banaliteit schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:15:
[...]
Je hebt me wel laten beseffen dat er mensen zijn die er echt heel anders naar kunnen kijken.
Maar het is wel een lastige discussie. Er zijn zoveel dingen die potentieel overlast kunnen veroorzaken omdat iedereen anders is.
Zeker, ik zal ook de eerste zijn om toe te geven dat ik gevoeliger voor geluid ben dan de gemiddelde persoon, en me binnen de kortste keren al stoor aan het minste of geringste. Dus het kan ook best zijn dat jouw buren er geen snars om geven, of het hun niet eens opvalt.
Maar de kans is er best dat er sommige buren zich er wel aan storen, maar dat mogelijk voor zich houden.
Maar goed, als ik de bokszak ga ophangen ga ik wel even kijken hoe ik het geluid kan minderen. Ik was sowieso al van plan om een swivel en veer te gebruiken. Rubbere band om de kettingen doen helpt ook wel
Het siert je dat je bereid bent om te kijken hoe het geluid verminderd kan worden
En opmerkingen zoals die van Sethro (waar ik op verder borduur), zijn wat mij betreft vooral bedoeld als bewustwording. Jij bent bezig met die bokszak en hoe je die kan ophangen, zonder er direct bij stil te staan dat buren er mogelijk overlast van kunnen ondervinden. Dat is begrijpelijk, maar daarom ook die reactie
Wat je zou kunnen overwegen is om de bokszak een paar keer te gebruiken zoals je wilt, en daarna even te polsen bij de buren of ze iets gemerkt hebben, en zo ja, of ze het heel storend vinden. Als je aangeeft dat ze gewoon eerlijk mogen zijn, en dat je ze niet tot overlast wilt zijn, dan zullen ze hopelijk wel aangeven of ze er oké mee zijn, of het liever niet hebben.
The devil is in the details.