Leg eens uit?
Aanleiding van het nieuwe artikel en nieuwe CVE:
Ik hoef vast niet te beargumenteren dat de constatering van Wardle (ook) gewoon netjes
terug te vinden is in de eerste URL die ik geef hierboven.
Dus, terugkomend op mijn eerdere post:
- is er voldoende doorgeklikt / gekeken? Weet ik niet. Was er niet bij. Dit/jouw topic vermoedt dus van niet? Dat kan verschillende logische oorzaken hebben maar redacteur / redactie ontglipt dit te vaak (zoals je zelf aangeeft dat "info over in welke cve's de genoemde kwetsbaarheden zijn beschreven".
- security (willekeurig) is ondergeschoven op de Frontpage en/of vaak verlaat (dagen of langer). Voorbeeld is het aantal nieuwsitems over https://cve.mitre.org/cgi-bin/cvekey.cgi?keyword=chrome waar weinig tot niets over geschreven is/wordt?
- andere bronnen zijn "dus" soms sneller / nuttiger / duidelijker voor "serieuzer" security bijhouden; daar is niets mis mee maar is het dan nuttig(er) voor de redactie om daar (ook) notie van te nemen en daarmee artikelen beter & sneller te krijgen? Er zijn voldoende mailinglists en RSS-feeds te vinden die hierin kunnen ondersteunen
En of het nou voor de lezer of schrijver is, die rubbertegel is toch echt even Googlen op "vulnerability zoom" en sorteren op laatste 24 uur of laatste week. En ook dat is dus een stukje inzet van alle betrokken om er wel/niet consistent mee om te gaan en daarmee dus (ook) de geposte artikelen van het laatste mooiere randje te voorzien waarvoor dit topic geopend is.