Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Beste Tweakers,

TLDR; hoe erg is het om terug te gaan naar een oud werkgever waar je in het verleden een keuze bij heb gemaakt om te vertrekken?

Lang verhaal:

In het verleden heb ik bij een klein bedrijf gewerkt (<15 man) waar ik bij ben vertrokken om gebrek aan uitdaging. Lang op de helpdesk gezeten, gevraagd om naar boven te worden geplaatst maar de baas had er geen gehoor naar. Tot de laatste maand, toen kreeg ik een klein smaakje van de hogere senior rollen te proeven. Maar goed, toen was de ontslagbrief al ingeleverd. Wat een enorm groot voordeel was bij dit bedrijf: echt een familieband gevoel. Collega's welke vragen hoe het met je gaat maar ook onthouden wat er in je leven speelt. Voor sommige mensen is dit afschuwelijk, ik vindt dit altijd erg prettig in een teamverband.

Hierna ben ik gaan werken bij een groot bedrijf (>5000). Veel geleerd maar toch merkte ik dat ik behoefte kreeg aan dat familiegevoel. Vanuit daar in dienst gegaan bij opnieuw een klein bedrijf maar wel met oog op groei. Best of both worlds zeg maar.

Nu ben ik in vaste dienst maar op een of andere manier zijn er twijfels. Ik slaap slecht, moeite met concentreren en merk dat ik het werk simpelweg minder leuk vindt. Hoewel er een bak aan uitdaging in zit is het familiegevoel er niet zoals ik had gehoopt. Daarnaast is het een boel papierwerk en veel minder daadwerkelijk technisch rommelen met apparatuur. Slechte interne administratie. Nu wil ik mij hier graag druk om maken maar dan moet het bedrijf ook wel echt bij mij passen.

Al met al voelt dit echt als een faal gezien ik bepaalde signalen zelf eerder had moeten oppikken bij het sollicitatieproces. Dat reken ik mijzelf dan ook echt aan. Mijn opties zijn dan ook nu:
- Doorgaan, kijken of werkzaamheden en de sfeer in de toekomst verbeteren. Volle bak inzetten op interne systemen verbeteren zodat de ware autist in mij blij kan zijn met betere administratie en gestroomlijnde processen.
- Stoppen, teruggaan naar mijn vorige werkgever met >5000 man. Op zich prima gezien ik hier als laatste ben vertrokken, alles ligt nog klaar op mijn bureau vermoed ik zomaar :+
- Stoppen, in gesprek gaan bij de eerste werkgever met nadruk dat ik wil groeien
- Stoppen, totaal iets anders zoeken. Die hidden gem waar iedereen naar op zoek is

Vanuit mijn familie is er een bepaalde afgunst naar "teruggaan naar een vorige werkgever" met de mentaliteit "je bent daar weg gegaan om een keuze, en daar moet je achter blijven staan". Zelf ben ik het hier wel mee eens, wanneer je terugkijkt herinner je alleen nog de leuke dingen en niet de reden waarom je daadwerkelijk bent weg gegaan. Tegelijk heb ik nog nooit eerder wakker gelegen vanuit stress op werk, onzekerheid over gevoel van werk etc. Daar schrik ik toch wel van.

Wie weet is de situatie herkenbaar voor iemand of kan iemand meepraten over soortgelijke beslissingen. Zo niet was dit een mooie ochtend-rant :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zitten er weken, maanden of jaren tussen? Dat kan een "argumentje" zijn naar jouw familie/vrienden om de discussie plat te slaan.

Uiteindelijk; jouw vrienden en familie zorgen niet voor jouw mentale en financiele gezondheid op dagbasis dus ik zie geen enkele belemmering om "toch" weer rond te kijken naar een baan die fijner is/klinkt, ongeacht of dat exact jouw vorige werkgever is of vergelijkbaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:41

Releases

Ja maar!

Vooral doen wat voor jou goed voelt, lekker boeiend wat andere mensen daar van vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Werk is ook een relatie, zou jij je ex ook terugnemen?

Ik heb het zelf een keer gedaan, maar ik liep al snel tegen soortgelijke problemen aan waardoor ik in eerste instantie de keuze heb gemaakt om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Nu online

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:26:
Zitten er weken, maanden of jaren tussen? Dat kan een "argumentje" zijn naar jouw familie/vrienden om de discussie plat te slaan.
Bij de werkgever met het familie gevoel: iets meer dan 4 jaar geleden.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wellicht kun je nu terugkeren op een senior-rol. Los daarvan, wat @Releases zegt. Ik denk dat bij elk (groter) bedrijf wel mensen werken die zijn weggegaan en teruggekeerd. Waar ik werk vinden ze het maar wat leuk om te kunnen zeggen dat mensen terugkeren.

Edit: er kan natuurlijk ook nog een derde bedrijf zijn dat interessant is, maar ik zou niet enkel uit principe je oude werkgever links laten liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door erwn op 12-08-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je bent bij de vorige weggegaan en, al weet je de reden niet meer, ik ga er vanuit dat je er toen heel goed over nagedacht hebt en na lang wikken en wegen de knoop hebt doorgehakt om te vertrekken.

Ik zou lekker nog een ander bedrijf zoeken, misschien een andere branche of zo. Zorg ook dat je lekker weinig reistijd hebt, dat scheelt alweer wat stress.

Ook moet je goed in je hoofd houden dat een keuze nooit verkeerd is, je leert er altijd van en een keuze is zelden definitief.

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 12-08-2022 09:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Yariva schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

Bij de werkgever met het familie gevoel: iets meer dan 4 jaar geleden.
Je kan het zien als ervaring opdoen elders om wel de stap naar hogerop bij dat bedrijf te maken. 4 jaar is lang genoeg.. en zelfs helemaal niet ongebruikelijk als de stap naar boven bij de huidige werkgever niet lukt. Plus meer mogelijkheden voor salarisonderhandeling ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn genoeg grote bedrijven waar je dat gevoel kan vinden waar je naar op zoek bent, je gaat het echter niet op bedrijfsniveau vinden maar op afdelingsniveau.

Er is zeker niks mis met terugkeren bij een oude werkgever maar vaak ben je wel met reden vertrokken, hoe zeker ben je er van dat je niet weer tegen dezelfde uitdagingen aan loopt? Ben jij ondertussen veranderd? Zijn zij veranderd?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 16:02
Er is op zich niks mis met teruggaan naar een vorige werkgever, zeker niet als er al 4 jaar tussen heeft gezeten.
Je moet dan wel zeker weten dat je wordt aangenomen op een rol die je ambieert. Mijn ervaring is dat kleine bedrijven niet aan cultuurverandering doen - dus daar gaan werken met het idee dat je door gaat groeien naar een hogere rol zou ik je afraden.
Maar goed, een arbeidsrelatie is altijd tijdelijk. Als je er na 3 jaar weer uitgekeken bent kun je evt weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 11:32
Voor je zelfvertrouwen is het echt beter om door te gaan naar iets nieuws en desnoods nog een keer.

Ik ben ooit na 8 jaar weggegaan bij een erg mooi familiebedrijf wegens gebrek aan uitdaging. Ik heb letterlijk gezegd: “Als het volgende “minder” is, dan is dat toch beter voor mij.”

Het werd minder.

Ik ben ontslagen in 2008 wegens crisis, heb in een volgende functie 4 jaar lang geen loonsverhoging gekregen…

Lang verhaal kort, nu zit ik op m’n plek. Deels door toeval, deels door volharding en door te gaan naar iets nieuws op het moment dat (ik) het (gevoel had dat het) moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-04 14:55
Bij mijn huidige werk zijn er aardig wat collega's ooit vertrokken en teruggekomen en die werken hier nu alweer maanden/jaren naar alle tevredenheid.
Redenen om te vertrekken waren vaak financieel of gelokt met mooie functienamen die toch niet zo leuk bleken.
Redenen om terug te keren is vaak inderdaad het familiegevoel.

Is bij ons echt geen probleem. Sommige mensen zijn zelfs actief benaderd door ons na een tijdje of ze geen interesse hadden om terug te keren, andere kwamen zelf op het idee om ons weer eens te contacten.
Sommige komen na jaren pas terug, andere tekenen na 4 maanden alweer een contract :+
Er is tot op heden zelfs nog niemand een tweede keer vertrokken :)

Doe vooral wat je denkt dat goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Loek92 op 12-08-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 15:06
Loek92 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:00:
Bij mijn huidige werk zijn er aardig wat collega's ooit vertrokken en teruggekomen en die werken hier nu alweer maanden/jaren naar alle tevredenheid.
Redenen om te vertrekken waren vaak financieel of gelokt met mooie functienamen die toch niet zo leuk bleken.
Redenen om terug te keren is vaak inderdaad het familiegevoel.

Is bij ons echt geen probleem. Sommige mensen zijn zelfs actief benaderd door ons na een tijdje of ze geen interesse hadden om terug te keren, andere kwamen zelf op het idee om ons weer eens te contacten.
Sommige komen na jaren pas terug, andere tekenen na 4 maanden alweer een contract :+
Er is tot op heden zelfs nog niemand een tweede keer vertrokken :)

Doe vooral wat je denkt dat goed is.
Klinkt bijna of we dezelfde werkgever hebben.... Zonder gekheid, ik denk dat op dit moment van de 50 collega's bij ons er wel 7 of 8 rondlopen die tussentijds ergens anders hebben gezeten. Verschillende redenen van vertrek geweest, soms geld, soms op dat moment geen doorgroeimogelijkheid (je hebt nou eenmaal geen 10 managementfuncties). Sommige kwamen terug op eigen initiatief, anderen werden (na groei in functie) juist teruggevraagd.

Dus @Yariva er is niets op tegen om terug te gaan, maar: ik lees volgens mij dat het tot nog toe puur jouw idee is. Is er plek voor jou bij de oud werkgever / wil de werkgever je terug? En waarom wil je terug? Omdat het bekend is of omdat je het er goed had? Als je twijfelt tussen naar welke werkgever je terug wil, krijg ik eerlijk gezegd het gevoel dat je vooral voor bekend wil kiezen. Schijnbaar was geen van beide zo positief dat het boven alles uit steeg want anders zouden niet beiden nu op nominatie staan.

Je beschrijft niet waarom je bij de tweede werkgever wegging, daar zal toch ook een reden voor geweest zijn? En is die reden nu anders? Kan je bij de eerste werkgever op een betere positie terugkeren als dat je wegging?

Ga je gelukkig worden als je terug gaat of minder ongelukkig? In het laatste geval, zoek iets anders. In het eerste geval? Lekker terug gaan en gelukkig zijn. En wat je familie er van vind? Zitten zij er elke dag? Worden zij er gelukkig of ongelukkig van? Lekker laten praten zolang het niet zinnig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie niet zozeer het probleem. Ik heb het ook gedaan, bij het bedrijf waar ik afgestuudeerd ben heb ik 2 jaar gewerkt, toen besloten dat ik ook andere dingen wilde ontdekken, en ben ik bij een groter bedrijf gaan werken. Altijd wel goed contact gehouden met het bedrijf, en 2 jaar later benaderd om een lead positie binnen het bedrijf in te nemen. Daar ben ik toen op ingegaan, en heb daar 5 jaar gewerkt en een nieuw product ontwikkeld dat erg succesvol is geworden. Toch zat ik op dat moment niet lekker in mijn vel, in combinatie met wat irritaties die je altijd wel hebt op je werk ( Niks ernstigs ), maar toch weer besloten om verder te gaan kijken.

Nu 10 jaar later werk ik weer voor hetzelfde bedrijf, alleen dan wel als freelancer.

Een ding die je wel in de gaten moet houden is dat er een grote kans is dat zaken die de vorige keer niet helemaal lekker liepen, dat nog steeds niet doen. Het is meestal niet zo dat zo'n familie bedrijf van de een op de andere dag compleet veranderd. Dus op zich prima om terug te gaan als die stap op dit moment van je leven wel bij je past, maar verwacht niet dat alle pijnpunten die er eerst waren opeens volledig weg zijn.

Ik heb echter alle jaren altijd een goede band met het bedrijf gehouden, en zo nu en dan nog wel eens gebeld met de eigenaar of andere mensen, en daar wat geadviseerd. Wat mij betreft ook een goede reden om waar mogelijk altijd een goede relatie met oude werkgevers te onderhouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 12-08-2022 10:42 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie ook wel vaker dat oud-medewerkers terugkeren. Bij mijn huidige werkgever weet ik er zelfs meerdere die even buiten de deur hebben gekeken maar er achter kwamen dat het gras daar niet groener was.

Mijn vorige werkgevers zouden me ook graag terug willen. Ik weet waarom ik er ben weggegaan, en zij ook. Mocht het me hier niet meer bevallen, én de oorzaak dat ik wegging is weggenomen, dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben om terug te gaan. :)

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je bent weggegaan. Ik heb nooit schepen achter me verbrand en ben imho altijd professioneel gebleven tot het eind. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je je bruggen niet hebt verbrand achter je, dan is dit de beste manier om grotere sprongen te maken in het functiehuis ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een jaar geleden na 20 jaar mijn oude nest verlaten. De eerste weken voelden goed, als een soort vakantiebaantje bij de nieuwe werkgever, contact met oude werkgever bleef ook bestaan. Maanden daarna werd het gemis steeds minder, maar zat niet op mijn plek bij mijn nieuwe werkgever.

Heel lang gedacht om terug te gaan, maar ik ben er niet zonder reden weggegaan. En dan ben ik het wel eens met mensen dat ze zeggen: sta achter je keuze. Het was meer de angst voor het onbekende dat ik terug zou gaan. Inmiddels zit ik bij weer een nieuwe werkgever waar ik het onwijs naar mijn zin heb, waar collega's respectvol met elkaar om gaan, waar samen wordt geluncht en waar de arbeidsvoorwaarden erg goed zijn en ik een reistijd van slechts 10 minuten fietsen heb.

Mijn advies zou dan ook zijn: zoek verder en ga niet terug. Er is een plek waar je je als een vis in het water voelt en dat is soms even zoeken. Soms moet je echt in het diepe springen, maar het komt altijd goed.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Nu online

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
DCV191283 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:34:
[...]
ik lees volgens mij dat het tot nog toe puur jouw idee is. Is er plek voor jou bij de oud werkgever / wil de werkgever je terug? En waarom wil je terug? Omdat het bekend is of omdat je het er goed had? Als je twijfelt tussen naar welke werkgever je terug wil, krijg ik eerlijk gezegd het gevoel dat je vooral voor bekend wil kiezen. Schijnbaar was geen van beide zo positief dat het boven alles uit steeg want anders zouden niet beiden nu op nominatie staan.

Je beschrijft niet waarom je bij de tweede werkgever wegging, daar zal toch ook een reden voor geweest zijn? En is die reden nu anders? Kan je bij de eerste werkgever op een betere positie terugkeren als dat je wegging?

Ga je gelukkig worden als je terug gaat of minder ongelukkig? In het laatste geval, zoek iets anders. In het eerste geval? Lekker terug gaan en gelukkig zijn. En wat je familie er van vind? Zitten zij er elke dag? Worden zij er gelukkig of ongelukkig van? Lekker laten praten zolang het niet zinnig is...
Thanks voor je input.

Zelf ben ik meerdere keren benaderd door de eigenaar en door oud mede collega's. Ook vaak genoeg oud collega's gezien op conferenties met raakvlakken op techniek. Ook vaak genoeg langs geweest bij de mensen zelf op kantoor, gewoon voor de gezelligheid.
Woy schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:40:
Een ding die je wel in de gaten moet houden is dat er een grote kans is dat zaken die de vorige keer niet helemaal lekker liepen, dat nog steeds niet doen. Het is meestal niet zo dat zo'n familie bedrijf van de een op de andere dag compleet veranderd. Dus op zich prima om terug te gaan als die stap op dit moment van je leven wel bij je past, maar verwacht niet dat alle pijnpunten die er eerst waren opeens volledig weg zijn.

Ik heb echter alle jaren altijd een goede band met het bedrijf gehouden, en zo nu en dan nog wel eens gebeld met de eigenaar of andere mensen, en daar wat geadviseerd. Wat mij betreft ook een goede reden om waar mogelijk altijd een goede relatie met oude werkgevers te onderhouden.
Zelf ben ik ook niet van bruggen verbranden en heb ik bij elk bedrijf de boel netjes afgesloten. Hier voorzie ik geen problemen in bij welke werkgever dan ook :)

Ik denk dat dit ook vooral belangrijk is. Mocht ik in gesprek gaan wil je wel zeker weten dat een aantal pijnpunten niet meer aanwezig zijn.

Ik merk wel dat Tweakers ook flink verdeeld is op dit onderwerp, wat de boel niet gemakkelijker maakt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 15:43
Jij wil eigenlijk terug naar je oude werkgever, en je oude werkgever wil je blijkbaar ook graag terug.

Lijkt me eigenlijk een hele makkelijke keuze. Zoals eerder gezegd, boeiend wat andere mensen daarvan zouden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 62% gewijzigd door Jebus4life op 12-08-2022 11:07 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04 17:10
Bartske schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:59:
Jij wil eigenlijk terug naar je oude werkgever, en je oude werkgever wil je blijkbaar ook graag terug.

Lijkt me eigenlijk een hele makkelijke keuze. Zoals eerder gezegd, boeiend wat andere mensen daarvan zouden vinden.
My thoughts exactly, niet bezig zijn met de mening van anderen. Los van de functie en de vergoeding kan het natuurlijk wel zo zijn dat je het beeld in je hoofd romantiseert en het wellicht tegenvalt als je weer terug bent. Desalniettemin zou ik vooral naar jouw eigen gevoel luisteren.

Wat ik persoonlijk belangrijk en leuk vind, is om verschillende bedrijfsculturen te ervaren in mijn leven. Het feit dat het type cultuur je hier beviel, zegt niet dat je dan persé daar naartoe terug moet. Je kunt dit ook bij een ander soortgelijk bedrijf zoeken en zo wat diversere levenservaring op doen. Dit is persoonnlijk natuurlijk, maar misschien kun je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Zoals een docent en mijn vader schetste toen m'n afstuderen naderde
1: Wet van behoud van ellende. Er is altijd wel iets wat ruk is, gemiddeld genomen. Het is de uitdaging om een bedrijf te vinden waar je met datgene wat ruk is, kan leven. Manager, administratie, salaris, reistijd of collega, etc etc. kan allemaal het datgene zijn. Over het algemeen bezien is het bij elk bedrijf gemiddeld wel even ruk :P
Heb je nauwelijks te maken met de administatie en is je baan zo leuk dat je de relatief lange reistijd voer lief neemt, prima plek (maar toch zijn die twee best ruk).

2: even over het algemeen, de gemiddelde carriere:
1e baan. Blijkt al snel ruk te zijn. Je blijft, want ervaring opdoen en geld enzo, een jaar of 2 tot 4
2e baan. Je bent al kritischer tijdens de sollicitaties. Na ruim een half jaar, blijkt het ook ruk. Je blijft een jaar of 3 tot 5
3e baan. Je bent nu weer een stuk kritischer. Je hebt ook meer werkervaring, er is wat te kiezen en af te dwingen. Met veel geluk beland je nu op de plek waar je lang zal blijven en (wet van behoud van ellende) vrede hebt met wat er ruk is.

Best een Boomer-perspectief, maar ik kan me er best in vinden.

Having said that, bij mn huidige werkgever, sterk familiegevoel zijn 2 collega's na meerdere jaren een jaartje weg geweest en toch weer teruggekomen, en werken er nu letterlijk 15-20 jaar later nog steeds. Het kan wel :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 12:00
Ik ben zelf terug gegaan 2x. Eerste keer was het omdat ik spijt had dat ik een bepaalde dienst niet had afgemaakt.. Dus terug gegaan (voor 1,5 jaar) om het af te maken. Daarna wat nieuws gezocht. Was een rot bedrijf maar blij en nog steeds profijt van het project.

De 2de x was omdat mijn bedrijf (nog) niet bestond in NL en ik wilde weg uit het buitenland, 3 maanden na terug komst kwam ik er achter dat ze een kantoor hadden geopend.. Oude manager gemaild en toen op afstand vanuit NL voor het Ierse team gewerkt (nog steeds met veel plezier bij hetzelfde bedrijf).

Een boomerang noemen we dat hier haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:20
Tja, je maakt keuzes met de kennis van dat moment...

Je hebt nu meer kennis en ervaring en weet beter wat je wel en niet belangrijk vindt, op basis daarvan maak je nieuwe keuzes. Als dat betekent dat je liever weer naar je oude werkgever terug gaat (en zij je ook graag terug zien) is dat toch dikke prima?

Onzin om 'achter je keuze te blijven staan' als je er achter kotm dat dit achteraf misschien een slechte keuze was. Dat is puur koppigheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DelThomasMei
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Wat mij betreft is er niets raars aan om terug te gaan naar een bedrijf, als je maar weet waarom je wegging en hier iets aan doet.

Als je wegging omdat je geen promotie meer kon krijgen, maar er nu wel ineens een plekje vrij is, is dat helemaal niet gek.

Als je wegging omdat ze altijd moeilijk deden om verhogingen.. Dat doen ze waarschijnlijk nog steeds.

Persoonlijk zou ik ook alleen maar teruggaan naar een hogere functie, anders heb je voor jezelf het gevoel dat je de tussentijd hebt stilgestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:43
Ik ben zelf ook naar een andere werkgever verkast en 6 maanden later weer teruggekomen :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Vanuit mijn familie is er een bepaalde afgunst naar "teruggaan naar een vorige werkgever" met de mentaliteit "je bent daar weg gegaan om een keuze, en daar moet je achter blijven staan".
First of all: het is jouw leven, jouw keuze! ;)

Ik snap wel wat je zegt, maar in mijn directe omgeving vond (volgens mij) niemand mijn terugkeer 'gek'. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik tegen mijn omgeving altijd had gezegd dat ik het bij werkgever 1 best naar m'n zin had, ook nadat ik vertrok. Ben altijd open geweest dat het een €-kwestie was. Ik weet niet hoe dat bij jou precies is. Als je altijd op de verjaardagen ging ranten over hoe kut je werkgever is, dan is een terugkeer misschien wel apart.

Als ik je verhaal zo lees, wou je graag doorstromen bij de werkgever waar je nu overweegt weer terug te komen, en was dat de reden van vertrek? Als je nu terugkeert in de functie die je destijds ambieerde, dan heb je uiteindelijk toch ook gewoon dat doel behaald? :P ik zie daar weinig 'raars' in.
Al met al voelt dit echt als een faal gezien ik bepaalde signalen zelf eerder had moeten oppikken bij het sollicitatieproces.
Ik vind dat je het jezelf best zwaar aanrekent nu, dat lijkt me onterecht.
Het is in deze tijd heel normaal dat je af en toe van werkgever wisselt, en tuurlijk zit daar af en toe eens een rotte appel tussen. Ik ben van mening dat je van een 'misstap' misschien wel meer leert; soms moet je weten wat je 'mist' om het te kunnen waardeeren, want je mist pas dingen als je ze opeens niet meer hebt.

Hoe dan ook: doe wat goed voelt voor jezelf. Je omgeving hoeft niet je carrière te bepalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 12-08-2022 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

Reinier

\o/

Afgunst lijkt me een compleet verkeerde term?

Ik heb het ook ooit gedaan. Er zijn altijd mensen die roepen dat je dan een Heintje Davids bent. Boeiend. Mij beviel het en mijn baas ook. Doe wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 14:44
Bij mijn werkgever komen er zeker 2 IT'ers terug per jaar. Groene gras proberen te voelen bij de buren, maar blijkt toch niet zo groen geweest te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54
Je moet gewoon doet wat prettig voelt en logisch is. Er is helemaal geen wetmatigheid of je wel of niet moet terugkeren bij een vorige werkgever. Hoe stelliger mensen een mening hebben over zo'n situatie, hoe minder waardevol hun mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 14:45
Heb het hier ook gezien mensen die weg waren gegaan maar uiteindelijk na een paar jaar weer terug zijn gekomen.

Het familie gevoel , stukje waardering.
In mijn ogen is dat veel meer waard dan die paar euro meer soms.

En de mensen die zijn teruggekomen werken er al weer een tijd met veel plezier en geven ook aan blij terug te zijn.

Zou zelf hier ook voor kiezen..liever plezier en familie/vrienden gevoel in je werk dan bij een groot bedrijf te werken waar je een nummer bent( en ja ook bij een zeer groot bedrijf heb ik ook gewerkt)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 11:38
Er is niets structureel slecht aan terug gaan naar een werkgever waar je eerder gewerkt hebt, echter veelal ben je om bepaalde redenen weg gegaan en is de kans groot dat die redenen nog altijd van toepassing zijn. Echter, ik ken ook oud klasgenoten die in het begin van hun carrière ofwel bij een detacheerder zaten en via daar elk half jaar bij een andere klant zaten, of die zelf elk (half) jaar wisselden van werkgever, puur om zoveel mogelijk verschillende ervaringen op te doen (verschillende functies, stijlen van bedrijfsvoering etc.). In dat laatste geval kan ik mij prima voorstellen dat je na een tijd zoiets hebt van: ik heb veel geleerd in de laatste 5+ jaar, bedrijf X beviel mij als beste... daar wil ik wel weer heen.

Maar zoals gezegd, vaak zijn de redenen om ergens weg te gaan niet zo neutraal/positief. Vaak ga je weg, of omdat het jouzelf niet beviel, of dat je ontslagen werd. In beide gevallen is het veelal zo dat de onderlinge relatie toch verstoord is en er bepaalde (voor)oordelen zijn. Tenzij de organisatie ineens helemaal veranderd is in die tijd, zal het toch veel van hetzelfde zijn. Dan zou ik nooit ervoor kiezen om terug te gaan.

Ik snap de twijfel wel, want op zoek gaan naar een hele nieuwe werkgever kan spannend zijn. Je weet niet wat je kunt verwachten, gaat het je wel bevallen etc. Bij een oud-werkgever weet je natuurlijk wel wat je kunt verwachten, het is vertrouwd (in goede of slechte zin). Echter, tenzij je vertrek daar om geen enkele reden negatief was (te druk, te slecht betaald, gedoe met collega's/manager) is dat vertrouwde gevoel eerder negatief.

Niet dat ik nu al zo enorm lang werk, of ja... toch al zo'n 12 jaar, maar door de ervaringen die ik heb opgedaan kijk ik heel sec en zakelijk naar dit soort dingen. Mijn nummer 1 motto is dan ook "ik leef niet om te werken, ik werk om (een beetje leuk) te kunnen leven". En daar kies ik mijn werk(gever) ook op uit en zo werk ik ook. Datgeen wat ik moet doen, doe ik voor 100%, maar ik laat me niet oneindig opzadelen met extra eisen tegen geen vergoeding. Jij (als werkgever) wilt dat ik meer taken op mij ga nemen... betaal maar meer. Ik heb inmiddels veel meer kennis en kunde? Betaal maar meer.
Zo kan ik het op persoonlijk vlak prima vinden met mijn manager, hele aardige vent, maar zakelijk/functioneel deel ik een andere mening en zijn er wel wat aanvaringen geweest. Altijd netjes en zakelijk, maar ik laat me niet bedotten, dan hebben ze aan mij echt een verkeerde. Er zijn al dingen tot aan de hoogste directeur en tot bij de vakbond moeten komen, maar toen alles duidelijk was, was het voor mij ook meteen klaar en weer prima.

TL:DR : ik zou TS aanraden om heel goed na te gaan WAAROM hij bij die vorige werkgever weg is gegaan en wanneer dit iets negatief was, zou ik er niet meer heen gaan. Waag die sprong in het diepe en zoek wat nieuws. Werk is maar werk, houd het goed gescheiden van privé en laat dus ook alle emotionele zaken er zoveel mogelijk buiten.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben 8 jaar geleden na 4 jaar ergens anders gewerkt te hebben terug gegaan naar mijn oude werkgever. Wel na eerst een goed gesprek gehad te hebben over mijn verwachtingen en hun verwachtingen.
Geen seconde spijt van gehad ondanks dat er inderdaad een hoop mensen waren die dat afraadde.
Mijn advies: Gewoon je gevoel volgen. Het hoogste salaris is niet alles. Fijne collega’s en werksfeer is minstens zo belangrijk je bent tenslotte een groot deel van je tijd waarin je wakker bent op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 21:58
Je moet vooral gewoon doet wat goed voelt voor jou, maar je moet er wel even goed over nadenken. Je noemt bijvoorbeeld dat je weg bent gegaan omdat je uitdaging miste omdat je in een lage functie zat en dat jij dus graag naar een hogere functie wilde gaan. Daar gaf jouw werkgever toen geen gehoor aan.

Zou hij/zij dat nu wel doen? Want stel je kan nu wel instromen in die functie die je toen al wilde hebben, kan je dan nog ontwikkelen/doorgroeien naar een nog hogere functie in de toekomst? Als je ervoor gaat laat dan in ieder geval een duidelijk groeipad vastleggen.

Daarnaast, je bent een aantal jaren weggeweest, hoe weet je dat het interne (familie) gevoel nu niet anders is geworden? De verhoudingen zullen anders zijn, er zullen wat nieuwe mensen zijn en misschien ook een paar vertrokken. En we komen net uit een twee jaar durende coronaperiode die ongetwijfeld ook een bepaalde impact heeft gehad op de sfeer en de verhoudingen binnen het bedrijf. Het zou maar goed kunnen dat het bedrijf niet meer het bedrijf is wat je toen hebt verlaten. En hoe kijken oud-collega's naar jou als vertrekker? Zouden ze enthousiast zijn over jouw terugkomst, of zouden ze je onbetrouwbaar vinden?

Het gras is niet altijd groener aan de overkant, maar hetzelfde kan gezegd worden over ons geheugen, dus ga bij jezelf na of jouw herinneringen aan deze werkgever niet te rooskleurig zijn. Ga het gesprek met ze aan en probeer een realistisch beeld te krijgen van de huidige sfeer en cultuur.
Pagina: 1