Lian-Li PC-60 valt tegen, andere ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Ik heb nu zo'n Lian-Li kastje en hij is geweldig om mee te werken. Maar de temp van mijn cpu en mb zijn nu 2 a 3 graden hoger dan in mijn ouwe bak.
CPU 50, MB 38
en dat is dus idle (stressed wordt ie gelukkig niet veel warmer)
Ik heb overigens een 1G amd op een asus a7v133 mb.
En ik heb ook nog eens een silverado koeler derop zitten (die valt qua prestaties ook vies tegen, maar het kan zijn dat ie niet goed contact maakt, heb daar al meer postings over gelezen)

De reclame voor deze kast had mij een ander beeld gegeven.
Dit valt me dus vies tegen, dat aluminium doet niet veel af.

Aan de andere kant, prettig om mee te werken, de HD wordt nu ook actief gekoeld en het geluid is sterk verminder ten opzichte van mijn vorige bak, dus all in all ben ik er wel tevreden mee, die temps zijn niet levensbedreigend en de pc draait stabiel en het was afgelopen weekend ook wel uitzonderlijk warm, maar ik was wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Er is al vaker verteld dat een kast van Alu niet koeler zal zijn dan een kast uit staal. Gewoon omdat de kast zelf helemaal niet meedoet met koelen. Alleen als je alle warmtebronnen tegen de kastwand aan plaatst zullen de wanden van de kast gebruikt worden voor koeling. Anders gaat het om de lucht die door de kast heen gaat. En of die nou door een Alu of een houten kast heen gaat zal die lucht weinig uitmaken hoor.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Ik heb dezelfde ervaring met een Lian Li pc70.
Dat verhaal wat je erbij krijgt over die lagere temperaturen moet je met een grote korrel zout nemen.
Maar verder ben ik ook zeer tevreden over de kast

I'm partial to your abracadabra

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18

JJJ

Maar als je hem kwijt wilt >:) ;) dan neem ik hem wel over ;)

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Sorry JJJ, leuk geprobeerd :) maar ben er verder wel tevreden mee. Hij is in ider geval stukken beter en mooier dan die bak die ik eerst had.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200