Toon posts:

Draadloos netwerk laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt over draadloos netwerk, maar daar kan ik niet echt vinden wat ik zoek.

Ik heb thuis een lan met 2 PC's en een Mac over UTP. Nu krijg ik er binnenkort een laptop bij :) Deze wil ik op verschillende plaatsen in huis kunnen gebruiken op het bestaande UTP netwerk, maar dan draadloos. Ik las al over het instellen van een Gateway maar kan het niet veel eenvoudiger?

Ik stel me zo voor dat er in de HUB en in je laptop iets kan als een sender/receiver eenheid waarmee je dus direcht op je lan zit met je laptop?

Wie kan me hier wat info over geven?

Alvast bedankt! :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Ergens moet die laptop op de gewone kabels overgaan. Daarmee bedoel ik te zeggen dat ook voor de laptop een gateway ingesteld moet worden, waarschijnlijk het ontvangststation, maar niet noodzakelijk.

Het is trouwens meestal wel een (relatief) dure grap.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Die gateway heb je dan toch alleen nodig voor je internetverbinding en niet voor je eigen lan?

Of lul ik nu poep?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Nee, je spreekt pure waarheid. Alleen het verkeer dat voor buiten je eigen subnet bestemd is, gaat via de gateway naar buiten toe. Dus als dat niet hoeft, ook geen gateway nodig.

No production networks were harmed during this posting

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Oke. het hangt er van af hoe je het wilt hebben.
Er zijn 2 opties.

1. Je koopt wireless lan met een accespoint
de accespoint is een send/ontvang kastje dat je kan aansluiten op je lokale netwerk.(dus aan je hub)
en een pcmcia kaart in je laptop en klaar.
(Bijvoorbeeld van 3com airconnect. heb ik zelf en werkt goed)

2. je koopt 2 wireless kaarten 1 voor pc en 1 voor laptop.
en je maakt een peer to peer connectie.
Maar dan moet de pc als een bridge gaan werken om de rest van het netwerk/internet te laten zien/bereiken.
P.S. Niet alle wireless spul kan een peer to peer connectie maken. dus goed op letten.

In jouw situatie lijkt mij optie 1 het makkelijkst

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Topicstarter
OK, Bedankt! :)

Ik denk dat ik ga voor de Netgear met AP.

Bedankt voor de reakties, hij mag dicht..
Pagina: 1