Ik heb recent mijn huis gasloos laten maken door installatie van een lucht/water-warmtepomp van Daikin (type Daikin Altherma 3- 8 kW).
Binnenunit, buitenunit en en los boilervat voor het warme water. En een backup heater.
Nu heeft het systeem eigenlijk nog nooit goed gewerkt. De monteur is nu 12x geweest maar het werkt nog steeds niet.
Wat is het probleem?
In het kort. Het tapwatervat komt niet op de gewenste bedrijfstemperatuur.
De verwarming wordt WARM in plaats van KOUD (staat op koelen). De radiatoren worden lauw.
Wat is er geprobeerd
Dit klonk mij in de oren als een verkeerd aangesloten 3-wegklep. Maar dit hebben we nu 2x uitgetest en dit lost het probleem niet op!
Verder dacht de monteur eerst dat de 3-wegklep in handmatige modus stond. Was het ook niet. Hij heeft heel veel zitten klooien aan de instellingen, met telefonische hulp van Daikin. De boel zou niet seizoensafhankelijk staan, nu wel. Maar ook dit helpt niet.
Wie heeft er een gouden tip? Hier wat diagnostische info die wellicht helpt...?
:strip_exif()/f/image/CDB3Y135BawASbPbXLnwRPa4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8gEFBdSaWztDmBu3eGuDlHIC.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenunit, buitenunit en en los boilervat voor het warme water. En een backup heater.
Nu heeft het systeem eigenlijk nog nooit goed gewerkt. De monteur is nu 12x geweest maar het werkt nog steeds niet.
Wat is het probleem?
In het kort. Het tapwatervat komt niet op de gewenste bedrijfstemperatuur.
De verwarming wordt WARM in plaats van KOUD (staat op koelen). De radiatoren worden lauw.
Wat is er geprobeerd
Dit klonk mij in de oren als een verkeerd aangesloten 3-wegklep. Maar dit hebben we nu 2x uitgetest en dit lost het probleem niet op!
Verder dacht de monteur eerst dat de 3-wegklep in handmatige modus stond. Was het ook niet. Hij heeft heel veel zitten klooien aan de instellingen, met telefonische hulp van Daikin. De boel zou niet seizoensafhankelijk staan, nu wel. Maar ook dit helpt niet.
Wie heeft er een gouden tip? Hier wat diagnostische info die wellicht helpt...?
:strip_exif()/f/image/CDB3Y135BawASbPbXLnwRPa4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8gEFBdSaWztDmBu3eGuDlHIC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door havana op 13-08-2022 11:10 ]