getik bij extruder tijdens printen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleuangel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
Mijn vraag
...

Goede morgen ik heb weer een probleem met mn ENDER 6 3d printer :
Tijdens het printen hoorde ik een tik bij de extruder en kwam het filament ook niet lekker uit de nozzle, ik gebruik een RVS nozzle van 0.4 temp staat op 200 graden ,ik zou graag een video willen sturen maar dat lukt mij niet sorry ik hoop toch dat iemand mij kan helpenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLnqP2M5-PKtzooiqmGrE_gZvn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4i1x4suMApCb404toM3gau1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door bleuangel op 12-08-2022 11:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:36
Kan van alles zijn ben ik bang:

Hoe ziet je extruder eruit? Is het een plastic versie of aluminium? Kan ook zijn Dat die wieltjes(tandjes) zijn versleten.

Kan ook zijn omdat je rvs nozzle iets moeilijker warmte verplaatst dat je je temperatuur iets hoger moet zetten. Je zou 210 kunnen proberen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19

MsG

Forumzwerver

Als je de video op bijvoorbeeld YouTube zet, dan kan je hier de link sturen. Dat geeft wat meer context.

Het bed is wel goed geleveld? Als de nozzle te dicht op het bed staat krijg je soms ook tikkende geluiden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Zoek eens op 'extruder skipping', ik denk dat dat aan de hand is. Oplossing kan divers zijn; ander filament, bowdentube die los raakt, nozzletemp hoger, extruder gear vervangen, hot-end schoonmaken etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
RVS heeft een andere thermische conductiviteit dan standaards brass nozzles. je extruder skipt omdat het plastic niet heet genoeg wordt. porbeer je temp eens wat omhoog te gooien (kleine stapjes uiteraard) om te kijken bij welke temperatuur je plastic wel goed gaat vloeien. Dit is ook de reden van je underextrusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:35
Komt het filament wel goed van de rol af? Als het daar op één of andere manier klemt of "in de knoop" zit kan dit ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor filament? Getik kan ook nog het koken zijn van het vocht als het filament niet goed droog is. Naast bovenstaande suggesties.
Pagina: 1