Beste Tweakers,
Is er iemand die nog suggesties heeft voor wat hier aan de hand kan zijn?
Als ik mijn Samsung wasmachine (WW80K6405SW) aanzet en een willekeurig programma probeer te starten, dan hoor ik dat de deur op slot gaat (klik!) en vervolgens begint de wasmachine te zoemen. Verder gebeurd er niets terwijl er normaal gesproken water ingelaten wordt maar dat is nu niet het geval.
Nu heb ik zelf al een middag gegoogled en van alles bekeken maar ik kom er niet uit.
Wat ik al geprobeerd heb:
Alvast bedankt voor als iemand nog ideeen heeft!!
Is er iemand die nog suggesties heeft voor wat hier aan de hand kan zijn?
Als ik mijn Samsung wasmachine (WW80K6405SW) aanzet en een willekeurig programma probeer te starten, dan hoor ik dat de deur op slot gaat (klik!) en vervolgens begint de wasmachine te zoemen. Verder gebeurd er niets terwijl er normaal gesproken water ingelaten wordt maar dat is nu niet het geval.
Nu heb ik zelf al een middag gegoogled en van alles bekeken maar ik kom er niet uit.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Filter van de afvoerpomp schoongemaakt: die was gewoon 'schoon'.
- Water toevoerslang losgekoppeld van de machine en de kraan open gedraaid: er komt gewoon water uit. (Het waterslot op de slang is dus het probleem niet? Het is geen electronisch waterslot of iets dergelijks.)
- Het gezoem blijkt de afvoerpomp zelf te zijn. Als ik het afvoerpompje los haal van het pomphuis en dan een programma start, gaat die inderdaad draaien en dit veroorzaakt het gezoem als de pomp/wasmachine helemaal in elkaar zit.
- Het drievoudig inlaatventiel heb ik doorgemeten met een Ohm meter. Als ik die op 20k zet, meet ik op alle drie de ventielen ~4.3, volgens een paar youtube instructies zouden die dus gewoon in orde moeten zijn. Toch heb ik het idee dat hier wat mis zit want deze zouden ervoor moeten zorgen dat het water naar binnen komt. Als ik de slangetjes aan de binnenzijde van het inlaatventiel loshaal, komt daar geen restant water uit. Heb ik het inlaatventiel op de juiste settings doorgemeten want ik denk dat ze gewoon dicht blijven al die tijd? Zou de printplaat kapot zijn of is er nog iets anders dat zou moeten werken voordat het inlaatventiel geopend wordt?
- Ik las online ook nog ergens dat de niveau drukregelaar kapot kon zijn. Die heb ik losgehaald en op geblazen. Ze zeggen dat je dan 2 klikken zou moeten horen, maar dat hoor ik niet. Als ik er op blaas of zuig (
) dan voel ik wel dat er een mechanisme in werking treed / heen en weer gaat. Lijkt mij dat die dan gewoon doet wat die moet doen? Het slangetje wat er op zat kan ik ook gewoon doorblazen.
- De motor zelf heb ik er ook al uit gehad om te kijken of de koolborstels wellicht versleten waren, maar die zitten er helemaal niet op en daar kwam ik pas achter toen die er al uit was
.
Alvast bedankt voor als iemand nog ideeen heeft!!
lol+lol=hihi