Hoi Tweakers,
Mijn vraag
Ik probeer voor een kennis van me een Google Sheets bestand op te zetten, waarbij klantnamen uit een "Klanten" tab, automatisch ingevuld kunnen worden op de "Factuur" tab. De klantgegevens zijn per rij ingevuld, dus:
A1: Bedrijfsnaam
B1: T.a.v. Voornaam Achternaam
C1: Straatnaam 00
D1: Postcode & Plaatsnaam
/f/image/MocUKRHiCMiyn5Ty36U1dTJL.png?f=fotoalbum_large)
Deze zouden dan ingevuld moeten worden in de "Factuur" tab als:
A1: Bedrijdsnaam
A2: T.a.v. Voornaam Achternaam
A3: Straatnaam 00
A4: Postcode & Plaatsnaam
/f/image/gUE7AIPRCpB5NSUfRHhvQZPy.png?f=fotoalbum_large)
De reden dat deze gegevens bij "Klanten" per rij zijn ingevuld i.p.v. per tab, is omdat je op die manier heel rij A op alfabetische volgorde kan houden. Bij de "Factuur" tab zou ik dan bijvoorbeeld een Dropdown menu willen waarbij je op klantnaam kunt zoeken, en waarna op 4 regels de overige gegevens worden binnengehaald.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Sheets
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al via autofill het één en ander gevonden, zoals hoe je een dropdown menu maakt, en hoe je één cel kunt genereren uit een ander Google Sheets tabblad… ik kom er alleen niet uit hoe ik de gegevens van 1 hele rij, kan overzetten op 't andere tabblad.
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen
Mijn vraag
Ik probeer voor een kennis van me een Google Sheets bestand op te zetten, waarbij klantnamen uit een "Klanten" tab, automatisch ingevuld kunnen worden op de "Factuur" tab. De klantgegevens zijn per rij ingevuld, dus:
A1: Bedrijfsnaam
B1: T.a.v. Voornaam Achternaam
C1: Straatnaam 00
D1: Postcode & Plaatsnaam
/f/image/MocUKRHiCMiyn5Ty36U1dTJL.png?f=fotoalbum_large)
Deze zouden dan ingevuld moeten worden in de "Factuur" tab als:
A1: Bedrijdsnaam
A2: T.a.v. Voornaam Achternaam
A3: Straatnaam 00
A4: Postcode & Plaatsnaam
/f/image/gUE7AIPRCpB5NSUfRHhvQZPy.png?f=fotoalbum_large)
De reden dat deze gegevens bij "Klanten" per rij zijn ingevuld i.p.v. per tab, is omdat je op die manier heel rij A op alfabetische volgorde kan houden. Bij de "Factuur" tab zou ik dan bijvoorbeeld een Dropdown menu willen waarbij je op klantnaam kunt zoeken, en waarna op 4 regels de overige gegevens worden binnengehaald.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Sheets
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al via autofill het één en ander gevonden, zoals hoe je een dropdown menu maakt, en hoe je één cel kunt genereren uit een ander Google Sheets tabblad… ik kom er alleen niet uit hoe ik de gegevens van 1 hele rij, kan overzetten op 't andere tabblad.
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen
[ Voor 21% gewijzigd door Kapotlood op 12-08-2022 09:54 ]