Firefox, "cached" wachtwoord achterhalen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Korte inleiding:
Ik heb een Itho Daalderop thermostaat (Spider). Je kunt via een web interface inloggen om b.v. de temperatuur in te stellen, mijn centrale ventilatie systeem aan te zetten, enz.
Itho neemt dat systeem af van een derde partij en die is ermee gestopt, en daarmee ook de ondersteuning.

Het probleem is nu dat ik mij ooit heb aangemeld met een email adres dat al een jaar niet meer bestaat.
In Firefox kan ik de pagina nog wel openen, blijkbaar staat dus nog ergens mijn wachtwoord opgeslagen.
Het vreemde is dat het nergens in de lijst met opgeslagen wachwoorden van Firefox staat.
Zou ik het password toch nog kunnen achterhalen in Firefox? Ik wil straks graag op een nieuwe laptop kunnen inloggen.

Voor de duidelijkheid, het is niet mogelijk om het email adres te wijzigen of te registreren met een ander email adres

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 09:41
In het onderwater scherm (developer tools) verwijder je het stukje “type=password” van het betreffende input element.

Het wachtwoord zal dan als het goed is plain text verschijnen in het wachtwoordveld.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
remmuz schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:48:
In Firefox kan ik de pagina nog wel openen, blijkbaar staat dus nog ergens mijn wachtwoord opgeslagen.
Het vreemde is dat het nergens in de lijst met opgeslagen wachwoorden van Firefox staat.
Dan zal er wel een actieve sessie in een cookie opgeslagen zijn.
Daar staat het wachtwoord niet in.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-05 07:43
Ik weet niet of je het wachtwoord als ******** nog kunt zien. Anders zou je bv een add-on in Firefox kunnen proberen: https://addons.mozilla.or...addon/showhide-passwords/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Menubalk

Extra - instellingen - privacy & beveiliging - opgeslagen aanmeldingen

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 13-08-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 00:32

Reinier

\o/

Ernemmer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:30:
Menubalk

Extra - instellingen - privacy & beveiliging - opgeslagen aanmeldingen
Daar staat het dus niet ;)

TS: als je je profielmap kopieert naar je nieuwe pc ben je alsnog ingelogd. Dan weet je nog steeds het wachtwoord niet maar kun je er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat lees ik nergens in de OP.

Ik lees daar alleen dat TS nergens een lijst met wachtwoorden kan vinden en ik wijs hem op de plek waar die lijst zou moeten staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 13-08-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 00:32

Reinier

\o/

Ernemmer schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Dat lees ik nergens in de OP.

Ik lees daar alleen dat TS nergens een lijst met wachtwoorden kan vinden en ik wijs hem op de plek waar die lijst zou moeten staan.
:? Ik lees het wel:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
lol, na 2 keer lezen heb ik er nog overheen gelezen. Tijd voor wat extra koffie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Wasp schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:50:
In het onderwater scherm (developer tools) verwijder je het stukje “type=password” van het betreffende input element.

Het wachtwoord zal dan als het goed is plain text verschijnen in het wachtwoordveld.
Goeie tip, alleen staat nergens het wachtwoord.
In het scherm waar ik het wachtwoord kan wijzigen moet ik eerst mijn oude wachtwoord invullen. Dat is dus een leeg veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Nu online
Reinier schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Daar staat het dus niet ;)

TS: als je je profielmap kopieert naar je nieuwe pc ben je alsnog ingelogd. Dan weet je nog steeds het wachtwoord niet maar kun je er wel in.
Bedankt voor de tip. Voor de laptop gaat dat wel werken.
Alleen moet ik in de app hetzelfde wachtwoord gebruiken en dat is helaas niet mee verhuist naar mijn nieuwe iPhone. (dat is het tweede probleem dat ik heb)

Ik dacht slim te zijn door het email adres opnieuw te maken, maar dat was een @live.nl adres en die kun je blijkbaar niet meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:09
remmuz schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:21:
Goeie tip, alleen staat nergens het wachtwoord.
In het scherm waar ik het wachtwoord kan wijzigen moet ik eerst mijn oude wachtwoord invullen. Dat is dus een leeg veld.
Wasp bedoelde waarschijnlijk het normale login scherm. Maar ik vermoed dat je die stap overslaat en d.m.v. een cookie al ingelogd bent (zoals Jaaap aangeeft). Ook die kan je terugvinden in de developers tools op de Application tab. In principe kan je die overnemen op een andere machine en de expires attribuut aanpassen. Maar afhankelijk van de implementatie zal de cookie uit zichzelf wel een keer verlopen (security best practice).
Pagina: 1