). De Maxtor kwam er het snelste uit BTW( de 60 versie).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Dennis van der Stelt
m.a.w. ik koop nu een???

• Cyclops10
  • Niet online
ik heb mijn ibm nu 1,5 maand ofzo en niks geen problemen ermee, maar ik hou hem wel koel... (huisgenoot heeft er ook 1 zonder probs (wel met koeler))
geluid maakt ie niet, heb er ook nog een oude 5400 8,4 gig maxtor naast hangen, die hoor ik wel (vooral met lezen/schrijven)

• Martijn02
  • Laatst online: 30-04 16:17

Martijn02

/* No Comment */

Op maandag 27 augustus 2001 13:59 schreef dvdstelt het volgende:
m.a.w. ik koop nu een???
zou ik doen. als je het geld hebt...
Pagina: 1