Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is nodig voor HBO opleiding ICT. Behalve dat deze krachtig moet zijn (programmeren, simuleren, virtuals) wordt deze ook dagelijks in het OV in een rugzak mee genomen en moet dus ook qua fysieke stevigheid zijn mannetje staan!
Wat is je budget?
Het liefst <1500,- (Ik heb 2 studerende kids die aan een HBO opleiding beginnen, dus er moeten 2 laptops komen! (De andere zoon heeft een minder krachtige laptop nodig, die zoek ik later deze wel week uit!
)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Als er geen nieuwe lockdown gaat komen
, dan moet die dagelijks mee naar school!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een A merk: Asus, HP, Dell of MSI. Macbook mag niet van school ivm te gebruiken software.
Lenovo kan ik niet goed beoordelen en Acer wil ik sowieso niet vanwege slechte ervaringen!
De specs vanuit school zijn:
Advies: koop een krachtige laptop
Omdat je tijdens je studie met verschillende soorten, soms tamelijk zware, softwarepakketten zult werken, is het aan te raden een krachtige laptop te kopen, die ook over een jaar of vier nog voldoet. Om deze reden adviseren we een laptop met high-end-processor, zoals de i7 van Intel.
Voor de overige eisen geldt iets soortgelijks: we hebben geprobeerd een laptop te schetsen die volgens onze inschatting nu, maar ook over vier jaar nog, voldoet. Probeer een laptop te kopen die in de buurt komt van de genoemde specificaties en kies bij twijfel liever voor iets ruimere specificaties, dan zou het goed moeten komen.
Denk daarbij aan de onderstaande specificaties:
Processor
Minimaal Intel Core i5 (9e generatie) of vergelijkbare AMD Ryzen 5, (i7 of Ryzen 7 aanbevolen).
Werkgeheugen/RAM
Minimaal 8GB, 16GB aanbevolen.
Harddisk
SSD minimaal 250GB, 500GB aanbevolen.
Scherm
Minimaal 15" scherm, met een resolutie van 1920x1080 (HD).
Aansluiting
HDMI aansluiting of middels adapter naar HDMI, ethernetaansluiting.
Webcam
Verplicht, in verband met het persoonlijker maken van het afstandsonderwijs
Netwerk
Draadloze netwerkkaart: wifi
Videokaart
Minimaal 1 GB VRAM (2 GB of meer wordt aanbevolen).
Tot nu toe heb ik het volgende lijstje gevonden als shortlist:
https://tweakers.net/pric...;1803646;1845168;1794144/
Hierin staat de HP Victus op nummer 1!
Reviews van vorige modellen komen er over het algemeen goed uit.
Alleen de vraag mbt de stevigheid qua bouw zie ik nergens beantwoord.
Mijn vragen aan de medetweakers:
Hoe denken jullie hierover of heeft er iemand een (onderbouwd) advies voor een andere laptop en zijn hier gebuikers van laptops die bewezen een stootje kunnen hebben?
Alvast mijn dank voor de reacties...
Laptop is nodig voor HBO opleiding ICT. Behalve dat deze krachtig moet zijn (programmeren, simuleren, virtuals) wordt deze ook dagelijks in het OV in een rugzak mee genomen en moet dus ook qua fysieke stevigheid zijn mannetje staan!
Wat is je budget?
Het liefst <1500,- (Ik heb 2 studerende kids die aan een HBO opleiding beginnen, dus er moeten 2 laptops komen! (De andere zoon heeft een minder krachtige laptop nodig, die zoek ik later deze wel week uit!
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Als er geen nieuwe lockdown gaat komen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een A merk: Asus, HP, Dell of MSI. Macbook mag niet van school ivm te gebruiken software.
Lenovo kan ik niet goed beoordelen en Acer wil ik sowieso niet vanwege slechte ervaringen!
De specs vanuit school zijn:
Advies: koop een krachtige laptop
Omdat je tijdens je studie met verschillende soorten, soms tamelijk zware, softwarepakketten zult werken, is het aan te raden een krachtige laptop te kopen, die ook over een jaar of vier nog voldoet. Om deze reden adviseren we een laptop met high-end-processor, zoals de i7 van Intel.
Voor de overige eisen geldt iets soortgelijks: we hebben geprobeerd een laptop te schetsen die volgens onze inschatting nu, maar ook over vier jaar nog, voldoet. Probeer een laptop te kopen die in de buurt komt van de genoemde specificaties en kies bij twijfel liever voor iets ruimere specificaties, dan zou het goed moeten komen.
Denk daarbij aan de onderstaande specificaties:
Processor
Minimaal Intel Core i5 (9e generatie) of vergelijkbare AMD Ryzen 5, (i7 of Ryzen 7 aanbevolen).
Werkgeheugen/RAM
Minimaal 8GB, 16GB aanbevolen.
Harddisk
SSD minimaal 250GB, 500GB aanbevolen.
Scherm
Minimaal 15" scherm, met een resolutie van 1920x1080 (HD).
Aansluiting
HDMI aansluiting of middels adapter naar HDMI, ethernetaansluiting.
Webcam
Verplicht, in verband met het persoonlijker maken van het afstandsonderwijs
Netwerk
Draadloze netwerkkaart: wifi
Videokaart
Minimaal 1 GB VRAM (2 GB of meer wordt aanbevolen).
Tot nu toe heb ik het volgende lijstje gevonden als shortlist:
https://tweakers.net/pric...;1803646;1845168;1794144/
Hierin staat de HP Victus op nummer 1!
Reviews van vorige modellen komen er over het algemeen goed uit.
Alleen de vraag mbt de stevigheid qua bouw zie ik nergens beantwoord.
Mijn vragen aan de medetweakers:
Hoe denken jullie hierover of heeft er iemand een (onderbouwd) advies voor een andere laptop en zijn hier gebuikers van laptops die bewezen een stootje kunnen hebben?
Alvast mijn dank voor de reacties...
Arriving Somewhere but not here....