Ik besef dat ik een topic omhoog haal, hoewel deze nog vrij recent is. En dit thema nu best actueel. We zijn hier ook aan het meten gegaan. Het verbruik is s nachts 140-150W.
Eerste conclusie, we gaan de media hoek achter een stekker zetten = 15W, Qua besparing is dit al snel 25-50€/jaar.
Mogelijk met een slimme stekker, maar weet nog niet wat dat verbruik weer gaat doen, heeft iemand de slimme stekker zelf al doorgemeten?
De IKEA versie is volgens specs 0,3W
Ik vermoed dat de koelkast en vrieskist het in de zomer zwaarder hebben dan in de winter, maar deze apparaten vind ik wat lastig los meetbaar ivm locatie van wcd dus vertrouw ik op hun energielabel.
Onze grootste verbruiker is denk ik de ventilatie box.
De routers/accespoints/camera's vallen mee, die doen elk iets van 2-5W.
Ik heb een energiemeter, maar onder de 0,9W zie ik geen actuele waarde meer, heeft er iemand een tip hoe je ook de lagere wattages nog goed kan meten?
Eigen vraag, eigen topic => afgesplitst
Eerste conclusie, we gaan de media hoek achter een stekker zetten = 15W, Qua besparing is dit al snel 25-50€/jaar.
Mogelijk met een slimme stekker, maar weet nog niet wat dat verbruik weer gaat doen, heeft iemand de slimme stekker zelf al doorgemeten?
De IKEA versie is volgens specs 0,3W
Ik vermoed dat de koelkast en vrieskist het in de zomer zwaarder hebben dan in de winter, maar deze apparaten vind ik wat lastig los meetbaar ivm locatie van wcd dus vertrouw ik op hun energielabel.
Onze grootste verbruiker is denk ik de ventilatie box.
De routers/accespoints/camera's vallen mee, die doen elk iets van 2-5W.
Ik heb een energiemeter, maar onder de 0,9W zie ik geen actuele waarde meer, heeft er iemand een tip hoe je ook de lagere wattages nog goed kan meten?
Eigen vraag, eigen topic => afgesplitst
[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 14-08-2022 10:24 ]