Strandhuis kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:40
Al meerdere jaren hebben wij het idee om tijdens het zomerseizoen op het strand te zitten. Nu beginnen wij daar de financiele middelen voor de krijgen maar helaas zijn de prijzen van de huisjes net zo hard meegestegen als de woningen in het centrum van Amsterdam.
Dus eigenlijk te duur ten opzichte van wat je ervoor krijgt.
Nu heeft het geen haast, want luxe, maar blijven we toch rondkijken.

Wie heeft er ervaring met het hebben en onderhouden van een strandhuis. Zijn er mogelijkheden om dit toch goedkoper te regelen? Wij zijn opzich niet gebonden aan een plek zolang wij maar de mogelijkheid hebben voor internet en eigen badkamer.
Zijn er nog onbekende plaatsen langs de Nederlandse kust waar dit mogelijk is?
Bestaan er mogelijkheden om via een strandgemeente een plek aan te vragen? Bedrijven als Landal krijgen dit voor elkaar maar waarom niet voor particulieren?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik heb geen vakantiehuis aan het strand gehad, maar wel gewerkt in een frietkot op het strand. Mijn conclusie: onderhoud is een drama... Elke 2 jaar kan je schilderen, glas wordt gezandstraald en is binnen een paar jaar ondoorzichtig. Je blijft vegen en elk voorjaar kan je een paar weekenden met een schep aan de slag om je huis uit te graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:38
Wat versta je onder een strandhuis? Wij hebben ook een strandhuisje maar dat is puur een houten kot waar je spullen in op slaat en even gaat omkleden.

Of wil je een strandhuis met slaapmogelijkheden, watervoorziening etc?

Edit:verkeerd gelezen. Echt een huis met alle voorzieningen dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Milo85 op 12-08-2022 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Milo85 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:23:
Wat versta je onder een strandhuis? Wij hebben ook een strandhuisje maar dat is puur een houten kot waar je spullen in op slaat en even gaat omkleden.

Of wil je een strandhuis met slaapmogelijkheden, watervoorziening etc?
TS noemt internet en eigen badkamer, dus dat is wel meer dan een tuinhuisje op het strand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
https://strandhuisje.nl/slapenophetstrand/ijmuiden68/

In principe iets als bovenstaand.
Dat het onderhoud zo intensief zou zijn had ik niet verwacht. Uiteraard wel sneller dan een huis welke niet door zand en zout word aangetast.
Wat ik gelezen heb zijn daar natuurlijk wel de mogelijkheden voor om tijdens het winterseizoen de woningen op te knappen, als kon dat niet overal dacht ik.
Het idee is dan ook om doordeweeks daar te zitten en de weekenden thuis in het zuid-oosten van het land. Vooralsnog kunnen wij allebei werken vanuit een remote locatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:26
Ik zie daar staan:
Wifi Ja
Aansluitingen Water, Riool
Elektra (220V) Zonnepanelen (2), accu en omvormer
Ik begrijp dat je dan dus geen eigen electriciteitsaansluiting hebt? Ongetwijfeld heb je volop zon op het strand, maar afhankelijk van hoeveel je in dat huisje verwacht te zijn weet ik niet of je daar ten alle tijde voldoende aan hebt?

Verder heb je dus geen eigen internetaansluiting, maar moet je het doen met het access point van de 'verhuurder' (die zelf mooi onder alle onderhoudskosten uitkomt door het te verkopen onder strict bewind).

Tot slot is er nog een punt qua onderhoud waar je rekening mee moet houden. Er zit op zo'n strand een hoop zout in de lucht. Daarmee oxideert alles veel sneller dan wat het in Zuid-Oost NL doet. Nou zal er niet veel van metaal aan zo'n huisje zitten, maar dat wat er aan zit roest dus ook significant sneller weg dan elders.

Edit: Nog 1 eigenaardigheid dan:
De regels van StrandVereniging IJmuider Strand (SVIJS) zijn van toepassing. Dat betekent dat het jaar na verkoop het strandhuisje altijd naar de tweede rij gaat. Indien gewenst, is er een wachtrij van ongeveer 4 jaar om weer terug op de eerste rij te komen.
Het is wel leuk dat ze het koop noemen. Maar volgens mij ga je gewoon een vrij strict huurcontract aan waarbij je eenmalig X bedrag moet betalen om bij de club te mogen komen. Als dat je ding is is dat helemaal prima natuurlijk, maar ik zou het niet doen met de gedachte dat je ook echt iets koopt (anders de maandelijkse financiele verplichtingen en onderhoudsverplichtingen).

[ Voor 24% gewijzigd door Freeaqingme op 12-08-2022 12:52 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 10:44
Mijn schoonouders wilde die ook doen maar kwamen er ook al snel achter dat de huizen in de buurt van de kust prijzig zijn. Ze hebben uiteindelijk voor een andere optie gekozen. Camping in de buurt van de kust gezocht, caravan gekocht en voor een seizoensplek op de camping gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:38
@Oon @Freeaqingme helemaal gelijk. Verkeerd gelezen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De strandhuisjes in bv IJmuiden gaan in oktober het strand af om vervolgens tot april ergens opgeslagen te worden. Dat is het moment waarop je het onderhoud kunt plegen.

Over het algemeen geldt: De huisjes zelf zijn nog wel te betalen (afhankelijk van je budget), maar de staanplaatsen voor die huisjes zijn schaars. In IJmuiden weet ik dat er bijvoorbeeld een flinke wachtlijst is, en de mooiste plaatsen (bv vooraan met uitzicht op zee) worden vergeven aan de mensen die al een minder mooie staanplaats hebben (bv achteraan met uitzicht op de andere huisjes). Je zult daar dus eerst achteraan 'moeten' beginnen.

Er zullen weinig tot geen 'nieuwe' plaatsen uitgegeven worden door gemeenten, dus je zult het grotendeels moeten doen met de plaatsen die er zijn. Als er wel een nieuwe locatie aangewezen wordt, dan zullen deze binnen no-time gereserveerd zijn (hoogstwaarschijnlijk sneller dan jij kunt reageren).

Reken inderdaad op flinke onderhoudskosten en (jaarlijkse) kosten voor de staanplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 12-08-2022 13:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Freeaqingme schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:41:
Ik begrijp dat je dan dus geen eigen electriciteitsaansluiting hebt? Ongetwijfeld heb je volop zon op het strand, maar afhankelijk van hoeveel je in dat huisje verwacht te zijn weet ik niet of je daar ten alle tijde voldoende aan hebt?

Verder heb je dus geen eigen internetaansluiting, maar moet je het doen met het access point van de 'verhuurder' (die zelf mooi onder alle onderhoudskosten uitkomt door het te verkopen onder strict bewind).

Edit: Nog 1 eigenaardigheid dan:

[...]

Het is wel leuk dat ze het koop noemen. Maar volgens mij ga je gewoon een vrij strict huurcontract aan waarbij je eenmalig X bedrag moet betalen om bij de club te mogen komen. Als dat je ding is is dat helemaal prima natuurlijk, maar ik zou het niet doen met de gedachte dat je ook echt iets koopt (anders de maandelijkse financiele verplichtingen en onderhoudsverplichtingen).
toon volledige bericht
Dit is een voorbeeld waar we naar zouden zoeken. Zijn niet gebonden aan een plek zolang het maar op het strand is.
Over de voorwaarden zal ik natuurlijk navraag moeten doen. Idem met de jaarlijkse kosten. Ik begrijp dat je een te duur huisje koopt maar je betaalt natuurlijk ook voor de locatie (zoals overal). Ik zou natuurlijk graag willen weten of dat je daar nog 10 jaar kan zitten of dat het contract met de gemeente over 3 jaar vernieuwd zou moeten worden.
2de rij zouden wij geen probleem vinden. Wellicht nog beter omdat je daar, denk ik, wat minder last van geluid en wind hebt.
SuperKneus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:41:
Mijn schoonouders wilde die ook doen maar kwamen er ook al snel achter dat de huizen in de buurt van de kust prijzig zijn. Ze hebben uiteindelijk voor een andere optie gekozen. Camping in de buurt van de kust gezocht, caravan gekocht en voor een seizoensplek op de camping gekozen.
Hier hebben wij ook naar gekeken maar volgens mij bestaan een geen plaatsen "op" het strand. Je zal dus altijd enkele honderden meters of langer moeten lopen naar het strand. Vandaar dat dit natuurlijk ook goedkoper is.
naitsoezn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:58:
De strandhuisjes in bv IJmuiden gaan in oktober het strand af om vervolgens tot april ergens opgeslagen te worden. Dat is het moment waarop je het onderhoud kunt plegen.

Over het algemeen geldt: De huisjes zelf zijn nog wel te betalen (afhankelijk van je budget), maar de staanplaatsen voor die huisjes zijn schaars. In IJmuiden weet ik dat er bijvoorbeeld een flinke wachtlijst is, en de mooiste plaatsen (bv vooraan met uitzicht op zee) worden vergeven aan de mensen die al een minder mooie staanplaats hebben (bv achteraan met uitzicht op de andere huisjes). Je zult daar dus eerst achteraan 'moeten' beginnen.

Er zullen weinig tot geen 'nieuwe' plaatsen uitgegeven worden door gemeenten, dus je zult het grotendeels moeten doen met de plaatsen die er zijn. Als er wel een nieuwe locatie aangewezen wordt, dan zullen deze binnen no-time gereserveerd zijn (hoogstwaarschijnlijk sneller dan jij kunt reageren).

Reken inderdaad op flinke onderhoudskosten en (jaarlijkse) kosten voor de staanplaats.
Precies de schaarsheid ervan. Zoals vermeld zou bijvoorbeeld een locatie bij Den Helder ook goed zijn voor ons.
Daarom ook deze post om wat ervaring binnen deze community te vinden. Info op internet is toch vrij schaars en bij navraag op het strand krijg je ook niet heel veel informatie. Meeste is dat de wachtrijen gesloten zijn omdat deze te lang worden. Daarom blijft kopen de enige mogelijkheid en dat zouden we er ook voor over hebben. Alleen geen 100k+.

Onderhouds kosten kunnen natuurlijk gedrukt worden door alles/veel zelf te doen. Staanplaats kosten zijn meestal inclusief plaatsen, verwijderen en opslag voor zover ik dat kan terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:07
Hier bij Kijkduin staan ook huisjes, maar da's alleen huur. Is ook wel het overwegen waard, heb je ook niet alle gedoe met onderhoud ed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toevallig een paar weken terug een weekend een strandhuisje gehuurd in Julianadorp van Roompot. Superleuk, loeiduur. Ik heb even staan praten met iemand van Roompot, maar die dingen halen ze in oktober weg en zetten ze ergens in het voorjaar weer terug, inclusief alle leidingen. Een flinke onderneming.

Het idee van @SuperKneus vind ik helemaal zo gek nog niet. Er zijn genoeg campings aan/vlakbij het strand. Regel een staanplaats voor het hele seizoen, sleep je sleurhut erheen in het voorjaar en haal 'm weer op aan het eind van het seizoen. Dan ben je veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

wolly_a schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:40:
Het idee van @SuperKneus vind ik helemaal zo gek nog niet. Er zijn genoeg campings aan/vlakbij het strand. Regel een staanplaats voor het hele seizoen, sleep je sleurhut erheen in het voorjaar en haal 'm weer op aan het eind van het seizoen. Dan ben je veel goedkoper uit.
Ja en kun je nog eens een andere plek kiezen.
Geld aan dit soort behoeften (vakantiehuis, boot) uitgeven is meestal erg kostbaar en je zit er behoorlijk aan vast. Je 'moet' er de vakanties wel naar toe om de kosten er wat uit te halen en na een paar jaar veranderen toch ook vaak de interesses weer.

Verstandig qua jaarlasten is dan inderdaad een jaarplaats en een (luxere) sleurhut die je weer makkelijk kan verkopen, dan ben je flexibel en kun je ook evalueren of het echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Michieas schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:53:
Daarom blijft kopen de enige mogelijkheid en dat zouden we er ook voor over hebben. Alleen geen 100k+.
Je hebt vrij weinig aan een strandhuisje zonder staanplaats ;) En voor de meeste staanplaatsen zul je je eigen huisje mee moeten nemen, dus kopen is inderdaad de enige mogelijkheid, maar dan in combinatie met een staanplaats ergens. En ja, dan zit je aan een bepaalde prijs, 100k vind ik nog vrij schappelijk eerlijk gezegd :) Je zult vrij weinig vakantiehuisjes (op andere niet-strand plaatsen) vinden met eigen grond e.d. die veel goedkoper zijn....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 17:38
Ik heb er ook weleens aan gedacht maar hoe werkt dat bij een strandhuisje met je auto.
Parkeren op de openbare parkeerplaats voor 5 euro per uur?
En elektriciteit per kwh aftikken bij een vereniging of zo?
Of moet de volledige opbrengst uit de zonnepanelen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:32
Vanuit het Zuid Oosten, misschien is het de moeite waard om in België te kijken, daar zijn veel regels rondom bouw minder streng. Mogelijk ook voor het strand.

PS. Zelf 0 ervaring op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
naitsoezn schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Je hebt vrij weinig aan een strandhuisje zonder staanplaats ;) En voor de meeste staanplaatsen zul je je eigen huisje mee moeten nemen, dus kopen is inderdaad de enige mogelijkheid, maar dan in combinatie met een staanplaats ergens. En ja, dan zit je aan een bepaalde prijs, 100k vind ik nog vrij schappelijk eerlijk gezegd :) Je zult vrij weinig vakantiehuisjes (op andere niet-strand plaatsen) vinden met eigen grond e.d. die veel goedkoper zijn....
Klopt maar dan zit je misschien ergens waar je uiteindelijk niet graag heen gaat. Ons idee is dan ook om er zoveel mogelijk tijd door te brengen aangezien wij allebei vanuit locatie kunnen werken.
Een 5 jaar geleden toen wij nog niet de financiele middelen hadden waren de huisjes rond 40k en deze zijn dus net zo meegestegen als de normalen huizenprijzen.

Ik was natuurlijk ook op zoek naar ervaring van mensen die een huisje bezitten of dat het wat is maar vooralsnog niet gevonden op dit forum.
Dorus12 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:59:
Ik heb er ook weleens aan gedacht maar hoe werkt dat bij een strandhuisje met je auto.
Parkeren op de openbare parkeerplaats voor 5 euro per uur?
En elektriciteit per kwh aftikken bij een vereniging of zo?
Of moet de volledige opbrengst uit de zonnepanelen komen?
Voor zover te vinden varieerd dit dus per vereniging. Soms hebben ze een stroom aansluiting, soms hebben ze riool.
Bij sommige kan je een parkeervergunning aanvragen andere kan je weer gratis parkeren.
peter13579 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:44:
Vanuit het Zuid Oosten, misschien is het de moeite waard om in België te kijken, daar zijn veel regels rondom bouw minder streng. Mogelijk ook voor het strand.

PS. Zelf 0 ervaring op dit gebied...
Ik heb hier een klein beetje op gezocht maar nog niet echt iets gevonden als wat er in Nederland is maar zal zeker nog even dit nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 18:50
Ik heb zelf ervaring met strandhuisjes in Egmond aan Zee. Opbouwen in mei en afbreken in september, naar de winterstalling op een boerderij in Egmond Binnen.

Onderhoud is verminderd en luxe is gestegen, in mijn jeugd was dat een tent zonder water/toilet, nu zetten mensen complete vooraf ingerichte onderhoudsarme bouwketen neer met keuken, badkamer TV-schotel en zonnepanelen.

Ik zou beginnen met informeren naar wachtlijsten voor de bewuste campings, je kunt informeren naar het huren van zo'n huisje voor een week (langer mag vaak niet van de camping) dan weet je of het bevalt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
bregweb schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:22:
Ik heb zelf ervaring met strandhuisjes in Egmond aan Zee. Opbouwen in mei en afbreken in september, naar de winterstalling op een boerderij in Egmond Binnen.

Onderhoud is verminderd en luxe is gestegen, in mijn jeugd was dat een tent zonder water/toilet, nu zetten mensen complete vooraf ingerichte onderhoudsarme bouwketen neer met keuken, badkamer TV-schotel en zonnepanelen.

Ik zou beginnen met informeren naar wachtlijsten voor de bewuste campings, je kunt informeren naar het huren van zo'n huisje voor een week (langer mag vaak niet van de camping) dan weet je of het bevalt.
We hebben al eens gehuurd op het strand maar het idee was er al eerder.
Ik heb natuurlijk niet bij elke organisatie geinformeerd maar het meeste wat je leest is dat de wachtlijsten erg lang zijn (10j) of dat je niet meer kan inschrijven vanwege de lange wachtlijsten.

Hoe zijn de regels bij jullie in Egmond? Staat er wel eens wat te koop?
Ik kan niet echt een organisatie ervan vinden klopt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
Je kunt wel een huisje kopen, maar wat je nodig hebt is een plek op de camping, daar zijn die wachtlijsten van 10 jaar voor. Het is gebruikelijk om kinderen zo snel mogelijk op een wachtlijst te zetten, na 10 jaar komen zij dan in aanmerking, voor buitenstaanders is het nauwelijks mogelijk ertussen te komen.

De vereniging voor Strand Noord is https://golfbreker.net/, er is ook een vereniging voor Strand Zuid in Egmond. Castricum is ook een mogelijkheid.

Huren is op de korte termijn je beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Aan de Zeeuwse kust heb je ook van die plekken, maar zoals gezegd, je moet ook een winterstalling hebben voor het stormseizoen. Dan mogen ze vaak niet blijven staan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:21
Waarom geen strandhuisje kopen in bijvoorbeeld Kroatië of Hongarije? Ik denk dat je 2-3 huisjes hebt voor hetzelfde geld en die kun je zowat het hele jaar door verhuren.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 22:50

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

CryptoNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:23:
Waarom geen strandhuisje kopen in bijvoorbeeld Kroatië of Hongarije? Ik denk dat je 2-3 huisjes hebt voor hetzelfde geld en die kun je zowat het hele jaar door verhuren.
Dat is ver weg, spreekt de taal niet en het is voor eigen gebruik als ik de TS lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Je kunt gewoon Engels spreken mag ik hopen ;) Voor eigen gebruik kan toch gewoon? Ver weg valt wel mee hoor. Het is slechts een idee. Huisjes zijn in Nederland echt zwaar overpriced.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
Het is in eerste instantie voor eigen gebruik voor het weekend en/of doordeweeks.
Naar een locatie in het buitenland ben je veel onderweg. Helaas is het wel zo dat in NL het te duur is ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10
CryptoNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:40:
Je kunt gewoon Engels spreken mag ik hopen ;) Voor eigen gebruik kan toch gewoon? Ver weg valt wel mee hoor. Het is slechts een idee. Huisjes zijn in Nederland echt zwaar overpriced.
Het idee is niet gek, maar 'ver weg valt wel mee' vind ik opmerkelijk :+ Vergeleken met Afrika of Amerika is het misschien niet ver weg, maar strandhuisje in Nederland kost je misschien 1-2 uur. Naar Hongarije of Kroatië ben je al snel 15 (!) uur aan het rijden, dat doe je minder snel voor een nachtje of een weekendje natuurlijk :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Lekker vliegen. Scheelt een hoop tijd, maar inderdaad voor een weekendje schiet dat niet op

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Michieas schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:13:
Al meerdere jaren hebben wij het idee om tijdens het zomerseizoen op het strand te zitten.
Wil je echt een huisje óp het strand of zoek je een accommodatie ‘bij’ het strand? Ik zag van de week bijvoorbeeld zoiets: https://www.huislijn.nl/r...a-nieuwvliet#beschrijving

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 15:30
Staat er nu 1 te koop bij de Golfbreker / egmond aan zee.
Net zoals eerder gemeld door iemand anders, ging er vroeger met mijn ouders heen, die huurden een huisje op het strand via de Kerk. Geweldige tijd gehad .we zaten er 3 weken in de zomervakantie . ( Vader was timmerman, dus we hielpen bij het opzetten en afbreken, kregen we een week extra ) Heb 40 jaar geleden nog diepe kuilen gegraven voor het " toilet " .. verwarming ging via gasflessen, geen stroom.. licht via gas.. En in mijn herinnering was het Super :-)

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afgelopen jaar in IJmuiden in zo'n hok op het strand een weekend doorgebracht. Verschrikkelijk. Voor enkel de jaarlijkse stallings en opbouw kosten kun je al flink wat nachten in een hotel aan zee doorbrengen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
MacIsCool schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:03:
Staat er nu 1 te koop bij de Golfbreker / egmond aan zee.
Net zoals eerder gemeld door iemand anders, ging er vroeger met mijn ouders heen, die huurden een huisje op het strand via de Kerk. Geweldige tijd gehad .we zaten er 3 weken in de zomervakantie . ( Vader was timmerman, dus we hielpen bij het opzetten en afbreken, kregen we een week extra ) Heb 40 jaar geleden nog diepe kuilen gegraven voor het " toilet " .. verwarming ging via gasflessen, geen stroom.. licht via gas.. En in mijn herinnering was het Super :-)
Mooie herinneringen inderdaad :) 1e twee weekenden gingen volledig op aan het opbouwen van het huisje. Eerst naar de boer om alles op een platte kar te laden.'s Ochtends vroeg naar het strand en hopen dat jouw kar ook lekker vroeg kwam. Vloer waterpas, zijwanden bevestigen en dan het dak er op. Dan moesten we inderdaad zelf het gas aansluiten voor licht en koelkast, grote gaten scheppen voor de douche/WC.

Dan nog de schoeiing voor plaatsen om het water tegen te houden als er storm kwam. _/-\o_

De 1e keer dat we een huisje hadden gekocht moesten we zonder enige ervaring alle losse onderdelen en interieur op een platte kar plaatsen. We zijn beroemd geworden door de aanblik van die kar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Ik weet dat bij Castricum, (daar staan ook een hele batterij aan strandhuisjes).. de voorzitter van deze vereniging is ook eigenaar van Strandpaviljoen Deeining aan Zee.

Denk als eigenaar ook goed over een verzekering na, opkomend zeewater is niet gedekt. Kan best zijn dat dit bv collectief is geregeld via de vereniging.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 14:26
Waarom verhuis je niet gewoon naar een badplaatsje? In dorpjes als Noordwijk aan Zee kun je op kruipafstand van het strand wonen terwijl je toch kunt genieten van een glasvezelaansluiting. Als een verhuizing te gortig wordt, er zijn daar ook parken met vakantiewoningen tegen de duinen aangebouwd waar je huisjes kunt kopen. Je bent dan toch buiten, dichtbij het strand en hebt niet al het gedoe van opbouwen en afbreken en extreem onderhoud.

Of investeer in een leuke camper en ga lange weekenden op een van de Nederlandse strandcampings staan en in de vakanties eventueel wat verder. Zou ik zelf graag ooit ook gaan doen :).

[ Voor 15% gewijzigd door Gethijsem op 04-09-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Reacher

oldschool

Vooral het op en afbouwen lijkt mij op de lange termijn echt een sleur worden. Nu lijkt dat natuurlijk allemaal nog wel een te accepteren drempel te zijn. Maar het is natuurlijk wel een jaarlijkse operatie die je dus 2 keer moet uitvoeren.

Ik heb geen idee hoeveel tijd zoiets kost, maar je moet er toch tijd voor vrij maken, je kan iets met opslag en transport moeten doen. Het op en afbouwen lijkt mij niet bijdragen aan de ' staat ' van het geheel.

De andere kant is dat ik mij helemaal voor kan stellen hoe fijn het is om zo'n plekje te hebben. Zelf droom ik ook al jaren over het ontvluchten van mn vaste omgeving om wat meer rust te hebben.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Het op en afbouwen lijkt mij juist super leuk :)
Ik heb wel eens in een strandhuisje geslapen (panoramahuisje.nl) wat echt top was!
Maar wat iets minder was het lange lopen naar de auto/fiets als we ergens heen gingen

Nu sinds een jaar of 2 een chalet op een hele kleine rustige camping met een ruime plek in het groen en 5m fietsen vanaf het strand.
Een echt strandhuisje (hoef er niet eens perse te slapen) blijft een droom om ooit te hebben maar tot die tijd is dit een heerlijk getaway plekje

Omdat veel campings opgedoekt worden kun je redelijk goedkoop wel 2e hands chalets vinden. Zelf heb ik er een gloednieuwe op laten zetten omdat ik wel iets moderne, fris en ruim wilde hebben

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 04-09-2022 14:00 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1