Toon posts:

Geeft Gate.io je aankopen door aan de belastingdienst?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.048 views

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Goedemiddag,

na lange tijd wilde ik weer eens wat crypto kopen.
Had een meevaller deze zomer, dus dacht 'het kan weer'.

Nu wil ik iets kopen via Gate.io.
Voor mij helemaal nieuw.
Ik moet me aanmelden en ook mijn paspoortgegevens doorgeven.

Maar is het nu ook zo dat als ik bij hen iets aankoop en dan op mijn Ledger Wallet zet, dat dit in te zien is voor de belastingdienst?
Ik wil best belasting betalen, maar ik ben er gewoon benieuwd naar waar al die gegevens naar toe gaan.

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:48
Rzaan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:34:
Goedemiddag,

na lange tijd wilde ik weer eens wat crypto kopen.
Had een meevaller deze zomer, dus dacht 'het kan weer'.

Nu wil ik iets kopen via Gate.io.
Voor mij helemaal nieuw.
Ik moet me aanmelden en ook mijn paspoortgegevens doorgeven.

Maar is het nu ook zo dat als ik bij hen iets aankoop en dan op mijn Ledger Wallet zet, dat dit in te zien is voor de belastingdienst?
Ik wil best belasting betalen, maar ik ben er gewoon benieuwd naar waar al die gegevens naar toe gaan.
De vraag stellen is erover nadenken heb ik wel eens gehoord :o

Ze zullen geen brievenbus hebben waar je aankopen worden aangemeld bij de belastingdienst.

Ga er maar vanuit dat de belangdienst over 5 of 10 jaar alles van je kan zien wat betreft crypto. Beter om alles zo eerlijk mogelijk op te geven bij de heren van de belastingdienst. Mocht het meezitten ende meevaller een nog grotere meevaller wordt kun jij alles perfect uitleggen en hoef je je geen zorgen te maken.

No One Can Predict the Market!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, wat is er mis met dat de bdienst weet wat van jou is? Het is heel erg verstandig om, juist in zo’n volatiele wereld, alles op te geven. “Vergeten” en gepakt worden is duur. Echt vergeten kan ook duur worden. Aangeven onder de grens kost niets.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
[b]Traguardo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:51:
Ga er maar vanuit dat de belangdienst over 5 of 10 jaar alles van je kan zien wat betreft crypto.
Hoe zouden ze dat kunnen zien als het op een wallet staat die bij mij in de kast ligt?
(niet in die met kapotte glazen ruitje, echt niet)

• Traguardo
Rzaan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Hoe zouden ze dat kunnen zien als het op een wallet staat die bij mij in de kast ligt?
(niet in die met kapotte glazen ruitje, echt niet)
Belastingontduiking is niets iets voor dit forum :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoe niet? De transactie staat op een openbare ledger, je ID is bekend.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:22:
Hoe niet? De transactie staat op een openbare ledger, je ID is bekend.
Dat snap ik niet helemaal.
Als ik zo'n Ledger Hardware Wallet heb, is die toch niet openbaar?

Ik ga sowieso belasting betalen want mocht ik ooit winst maken, dan wil ik natuurlijk wel iets met dat geld doen.
En dan geef ik het op bij vermogensbelasting of hoe dat ook tegen die tijd mag heten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Rzaan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:50:
[...]

Dat snap ik niet helemaal.
Als ik zo'n Ledger Hardware Wallet heb, is die toch niet openbaar?
Hoe komt het “op” die hardware? :)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Hoe komt het “op” die hardware? :)
Ja, ik heb ooit ergens wat gekocht.
Dat is zichtbaar. Tenminste, als het platform die gegevens doorgeeft aan de instanties.
Wat er wel van gaat komen.
Maar als zo'n platform het niet doorgeeft, wat dan?

• Traguardo
Het gaat om het moment dat je ze er weer af wilt halen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Traguardo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:18:
Het gaat om het moment dat je ze er weer af wilt halen.
OK, ik heb die crypto currency of mijn Wallet staan.
Half juni verkoop ik alles. Dan komt er geld op mijn betaalrekening.
Dat haal ik er allemaal af en leg het onder de matras.
Ik weet dat ik dit allemaal moet opgeven aan de belasting.
Maar hoe zou de belasting moeten weten dat ik mijn crypto heb verkocht, en dat ik het geld eraf gepint hebt in de loop van het jaar.
Niet dat ik dit ga doen, want aangifte is handiger en dan kan ik gewoon met dat geld doen wat ik wil.
Maar het gaat even om de vraag hoe de belasting dit moet weten als het platform het niet doorgeeft.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

Rzaan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:24:
[...]

Maar hoe zou de belasting moeten weten dat ik mijn crypto heb verkocht, en dat ik het geld eraf gepint hebt in de loop van het jaar.

[...]

Maar het gaat even om de vraag hoe de belasting dit moet weten als het platform het niet doorgeeft.
Het kan zijn dat je bank de transactie naar jouw rekening als verdacht aanmerkt. Boven bepaalde bedragen moet er sowieso melding worden gemaakt door je bank.

Dat zijn een aantal voorbeelden van gevallen waar men erachter kan/zal komen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Prx schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 01:31:
[...]

Het kan zijn dat je bank de transactie naar jouw rekening als verdacht aanmerkt. Boven bepaalde bedragen moet er sowieso melding worden gemaakt door je bank.

Dat zijn een aantal voorbeelden van gevallen waar men erachter kan/zal komen.
Een betaling van een niet verdacht bedrijf wordt door een bank niet als verdacht aangemerkt. Ook al gaat het om heel veel geld.
De grens van de bedragen heeft vooral met contant geld te maken, of als het geld afkomstig is uit, ik noem maar wat, Iran.
Gewone betalingen, ook als die flink hoog zijn, houdt de bank zich nauwelijks mee bezig.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:46
Maar als je er dan "echt netjes mee omgaat en het heus wel bij de bd gaat opgeven", wat is dan je doel van dit topic?

Who cares wat gate doet, als je het zelf al doet maakt het geen r**t uit.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Rzaan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Een betaling van een niet verdacht bedrijf wordt door een bank niet als verdacht aangemerkt. Ook al gaat het om heel veel geld.
De grens van de bedragen heeft vooral met contant geld te maken, of als het geld afkomstig is uit, ik noem maar wat, Iran.
Gewone betalingen, ook als die flink hoog zijn, houdt de bank zich nauwelijks mee bezig.
Onzin wat je hier staat te verkondingen de nieuws berichten staan er vol mee, banken worden verantwoordelijk gehouden voor de activiteiten van al hun klanten dankzij onze WfT (wetgeving) en het verscherpte wereldwijde toezicht op "Anti Money Laundring" maatregelen. (Niet alleen door de overheid maar ook door de maatschappij, lees de reacties maar eens onder dit soort nieuwsberichten "Alle banken zijn boeven"). Door die wetgeving kan de bank verantwoordelijk worden gesteld voor alles wat hun klanten doen. Nogmaasl verdiep je er even in (en zeker als je in de crypto markt stapt) en lees de berichten maar eens over banken in de afgelopen jaren, toren hoge boetes (of zelfs schikkingen voordat het uberhaupt tot een rechtzaak komt) omdat de regulator vind dat ze er niet "alles" aan doen. (Know Your Customer, de witwas dossiers etc), De bank is dus verplicht om er "alles" aan te doen om dit tegen te gaan, vind de regulator dat onvoldoende dan kunnen ze hun licentie kwijtraken en hebben alle klanten van die bank een serieus probleem want kom dan nog maar eens bij je geld. (Mooi he zo'n positie, als bank kan je het dus nooit goed doen, dit is pas polderen tussen de maatschappij en overheid)

Hierbij worden ook "afwijkende" bedragen in de gaten gehouden dan wat jij normaal doet als klant zijnde (en nee dat is niet zoals vroeger enkel een vaste drempel of bedrag). Het is tevens naief om te denken dat de betaal rekening van Crypto exchanges niet bekend zijn kortom zodra er een (flink) bedrag gestort wordt van zo'n rekening weet de bank dat.

Dat wil niet zeggen dat de bank gelijk een smsje stuurt naar de BD met "Klaasje heeft extra centjes", maar dat wil wel zeggen dat als je er een keer uitgepikt wordt door de DB tijdens een jaarlijkse controle (dit gebeurd steekproefsgewijs over iedereen die aangifte doet) men daar echt wel achter komt, of een meer voor de handliggende optie als je eens een screening moet doen voor een nieuwe baan waarbij je even doorgelicht moet worden (voor in IT komt dit vrij regelmatig voor) of als je een lening wilt bij jaja een bank (Hypotheek etc etc). Dit is namelijk gewoon belasting ontduiking als je dat bewust niet opgeeft, en je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn om erachter te komen dat hier echt serieuze consequenties aan hangen ( en dan heb ik het niet over een taakstrafje of boete). De uitspraak "Je kan bij iedereen schulden hebben maar de enige bij wie je dat nooit moet hebben is de belasting dienst" is 100% accuraat.

Voorbeeldje:
Als jij lekker je Ledger vol hebt staan en je laat daar X bedrag van uitbetalen of misschien wel alles is die transactie te herleiden zowel door middel van je Ledger ID, als je Crypto adres want de Crypto's moeten van je Ledger richting de exchange om omgezet te worden in valuta, natuurlijk hangt niet jouw naam aan de transactie ID of Ledger ID maar wel aan het account op die Crypto Exchange waar je de omzetting mee wilt doen. Werkt natuurlijk vice versa ook he, men weet van welk adres de transactie naar je Ledger gedaan wordt, en thanks blockchain, dat is natuurlijk weer helemaal terug te leiden naar waar het van een exchange af kwam. Immers valuta moest ook eerst omgezet worden op een exchange richting Crypto.

Kleine side step, de Crypto Exchange heeft zich natuurlijk ook moeten legitimeren om te kunnen uitbetalen ( immers dat gaat via het traditionele banken systeem) en aangezien de Crypto Exchange gewoon een bedrijf is heeft dat bedrijf verantwoordelijkheden, zonder legitimaties geen rekening nummers om mee uit te betalen. En een exchange wil natuurlijk niet verantwoordelijk gehouden worden als er financiele middelen richting duistere praktijken gaan zoals terrorisme, dus moeten ze aantoonbaar hebben van wie de eigenaar is van de wallets op hun platform.

De mythe dat Crypto's "oncontroleerbaar" zijn is maar bij enkel Crypto's echt waar, maar is nooit waar als je het laat omzetten is valuta. Net zoals de Mythe dat het financiele systeem niks monitoring als er iets niet al als verdacht is aangemerkt, dit systeem is ontworpen om juist zaken aan te merken "die niet verdacht waren maar nu wel iets verdachts doen".

[Voor 15% gewijzigd door ShadowBumble op 12-08-2022 09:22]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Stalensnuitje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:36:
Maar als je er dan "echt netjes mee omgaat en het heus wel bij de bd gaat opgeven", wat is dan je doel van dit topic?

Who cares wat gate doet, als je het zelf al doet maakt het geen r**t uit.
Interesse. Mag dat ook?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@ShadowBumble
Er is een groot verschil in hoe de regels zouden moeten toegepast worden en hoe ze daadwerkelijk toegepast worden.
Kranten staan vol van mensen die fikse bedragen binnenkregen via de bank en waar nooit op geacteerd werd.
Pas als het ergens anders fout gaat, komen ze erachter.
Bovendien denk ik dat je de belastingdienst nogal overschat. Ze hebben de mensen, de tijd en de middelen niet.

En natuurlijk moet je geld wat je via een bank van wie dan ook krijgt, opgeven bij de aangifte IB als je dat op 1 januari nog hebt.
Maar als jij op 2 januari geld krijgt, en dat in de loop van het jaar allemaal opmaakt, hoef je niks aan te geven.
Het is geen inkomen (in de meeste gevallen) dus IB hoef je er niet over af te dragen.

Ik zit hier niet om belastingontduiken goed te praten.
Maar hoeveel mensen geven geld op aan de belasting dat ze thuis hebben liggen in een ouwe sok?
Denk dat er dat maar weinig zijn.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Prx

🥞 🧇 🥯 🥨 🥐

Rzaan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:31:
[...]

Elke transactie boven X bedrag moet gemeld worden en je kunt er vanuit gaan dat alles wat te maken heeft met crypto ook de aandacht heeft van banken ivm anti-witwas acties.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:19

Croga

The Unreasonable Man

Rzaan schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:24:
@ShadowBumble
Er is een groot verschil in hoe de regels zouden moeten toegepast worden en hoe ze daadwerkelijk toegepast worden.
Het zal zeker per bank verschillen. Maar er wordt echt heel hard aan getrokken door alle banken die ik van binnen gezien heb. Nog sterker; hier worden steeds vaker geautomatiseerde systemen voor gebruikt waardoor bij veel banken de kan dat ze het registreren gewoon 100% is. En dan gaat het niet alleen over een keer een groot bedrag maar ook patronen van periodiek iets minder grote bedragen worden gewoon als verdacht aangemerkt.

Overigens doet de belastingdienst daar inderdaad niets meer, die info gaat naar de politie (meer specifiek: Naar de FIU). Ik heb geen idee of die ook door mogen melden aan de belastingdienst.

Het voorbeeld wat je noemt: Het geld op maken voor het einde van het jaar, is zeker van toepassing. Vandaar ook dat ik niet denk dat iedere verdachte transactie naar de belastingdienst gaat. Daar hebben ze namelijk helemaal niets mee te maken.

Dat je je moet legitimeren bij de xchange betekend waarschijnlijk dat ze als bank geregistreerd zijn in Nederland. In dat geval zijn ze verplicht de eindejaars standen te melden aan de belastingdienst. Als jij het halverwege het jaar naar je ledger in de kast zet dan zal de FIU wellicht achter je aan komen maar de belastingdienst niet. Ik weet alleen niet of dat goed nieuws voor je is...... Een beetje belasting betalen is sterk te prefereren boven een inval van de FIU.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Je had mij voor de gek kunnen houden :+

Hoe dan ook doe vooral wat je goed acht maar ik denk niet dat als je dan een onderbouwd verhaal terug krijgt je het kan chargeren met "Er is een groot verschil in hoe de regels zouden moeten toegepast worden en hoe ze daadwerkelijk toegepast worden."

Dan ben je niet meer aan het handelen vanuit interesse in het onderwerp, maar informatie aan het vergaren om er gebruik van te maken. Wat een prima keuze is maar daar is dit 1) Het forum niet voor en 2) Is een hele andere beroepse keuze als IT namelijk gewoon witwasser en 3) precies de reden waarom banken dit allemaal moeten doen :+ en als ik je een tip mag geven ik zou de carriere switch even heroverwegen dit is niet een type job die je als "junior" of entry level ff kan doen. Alhoewel kan wel maar realiseer je dan even dat Tweakers ook de beschikbare data van jouw account zal moeten overdragen op verzoek van Justitie :+

[Voor 19% gewijzigd door ShadowBumble op 12-08-2022 09:59]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En natuurlijk moet je geld wat je via een bank van wie dan ook krijgt, opgeven bij de aangifte IB als je dat op 1 januari nog hebt.
Maar als jij op 2 januari geld krijgt, en dat in de loop van het jaar allemaal opmaakt, hoef je niks aan te geven.
De denkfout die je hier maakt is dat het geld op 2 januari uit het niets zou verschijnen.
Op 1 januari had je dat geld ook al in de vorm van crypto.

En nu wordt crypto nog niet doorgegeven, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat in de toekomst niet gebeurt.

Ik zou maar een andere manier zoeken om je zwarte geld te stallen :P

[Voor 15% gewijzigd door anandus op 12-08-2022 10:05]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

anandus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:02:
[...]
En nu wordt crypto nog niet doorgegeven, maar dat hoeft niet te betekenen dat dat in de toekomst niet gebeurt.
Of het doorgegeven gaat worden vanuit de Exchanges geen idee, ik zie dat enkel maar als een kwestie van tijd maar volgens mij is sinds de aangifte over 2021 (dus sinds dit jaar) het verplicht om op te geven in Box 3. (met een Peildatum van 1 Januari)
Cryptovaluta horen tot uw bezittingen in box 3. Van uw cryptovaluta geeft u de waarde in het economische verkeer aan op 1 januari (peildatum). U hanteert daarbij de koers op de peildatum van het gebruikte omwisselplatform.
Bron

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@ShadowBumble
Je moet het ook opgeven volgens de wet.
Daar ben ik me van bewust.
Maar mijn vraag was tweeledig:
1. Geeft een (Amerikaans) platform dat pro-actief door aan de overheid? (zoals Nederlandse banken dat doen)
2. Zo nee, hoe weet de overheid of jij crypto op een wallet hebt staan?

Je moet het meer vergelijken met goud kopen.
Dat kun je in Nederland gewoon kopen. En als jjj elke maand voor € 1.000 koopt, verkoopt een exchange dit gewoon aan jou. (Meer ook maar er zijn duizenden mensen die in economisch slechte tijden fysiek goud kopen) Je moet je wel legitimeren, maar ze geven actief niets door aan de overheid. Pas als die hun boeken controleren, ziet de overheid het.
Dat goud leg je vervolgens in je kluis en niemand die het weet.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:02:

Ik zou maar een andere manier zoeken om je zwarte geld te stallen :P
Had ik het maar!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

@ShadowBumble

Nou daar had je eerder dit jaar ook weinig moeite mee.
Rzaan in "De Duurzame Kroeg deel 4"

Je gaf daar nog aan dat ontdekt worden een kwestie van kansberekening is en dat je het daarom altijd moet proberen.
of valt dit ook onder soepel omgaan met een belastingregel?

Sorry dat ik er (weer) mee kom maar dit zet jouw topic wel in een ander daglicht als je het mij vraagt.

[Voor 8% gewijzigd door de Peer op 12-08-2022 10:55]

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Croga schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:48:
[...]
Dat je je moet legitimeren bij de xchange betekend waarschijnlijk dat ze als bank geregistreerd zijn in Nederland. In dat geval zijn ze verplicht de eindejaars standen te melden aan de belastingdienst. Als jij het halverwege het jaar naar je ledger in de kast zet dan zal de FIU wellicht achter je aan komen maar de belastingdienst niet. Ik weet alleen niet of dat goed nieuws voor je is...... Een beetje belasting betalen is sterk te prefereren boven een inval van de FIU.
Nee, ze staan niet geregistreerd als bank.
Ze geven ook vooralsnog niks door want ik ken wel wat jongens die via kraken.com handelen en die hebben nog nooit iets gehoord.
Anders zou je het terugzien op je IB-aangifte of kwam er wel iemand aankloppen van de belasting.

Ik denk niet dat een FIU interesse heeft in een particulier die wat met crypto rommelt in de marge.
Je hebt geen idee hoe overwerkt en onderbemand die gasten zijn klaarblijkelijk.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
de Peer schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Nou daar had je eerder dit jaar ook weinig moeite mee.
Rzaan in "De Duurzame Kroeg deel 4"

Je gaf daar nog aan dat ontdekt worden een kwestie van kansberekening is en dat je het daarom altijd moet proberen.
of valt dit ook onder soepel omgaan met een belastingregel?
Daar hebben we de keurige Nederlander weer die overal opduikt.
Zo'n Nederlander waar je in tijden van conflict voor moet oppassen want 'het is tegen de huidige regels'.
Wat ben ik blij dat jij mijn buurman niet bent, want o wee als je dan het oud papier te vroeg buiten zet.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:31
Let op dat als je de crypto zou verkopen, geld thuis neer legt (stel dat dat 1500 is oid) je de contanten ook gewoon netjes op je belastingaangifte moet zetten.

Ik heb jaren lang netjes al mijn crypto (litecoin, feathercoin dogecoin) die ik ooit gemined heb opgegeven bij waar je ook je contanten op geeft (was meestal bij elkaar zo'n 2-300 euro). Dit juist zodat ik kan aantonen waar het vandaan kwam mocht ik het verkopen. Ik heb sinds eind vorig jaar dit bij een broker staan omdat ik ook wat munten wilde schuiven (en pool mining voor RVN wilde doen). Ik ben dus zelf wel benieuwd of de broker met een handig overzicht komt voor mijn aangifte over dit jaar.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Over oud papier of regels in tijden van oorlog zul je mij niet horen, maar ik ben wel van mening dat het not done is om te sjoemelen met je belastingaangifte ja. Noem mij dan maar keurig, prima. Ik had gehoopt dat dat de norm was.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
ShadowBumble schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:53:
Is een hele andere beroepse keuze als IT namelijk gewoon witwasser en 3) precies de reden waarom banken dit allemaal moeten doen :+ en als ik je een tip mag geven ik zou de carriere switch even heroverwegen dit is niet een type job die je als "junior" of entry level ff kan doen. Alhoewel kan wel maar realiseer je dan even dat Tweakers ook de beschikbare data van jouw account zal moeten overdragen op verzoek van Justitie :+
Ik ben geen IT-er.
Ik heb de indruk dat jij denkt dat alles zomaar gebeurt in dit land.
Maar voordat er iemand in actie komt (als het om gerommel in de marge gaat) moet er heel wat gebeuren.
Ik hou me voor mijn werk (media) veel met de overheid bezig.
Eén grote janboel, op alle vlakken.
Ze hebben geen mensen, geen kennis, geen zin, geen geld.
Steeds weer valt je bek open, terwijl je eigenlijk niet meer verbaast zou moeten zijn.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Aragnut schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:59:
Let op dat als je de crypto zou verkopen, geld thuis neer legt (stel dat dat 1500 is oid) je de contanten ook gewoon netjes op je belastingaangifte moet zetten.
En geef jij die € 1.500 ook op als dat thuis ligt?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De vraag van de TS kan al wat extra vragen oproepen, maar daarna gaat dit steeds meer op belastingontduiking lijken en dat is uiteraard niet de bedoeling. Topic gaat dicht.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee