Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offerte Zonnepanelen verschillen nogal in oplevering.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Topicstarter
Ik heb twee offertes die ik nu vergelijk.
Leverancier 1
14 x Sunpower P3 380 BLK AC
Verwachte opbrengst jaarlijks5.396 kWH
Opbrengst jaarlijks in euro’s *€ 2.853,94

Leverancier 2
16x Suntech Ultra V Mini 410 zonnepanelen
Een totaalvermogen van 6.560 Wattpiek
Opbrengst in het eerste volledige jaar €1.453

Leverancier 1 verwacht met minder vermogen twee keer zoveel op te brengen. Die Sunpower panelen kunnen toch niet veel efficienter zijn of wel. Bij die panelen zijn ook geen omvormers nodig want die zitten al in de panelen (of zoiets). Zit daar het verschil?

Daarnaast om het nog iets complexer te maken. Leverancier 1 kan volgende maand leveren (ik kan meeliften met een buurman), leverancier 4 over 4 maanden. Nu kan ik de maandprijs wel uitrekenen om te zien wat ik misloop, maar niet als deze zo verschillen.

Iemand een idee waar het verschil vandaan komt?

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:14
Verschil komt uit de duim van de installateur, ze gebruiken geheel andere tarieven.

Vermoedelijk is suntech optie ook nog eens voordeliger, levert zeker meer op. Ja de sunpower zijn premium +, maar zoveel maakt dat niet uit.

Het verschil met over een maand een 4 maanden is minimaal wat betreft opbrengst, de zomer is over een maand afgelopen en dan zijn het magere maanden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 22:18
Het verschil in opbrengst heb je met de 2de optie naar mijn inzien al in het eerste jaar ingelopen.

Dan te bedenken dat je zo'n installatie voor meerdere jaren koopt.

Ik zou voor nummer 2 gaan. En dan eventueel een belletje wagen met de opmerking als jullie zo spoedig mogelijk leveren dan ga ik voor jullie.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy