Vraag

• Pistrie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-01-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Allereerst programmeerwerk. Ik ben momenteel student en ik ben van plan om binnenkort een bijbaantje als programmeur te nemen. Ook moet een Windows VM in QEMU redelijk functioneren, dus 6+ cores met multithreading is vereist. Een beetje licht gamen voor wanneer ik niet thuis ben is een plus.

Wat is je budget?
+- 1200 euro. Het is de bedoeling dat de laptop redelijke tijd mee kan gaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! Hij moet vrijwel elke dag in de rugzak mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
1. De laptop moet een lange batterijduur hebben. Met mijn huidige laptop ga ik altijd van stopcontact naar stopcontact.
2. Het scherm moet redelijk fel zijn. Buiten werken met een licht thema moet mogelijk zijn.
3. De laptop moet geschikt zijn voor Linux (vandaar mijn interesse in Tuxedo).
4. Het moet een Ryzen processor hebben.

Al deze eisen hebben mij geleid naar de laptops van Tuxedo, de Pulse 15 gen 2 om precies te zijn. Ik heb alleen weinig gehoord over de helderheid. Ook is de kwaliteit van de klantenservice voor mij een vraagteken, en in hoeverre de laptop door mij zelf onderhouden kan worden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW te R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 20:22
Over deze specifieke laptop kan ik je niets vertellen, maar over de klantenservice van Tuxedo heb ik geen klachten.
Enkele jaren geleden heb ik daar een laptop en een desktop pc gekocht. Met de grafische kaart in de desktop was iets mis (weet niet meer precies wat), maar we kregen vlot een vervangend exemplaar opgestuurd.