Verloopkabel CPUvan 8-pins naar 4-pins

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik kocht de voeding 'BitFenix Formula Gold 450W' (zie https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html).
Die wil ik gebruiken voor een computer met moederbord A78M-E45 V2 ( pricewatch: MSI A78M-E45 V2 )
Maar de CPU-kabel komend van de voeding heeft een 8-pins-aansluiting (zie foto1), terwijl op het moederbord slechts een 4 pins-aansluiting aanwezig is, waarvoor een kabelaansluiting vereist is zoals te zien is op foto2 (de vorige voeding die stuk is, had zo'n kabel als op foto2). Bestaat er een kabeltje dat de aansluiting van foto1 kan omvormen tot die van foto2 ? Op internet kan ik het niet vinden. Of moet ik de gekochte voeding toch maar omruilen voor een andere?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BywlWb0BUkN_kqOoyuY0YPDZs5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0XFrYU5FfciBCIPKWAouDp9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8_vRr9Giy7pDLdG6_FcJDKktsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72stHEqtPotwxwjkFogyYPZu.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 14:19
Die 8 pins is niet een vier+vier die je kan splitsen? Anders die 8 pins in de 4 pins op het mobo drukken. zijn er vier niet in gebruik.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

dix-neuf schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:53:
Ik kocht de voeding 'BitFenix Formula Gold 450W' (zie https://tweakers.net/pric...ix-formula-gold-450w.html).
Die wil ik gebruiken voor een computer met moederbord A78M-E45 V2 ( pricewatch: MSI A78M-E45 V2 )
Maar de CPU-kabel komend van de voeding heeft een 8-pins-aansluiting (zie foto1), terwijl op het moederbord slechts een 4 pins-aansluiting aanwezig is, waarvoor een kabelaansluiting vereist is zoals te zien is op foto2 (de vorige voeding die stuk is, had zo'n kabel als op foto2). Bestaat er een kabeltje dat de aansluiting van foto1 kan omvormen tot die van foto2 ? Op internet kan ik het niet vinden. Of moet ik de gekochte voeding toch maar omruilen voor een andere?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die 8-pin kan je in twee splitsen, zie ik.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• dix-neuf
  • Niet online
mcsluis en FoolsKi,
hartelijk dank voor jullie snelle antwoord !
Jullie hebben gelijk, die 8-pins is inderdaad te splitsen in 2 x 4, dom dat ik dat nog niet gezien had.
Het maakt niet uit neem ik aan, welke van de twee ik dan gebruik?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

dix-neuf schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:04:
mcsluis en FoolsKi,
hartelijk dank voor jullie snelle antwoord !
Jullie hebben gelijk, die 8-pins is inderdaad te splitsen in 2 x 4, dom dat ik dat nog niet gezien had.
Het maakt niet uit neem ik aan, welke van de twee ik dan gebruik?
Volgens mij past er maar 1 van de 2, ze zijn qua pinnetjes niet helemaal het zelfde.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Brummetje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Volgens mij past er maar 1 van de 2, ze zijn qua pinnetjes niet helemaal het zelfde.
Volgens mij maakt het niets uit en passen ze allebei. Tenzij ik in het verleden mazzel heb gehad en elke keer direct de juiste kant heb gepakt :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01 13:01

Nutral

gamer/hardware freak

FooLsKi schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Volgens mij maakt het niets uit en passen ze allebei. Tenzij ik in het verleden mazzel heb gehad en elke keer direct de juiste kant heb gepakt :)
Er past er maar 1 in.

Als je kijkt op de foto boven zie je dat linksonder een vierkant blokje is zonder schuine kanten. terwijl de 3 ernaast wel afschuiningen hebben. dus op die foto is het dan de linkerkant.

• dix-neuf
  • Niet online
Ik heb het zojuist grondig bekeken en Nutral heeft goed gezien dat op de eerste foto het eerste blokje onderaan vierkant (rechthoekig) is en de andere rond. Maar toch passen de gesplitste aansluitingen allebei.

Jullie hebben me allen zeer goed geholpen, waarvoor nogmaals dank! Maar als ik een antwoord als beste markeer, dan doe ik anderen tekort (want alle antwoorden als beste markeren gaat niet). Wat te doen hiermee?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01 13:01

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb even de pinout opgezocht. de onderkant is allemaal ground en de bovenste rij allemaal 12V+ dus electrisch maakt het niet uit. wat waarschijnlijk de reden is dat ze allebei passen ( als het vierkantje past past de iets kleinere schuine ook. alleen andersom gaat niet.)

het is vierkant gemaakt zodat het niet in de videokaart 6 of 8 pin past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW4STs-YeojenfF1WIndESu8Q_E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5oKFpcLfdvVzukp8U3ev5fMh.png?f=user_large

• dix-neuf
  • Niet online
Dank wederom voor die extra info !
Pagina: 1