Dat is/lijkt wel een erg stevige ruimte die je tussen het laminaat en het vloer laat, ik zou inderdaad die richel er af halen zodat je dichter op de muur kan zitten. Plinten vinden die zomaar meer dan een centimeter overbruggen is volgens mij wel een dingetje, afhankelijk van wat je hier wil.
Hebben ze niet wat preciezere richtlijn voor je? Iets van een uitzetting per meter ofzo.
Ze roepen vaak een centimeter ofzo inderdaad maar volgens mij gaan ze voor dat standaard advies ook wel uit van wat extremen in temperatuurschommelingen en kamer grote's en dan ook nog het principe van "liever te ruim dan te weinig".
Je hebt breed genomen een halve millimeter uitzet per meter laminaat ofzo. Dus in een standaard Nederlands kamertje van 5 bij 5 ofzo heb je met een halve centimeter rondom wel de speling die je nodig hebt.
Ben geen professional verder, dus negeer me vooral. Maar ik heb nog nooit bolle vloeren gehad in ieder geval in de ruimtes die ik zelf gedaan heb en hou een stuk minder aan.
Inclusief mijn tuinhuis, daar heb ik het bijna tot aan de muur gelegd, en die gaat van weet ik hoeveel onder het vriespunt naar plus 50 als ze zon er vol op staat. (al is dat hele ding wel van hout ook)
[
Voor 8% gewijzigd door
Polderviking op 15-08-2022 14:35
]