Boretti gasfornuis, pit slaat steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:46
Boretti gaspitten vanzelf uit
Wij hebben een Boretti gasfornuis. Dit fornuis heeft iets van een beveiliging deze houdt in de gastoevoer automatisch wordt afgesloten wanneer het vuur uit is. Dus geen vuur geen gas.
Ik wil dit gewoon uit hebben, geen beveiliging die toch niet werkt.
Ikheb de voelers al vervangen maar het blijft bagger.
Kan iemand me vertellen hoe ik deze voelers kan verwijderen
ik weet de gevaren maar dit is onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Wat is precies je probleem?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
dat staat er toch ? ze gaan spontaan uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 19:02

SambalBij

We're all MAD here

En dan blijkt ineens dat het uitgaan van je pitten niet wordt veroorzaakt door die beveiliging maar door iets anders (tochtstroom ofzo die de pit doet uitwaaien)
En dan heb je geen beveiliging meer, waait vervolgens alsnog je pit uit, en heb jij het pas door wanneer je huis boem doet door je zelf hiermee veroorzaakte gasexplosie...

Bepaalde dingen moet je geen risico mee willen nemen... Dat je jezelf graag opblaast moet je natuurlijk zelf weten, maar vaak zijn hier dan weer gezinsleden of buren ook de dupe van...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:38
Wat je zou moeten doen is de thermokoppels vervangen Zonder deze beveiliging zal het fornuis niet werken. Dit is om mensen en hun omgeving tegen zichzelf te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
veel betere fornuizen hebben een stelschroef, vaak netjes verstopt, trek de knop eraf en daarin zit je tweak schroef.
Daarmee regel je minimaal gasuitloop, aanzetten pit, en afregelen dat ie net aan blijft.
Ook de gasverdelers schoonmaken kan helpen.
Je wil nooit zonder beveiliging en auto shutoff werken, gewoon niet doen, los de onderliggende problemen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41

Reptile209

- gers -

Kijk eens of de 'voelers' (thermokoppels) daadwerkelijk in een vlam zitten. Soms zit er net een gaatje verstopt, waardoor de vlam te ver van de voeler zit. En gebeurt het met één pit, of met het hele fornuis?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Reptile209 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:12:
Kijk eens of de 'voelers' (thermokoppels) daadwerkelijk in een vlam zitten. Soms zit er net een gaatje verstopt, waardoor de vlam te ver van de voeler zit. En gebeurt het met één pit, of met het hele fornuis?
juist alles echt goed schoonmaken, vooral gaatjes, lastig maar zou alles op kunnen lossen.

Edit, wij hebben een LaCanche range met 5 pitten (1 enorme voor wok) en twee ovens.
Aangezien onze gastank in de tuin nog voor een jaar of 8/9 gas heeft gaat die voorlopig nog niet weg.
Maar ik pak al die bronzen gasverdelers 1 keer per jaar en ga los met allerlei tools om ze van zwart weer glimmend brons te krijgen, is werk, daarna weer finetunen gasuitloop en dan is hij weer helemaal tip top.

[ Voor 32% gewijzigd door Silent7 op 12-08-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
Ik heb de thermokoppels vervangen met het zelfde resultaat, dus ik zou graag de thermokoppels omzeilen en op de mannier die al 50 jaar gebruikt werd kunnen koken. Ik snap de risico's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien de vraag hier eens stellen; https://boretti.com/nl/klantenservice/ al verwacht ik al te weten wat voor antwoord je gaat krijgen ;)

Misschien hebben ze een logische oplossing/reden waarom de vlammen bij jou steeds doven terwijl dat niet zou mogen als er een vlam is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Laatst online: 13:09
Heb ook een boretti fornuis. Omgekeerde probleem alleen: de thermokoppels lijken niet goed te werken, ze gaan zeer moeilijk aan.

Heb al een thermokoppel vervangen maar zonder resultaat. Waar kan het nog meer mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
speel eens met de afstel hoogte, het werkt bij mij nog verre van perfect maar een grote verbetering
Pagina: 1