Beste medeTweakers, hoewel ik vaak advies geef over televisies hier op het forum, moet ik een beroep op jullie kennis doen wat laptops betreft. Ik ben opzoek naar een krachtige laptop voor foto- en videobewerking op locatie met vooral een goed scherm en hoewel de Pricewatch erg uitgebreid is, is het onmogelijk om een laptop uit te zoeken op beeldeigenschappen zoals het kleurbereik, de homogeniteit van het paneel en de mogelijkheid om een kleirruimte te kiezen. Er ligt heel veel focus op de maximale helderheid en een hoge refreshrate, maar dat is voor mij minder interessant.
Een aantal aspecten waarbinnen ik wil slagen zijn;
- Max € 2.200,- budget.
- Geen Apple.
- HDMI 2.0 uitgang of een gelijkwaardige DP-poort.
- 100% sRGB dekking.
- 16" formaat.
- Volwaardig numpad.
- Minimaal 32GB geheugen.
- Minimaal 1TB SSD.
- H variant CPU.
Op dit moment heb ik de pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QPMH) op het oog, maar ik heb geen idee wat de kwaliteiten van het scherm zijn. Wie durft mij verder opweg te helpen?
Een aantal aspecten waarbinnen ik wil slagen zijn;
- Max € 2.200,- budget.
- Geen Apple.
- HDMI 2.0 uitgang of een gelijkwaardige DP-poort.
- 100% sRGB dekking.
- 16" formaat.
- Volwaardig numpad.
- Minimaal 32GB geheugen.
- Minimaal 1TB SSD.
- H variant CPU.
Op dit moment heb ik de pricewatch: Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H (82JQ00QPMH) op het oog, maar ik heb geen idee wat de kwaliteiten van het scherm zijn. Wie durft mij verder opweg te helpen?
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2