Computer Haalt geen hoge fps in Valorant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squad7
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-09-2022
Hallo,

ik had een vraag over mijn computer. Wanneer ik Valorant aan het spelen ben heeft mijn computer heel vaak FPS drops en haalt de 144fps niet. Settings staan al op laag in Valorant zelf. Verder heb ik ook aan de Windows instellingen gewerkt maar het lukt mijn computer maar niet om boven de 200fps te komen, terwijl het makkelijk mogelijk zou zijn om de 200fps te kunnen raken en dat zou dan op de hoogste settings zijn, maar mijn pc raakt moeilijk de 144fps aan. Waar kan dat aan liggen?

PC specs:
Processor: Ryzen 7 2700x
Videocard: GigaByte RX 5700 XT
GB RAM: 16GB HyperX Predator HX432C16PB3K2/16
Seagate HDD: 1 TB
Seagate HDD: 1 TB
Kingston SSD: 500 GB
Power Supply: Cooler Master MWE Gold 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 14:11
Opzich is dit vrij weinig informatie om op af te gaan. Maar hey, heb je toevallig een virusscanner draaien? Of eigenlijk, als je taakbeheer opent en naar je processen kijkt, wat draait er dan allemaal? Je kunt evt ook een screenshot hier posten. Probeer dan te sorteren op geheugen, op CPU en op GPU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 20:38
Op welke resolutie draai je het spel, en waar haal je vandaan dat het "makkelijk 200fps" moet halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke monitor & resolutie?

Verder kan je hier op Tweakers tientallen overeenkomstige hulp-topics vinden en veel beginnen met "meten = weten" dus ik zou zeker eens voltages en temperaturen gaan meten met tools zoals Afterburner.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:52
Check met MSI Afterburner het cpu gebruik per core en het gpu gebruik. Post een screenshot van de grafieken in dit topic.