Wanneer krijg je nou een notificatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYou
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 19:54
Ik heb een aantal notificaties ingesteld voor productprijzen, maar volgens de verschillende plekken waar informatie over de Alerts staan kan je die op veschillende manieren opvatten. Wat is nou juist?
  1. In de email die je krijgt:
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljhY6RgUc1NVbnFuEtDscQh5n6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/beLt9bIvYIAMJkv1t4wrsVJE.jpg?f=user_large
    De tekst hier leest "Je ontvangt automatisch een nieuwe melding als dit product beschikbaar is voor minder dan 375."
  2. Bij het instellen op de productpagina:
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwVZDvjnMLhbpZEXLQDxCjLjwOE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z7UYZ4jeNAJNXexkLIqoNMSH.jpg?f=user_large
    De tekst hier leest "Vanaf een prijsdaling tot onder 375."
  3. Op de instellingen pagina:
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5erryEUzqL-xHh9rHePJKeoea4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rb96ou62cZd8hi57M8zK7ynu.jpg?f=user_large
    De tekst hier leest "nu 379, alert wordt verzonden vanaf 375"
Als ik Nederlands als taal goed genoeg beheers, betekent dit het volgende:
  1. code:
    1

Als product_prijs_nu < 375 dan stuur alert
  2. code:
    1

Als product_prijs_nu < product_prijs_gisteren EN product_prijs_gisteren > 375 dan stuur alert
  3. code:
    1

Als product_prijs_nu > 375 EN product_prijs_nu < product_prijs_gisteren dan stuur alert
Wat is de daadwerkelijke logica voor het versturen van de prijsalert? In ieder geval niet nummer 1 (wat de email zegt) want ik had een prijsalert voor 375 ingesteld, maar de prijs is gedaald naar 379 (wat niet onder 375 is) en ik krijg tóch een melding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmen2008
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik vraag mij dit ook al jaren af. De zin "Vanaf een prijsdaling tot onder" is niet te parsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

thijmen2008 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:08:
Ik vraag mij dit ook al jaren af. De zin "Vanaf een prijsdaling tot onder" is niet te parsen.
Ik verplaats dit topic naar Mooie Features, daar kunnen ze beter uitleggen wat er exact bedoeld wordt en eventueel verbeteringen aan de tekst aanbrengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

De tekst in deze e-mail is ondertussen al aangepast naar
Je ontvangt deze e-mail omdat de prijs van dit product onder de ingestelde prijs van <vorige alertprijs> is komen te liggen. Je ontvangt automatisch een nieuwe melding als de prijs verder daalt tot onder <nieuwe, automatisch bepaalde alertprijs>.
We stellen dus automatisch een nieuwe prijslimiet in wanneer er een notificatie is verstuurd. In de oude situatie gaf dit verwarring omdat alleen die nieuwe limiet in de mail werd vermeld. Ondertussen vermelden we dus zowel de oude limiet, als de nieuwe.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
...en daarmee ga ik er vanuit dat het oorspronkelijke probleem is opgelost. Mochten er toch nog vragen over de huidige prijsalert mails zijn, open gerust een nieuw topic :)

Dit topic is gesloten.