Vraag

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allen,

Helaas is mijn powerbank afgelopen vakantie gestolen op de camping. Dus moet ik weer een nieuwe kopen.
Ik wil dit keer een goede die snel vol is, zodat ik er gewoon naast kan zitten als hij oplaadt en niet heel erg lang duurt voor hij vol is. Wel moet hij wast groot zijn, zodat ik mijn telefoon vaak kan opladen. Circa 20000mah.

Simpel gezegd:
- Powerbank moet snel opladen
- 20.000 mah
- Goede kwaliteit

Zelf kwam ik uit op pricewatch: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000

maar ik hoor graag of dit ook daadwerkelijk een goede is, omdat het een relatief dure is. Wil dat geen miskoop doen.

Tips zijn welkom.

Bedankt.

Groetjes Canon

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

reviews: Powerbanks redux - Nooit meer zonder stroom
2 dagen geleden nog voorbij gekomen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Canon_nl3 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:52:
- Powerbank moet snel opladen
- 20.000 mah
Wat is snel, volgens jouw?

Bij jouw gegeven powerbank van 20.000 mAh, die heeft een maximale laadstroom van 3A. Onder de voorwaarde dat je daar de juiste 3A adapter bij hebt, duurt het opladen vanaf leeg tot helemaal vol minimaal 6,7 uur (20/3).
Doe je dat met een 2A adapter dan wordt het 10 uur. (20/2).

Alles kan stuk.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 23:38

Garyu

WW

remco_k schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Wat is snel, volgens jouw?

Bij jouw gegeven powerbank van 20.000 mAh, die heeft een maximale laadstroom van 3A. Onder de voorwaarde dat je daar de juiste 3A adapter bij hebt, duurt het opladen vanaf leeg tot helemaal vol minimaal 6,7 uur (20/3).
Doe je dat met een 2A adapter dan wordt het 10 uur. (20/2).
Volgens de Tweakers review doet ie meer dan 3A, namelijk 3,9A. Daarmee haalt ie een laadvermogen van bijna 80W, wat wezenlijk meer is dan de gemiddelde powerbank en daardoor ook sneller vol is.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb er een van Mobisun, de 20Ah maar zie dat die alleen nog in waterproof te leveren is. Die van mij had 2 kabeltjes om 'm mee op te laden, waardoor dat extra snel ging. En 4 uitgangen om je telefoons en andere apparaten mee op te laden. Na 5 jaar werkt hij nog steeds als een trein!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:45
Wat wil je allemaal opladen? Als je een laptop ook nog een beetje wil laden, dacht ik zelf aan deze:

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

en:

pricewatch: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-02 14:44
Ik heb meerdere powerbanks van Anker (https://www.anker.com/eu-.../power-banks?ref=naviMenu ). Ze hebben verschillende prijsklassen en ik ben erg te spreken over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Super bedankt! Had van RobIII niet gevonden, ondanks dat ik wel zocht. Veel aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 14:20

Rmg

Waarom komt de Zandberg niet terug in de tabel laadtijd en procent vol na 30 minuten? Is deze dan niet getest en komt het laadvermogen dan puur van de specs?

In de intro staat trouwens met 60w laden en bij laadvermogen 80w :?

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 13-08-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:52
Rmg schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:21:
[...]

Waarom komt de Zandberg niet terug in de tabel laadtijd en procent vol na 30 minuten? Is deze dan niet getest en komt het laadvermogen dan puur van de specs?

De Sandberg staat in de tabel van vorig jaar op https://tweakers.net/revi...accus-getest-opladen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

[...]

Geen idee, dat moet je @willemdemoor vragen :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
[...]

Die 30 minuten-test en de totale laadtijd is een uitbreiding op de tests die we vorig jaar uitvoerden. We hebben niet al die powerbanks van toen en daarom hebben we de 'oude' powerbanks niet allemaal opnieuw kunnen testen. Neemt niet weg dat de gegevens voor laden daadwerkelijk testresultaten zijn en niet uit de spec-lijst komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:04
Powerbanks van Aukey zijn ook erg goed.

Bijvoorbeeld deze met 26800 mAh (kan nog mee in het vliegtuig)

In combinatie met een 32W of 90W USB-C PD lader binnen mum van tijd weer vol.

Xiaomi 20.000 mAh is ook een aanrader. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Gezien het topic nog actief is nog een vraag.

Ik heb dus deze besteld: pricewatch: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000

Deze komt over een weekje binnen.

Ik zocht op een 3,9A lader, maar vindt er niets mee. Waarschijnlijk is dat ‘niks’.

Bovenstaande reactie zie ik een 90 watt lader.
Is het aan te raden die te kopen?

Ik zie dat mijn laptop een 65watt lader heeft.
Is dat ook mogelijk?

Wattages en 3,9A etc. ben ik niet zo in thuis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Je hebt nu een flink dure 20.000 mAh powerbank gekocht, maar je hebt eigenlijk niet eens precies vermeldt wat je ermee gaat opladen. Je hebt alleen smartphone genoemd, maar niet welke.

Kan best zijn dat je een smartphone hebt die überhaupt maar met 15W opgeladen kan worden, waarbij je dus weinig baat hebt bij de 100W van je (dure) powerbank.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
iPhone 13pro heb ik.

Het gaat me vooral om dat de Powerbank snel oplaadt, telefoon maakt niet zo heel veel uit. Stel ik ga naar Noorwegen, Powerbank is leeg. Dan ga ik ergens een uurtje wat eten en dan is mijn Powerbank weer (bijna) vol.

Ik las dat deze heel wat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Canon_nl3 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:53:
Gezien het topic nog actief is nog een vraag.

Ik heb dus deze besteld: pricewatch: Sandberg Powerbank USB-C PD 100W 20000

Deze komt over een weekje binnen.

Ik zocht op een 3,9A lader, maar vindt er niets mee. Waarschijnlijk is dat ‘niks’.

Bovenstaande reactie zie ik een 90 watt lader.
Is het aan te raden die te kopen?

Ik zie dat mijn laptop een 65watt lader heeft.
Is dat ook mogelijk?

Wattages en 3,9A etc. ben ik niet zo in thuis helaas.
toon volledige bericht
Je ingangsspanning is 5V en stroomsterkte 3A. Vermogen P (W) = U * I = 5 * 3 = 15W.

Aan een 90W lader heb je dus vrij weinig. Je hebt er ook een gekocht met maar 1 USB-C ingang. Die ga je dus 's nachts op moeten laden, dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Hoe moet ik dit lezen en welke oplader heb ik dan nodig?
De drie powerbanks die er duidelijk boven uitsteken, zijn de Sandberg, Xtorm Rugged XR102 en Xiaomi Mi Pro 3. Die zitten op hoge laadvermogens, met de Sandberg als absolute winnaar. Die zou met een dik uur vol zijn als het laden lineair zou verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53

Cheezus

Luiaard

Je leest het goed, de powerbank die je hebt gekocht kan het snelst opladen en heb je dus het meest aan als je ergens even snel wat bij moet tanken. De specificaties uit de PW die smurflink gebruikt kloppen dus niet (en 5 * 3 is overigens 15 ;)).
Gewoon blij zijn met je aankoop dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SmurfLink schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:15:
[...]

Je ingangsspanning is 5V en stroomsterkte 3A. Vermogen P (W) = U * I = 5 * 3 = 8W.
Reken je eigen som nog eens na, zou ik zeggen :+
Cheezus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:46:
Je leest het goed, de powerbank die je hebt gekocht kan het snelst opladen en heb je dus het meest aan als je ergens even snel wat bij moet tanken. De specificaties uit de PW die smurflink gebruikt kloppen dus niet (en 5 * 3 is overigens 15 ;)).
Gewoon blij zijn met je aankoop dus :)
...alleen is TS nu dus nog op zoek naar een goede oplader die zo snel mogelijk kan laden, waar je nu geen antwoord op geeft :P

@Canon_nl3 is je laptoplader USB-C? Dan kan je die sowieso even proberen, merk je vanzelf of dat snel genoeg gaat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

:+ Snot, het was nog vroeg. Gecorrigeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03:27
Misschien wat overkill:

Ecoflow River Mini Wireless.

Draadloos laden.
1* 100 watt USB-C.
1 * 220 volt 300W
3 * USB-A

[ Voor 38% gewijzigd door Erwin3punt0 op 15-08-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Erwin3punt0 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:06:
Misschien wat overkill:

Ecoflow River Mini Wireless.

Draadloos laden.
1* 100 watt USB-C.
1 * 220 volt 300W
3 * USB-A
Hij heeft al een powerbank besteld, dus naast overkill, ook te laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Hij heeft al een powerbank besteld, dus naast overkill, ook te laat ;)
Het is een fijn apparaat. Zeker als je ook een notebook wilt opladen via USB-C. 210Wh en snel op te laden.

Misschien kan hij nog gebruik maken van zijn retourrecht ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin3punt0 op 15-08-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Erwin3punt0 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:17:
[...]

Het is een fijn apparaat. Zeker als je ook een notebook wilt opladen via USB-C

Misschien kan hij nog gebruik maken van zijn retourrecht ;) .
Het is een interessant apparaat, ik heb 'm ook al zitten overwegen. Maar gezien deze 3x zoveel kost als wat TS al 'relatief duur' noemde, en hij fysiek véél groter is dan een 20.000 mAh powerbank, gok ik dat ik het antwoord al weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:44
Ik heb sinds 2 maanden de Xtorm Rugged XR102 20.000mAh. Is door Tweakers.net als een van de beste getest en laad met 30W op via USB-C. Is waterdicht en kan tegen een stootje. Heeft een zaklampje LED en dit handig kan zijn op de camping.

Deze powerbank laad ook nog eens snel op en is geschikt om een notebook mee op te laden

[ Voor 45% gewijzigd door Van der Berg op 16-08-2022 09:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 23:38

Garyu

WW

SmurfLink schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:15:
[...]

Je ingangsspanning is 5V en stroomsterkte 3A. Vermogen P (W) = U * I = 5 * 3 = 15W.

Aan een 90W lader heb je dus vrij weinig. Je hebt er ook een gekocht met maar 1 USB-C ingang. Die ga je dus 's nachts op moeten laden, dat kost tijd.
Als dit zou kloppen dan zou het ding natuurlijk verschrikkelijk langzaam opladen.

De ingangsspanning is dan ook niet 5V, maar 20V, bij 3,9A. Met andere woorden, je hebt een oplader nodig die minimaal 80W kan leveren wil je hem op volle snelheid kunnen opladen.

Een laptop-lader die 65W doet, zal hem dus wel snel opladen, maar niet op max. snelheid. Je zult er een moeten zoeken die minimaal 80W levert. Je zult daarvoor wel iets dieper in de buidel moeten tasten (reken 50-100€), bijvoorbeeld de Ugreen 100W 3C1A GaN Fast Charger.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canon_nl3
Hahn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:57:
[...]

[...]

...alleen is TS nu dus nog op zoek naar een goede oplader die zo snel mogelijk kan laden, waar je nu geen antwoord op geeft :P

@Canon_nl3 is je laptoplader USB-C? Dan kan je die sowieso even proberen, merk je vanzelf of dat snel genoeg gaat voor je.
Klopt helemaal. Ben benieuwd of deze (laptop) oplader hem een beetje snel vol krijgt.
Ga ik dat eens proberen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Van der Berg schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:02:
getest en laad met 30W op via USB-C.
Daar neemt mijn notebook geen genoegen mee. Ik heb standaard een 130W USB-C lader.

Ik heb een powerbank welke 100W via USB-C kan leveren. Dat kan wel, maar bij intensief gebruik laad hij dan niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt onder aankoopadvies van consumentenelektronica, vandaar de move naar CEK :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-H
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-04 09:21
Zelf heb ik de https://www.techpunt.nl/n...powerbank-3-20000mah.html gekocht kort geleden, ben echt super enthusiast. Hij heeft de eerste vakantie overleefd en laad super veel op. Je kan gewoon 3 dingen aansluiten (al moet je dan wel een usb-c hebben). Men zegt dat hij een laptop kan opladen, zelf heb ik een XPS 15 die vraagt net even teveel stroom, dus dit werkt niet. Ze zeggen dat kleinere laptops wel opgeladen kunnen worden.

Uit mijn kleine onderzoek kwam ik er achter dat als je het niet heel veel boeit hoe snel hij oplaad en andere apparaten kan laden je beter voor een goedkope kan gaan. Je moet ook rekening houden met hoelang de batterij goed blijft (Dat hij zijn max capaciteit behoud), maar dit valt volgens mij wel mee.

• Canon_nl3
De Powerbank is (al) binnen gekomen. Van 71 naar 100% in 20 minuutjes.

Ben tevreden!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 22:17
Kan het kloppen dat de meer krachtige powerbanks niet draadloos kunnen laden? Ik ben opzoek naar een exemplaar die dit kan. Ik heb naast de bank een klein karretje staan met tijdschriften en mijn gadgets. Ik wil hier een powerbank neerleggen zodat ik mijn smartwatch, buds, smartphone en tablet tijdens het opladen onder handbereik heb. Ik heb geen stopcontact direct in de buurt van mijn bank. Wat zou een geschikte powerbank voor mijn doel kunnen zijn?
Pagina: 1