Elektra - Kan ik hier een extra schakelaar aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Hi!

Ik ben in een muur twee extra lichtpunten aan het bouwen, die ik beide met 1 schakelaar wil bedienen.

Op de muur zit tevens een afdekplaatje met daarachter stroom kabels. Het plan was om daar de stroom van ‘af te tappen’ en het afdekplaatje te vervangen voor een schakelaar.

Echter, ik heb nu voor het eerst dat plaatje eraf gehaald. En er blijkt alleen 1x bruin en 2x zwart achter te zitten. Dat was niet helemaal wat ik had verwacht. Vermoedelijk gaan deze naar twee lichtknoppen verderop. Zie foto.

Kan iemand mij vertellen of hier alsnog, met een schakelaar, een extra aansluiting op kan maken?

Dank! En Mvg,
Daan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdpGaI5RNmWV-sVZnvZ1fUbsqAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/owgTMXgfEcXl9b2zCF2kRSOK.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik snap het verhaal nog niet helemaal, stel je kan daar de schakelaar in bouwen. Waar komt dan de lamp? En wat loopt daar naartoe?

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 13-08-2022 16:39 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Hi! Dank voor je reactie.

De lamp komt op een nieuw punt met een nieuw kabel. Dus ik ga nog extra kabels voor die nieuwe lamp naar de schakelaar toehalen. Ik twijfel nu alleen of ik die, middels een schakelaar, goed op het bestaande punt kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Als ik het zelf goed begrijp moet ik ergens elders nog op zoek gaan naar een blauwe draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Ik ben er denk ik zelf al uit door gewoon nog even goed door te denken. 😅 Ik ga proberen het topic te verwijderen. Toch bedankt voor het meedenken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 15:50
Zwart is een schakel draad dus er zijn blijkbaar al twee lampen die je hier kunt schakelen, of er is een hotelschakeling. Weet je wel waar deze draden naartoe gaan?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:47
Eigenlijk hoef je alleen maar een zwarte draad van de lamp naar dit punt te trekken en de bruine draad te “splitten” blauw krijg je weer bij de lamp.
Pagina: 1