Philips digital av receiver doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugie0115
  • Registratie: Juni 2022
  • Niet online
Beste leden,

Ik ben in het bezit van een Philips HTR5204(digital av receiver system). Het is al een ouder beestje, maar gebruik hem nog graag voor muziek tijdens het klussen.
Muziek speel ik af met mijn mobiel, via de 3,5mm jack, of via een bluetooth ontvanger die is aangesloten met 3,5mm jack of met de RCA aansluiting.

Maar toen… opeens van de ene op de andere dag vertoont hij raar gedrag: muziek afspelen op zacht volume geen probleem. Ga je met de volumeknop over ongeveer de helft, dan lijkt ie vast te slaan: allemaal gekraak en harde geluiden, het lijkt niet eens meer op muziek (alsof een cd blijft hangen met daarop terror).
Het rare is, dat als ik op zo’n moment de RCA/Jack (input) eruit trek, er niets veranderd. (Ik zou denken geen input meer = ook geen geluid, niet dus)
Ook is hij op zo’n moment niet meer te bedienen: geen enkele knop doet iets meer, zelfs de aan/uit schakelaar reageert niet.
Dus 230v stekker eruit.
Daarna doet hij het weer normaal, totdat je dus bij de “volumegrens” komt en het gezeik weer opnieuw begint.

Ik heb de kap open gehaald om eens te kijken, maar ik zie niets vreemds: zekering is nog goed, geen bolle condensatoren, nergens zwarte plekjes…

Heeft er iemand ervaring met dit soort storingen en/of weet waar ik moet zoeken?

Weggooien is me laatste optie. Niet omdat ik te beroerd ben €50 neer te leggen voor een ander 2ehands setje; de uitdaging zit hem er meer in iets wat kapot is weer werkend te maken.

Mocht er iemand tips, ideeën, suggesties hebben, dan hoor ik het erg graag.
Zo niet, dan ga ik denk ik alle Voltages doormeten die in de Repair manual vermeld staan, echter zijn dat er nogal wat…

Mvg