In een protest tegen Apple's voorwaardes omtrent datagebruik/behoud, heb ik besloten om volledig uit te loggen van iCloud op al mijn apparaten. Dit is niet erg handig als je een optimaal gesynchroniseerde iPhone en MacBook wilt hebben. Ik synchroniseer mijn iPhone over WiFi met de sync functie in Finder -> iPhone.
Ik zie graag een topic vol ervaringen, tips, waarschuwingen en oplossingen van mensen die hetzelfde proberen te bereiken en waarom ze dit doen.
Dit is mijn ervaring door mijn iPhone te syncen via Finder -> iPhone -> [sync knop].
Ik zie graag een topic vol ervaringen, tips, waarschuwingen en oplossingen van mensen die hetzelfde proberen te bereiken en waarom ze dit doen.
Dit is mijn ervaring door mijn iPhone te syncen via Finder -> iPhone -> [sync knop].
- Agenda synchroniseert prima via deze weg.
- Contacten synchroniseert prima via deze weg.
- Notities synchroniseren helemaal niet naar iPhone. Ik heb hiervoor de notities onder mijn mail account geplaatst. Dit werkt, maar ik heb nog niet uitgevogeld hoe dit kan.
- Foto's synchroniseert onhandig. In de sync voortgangsbalk staat er "syncing photos..", maar dit gebeurt niet. Ik moet handmatig naar de Foto's app en daar op "importeer" klikken.
- Backups van iPhone naar Mac gaat prima, maar de locatie is vreemd en niet aan te passen: ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup
- Email via @me of @icloud mail was erg lastig in te stellen. De SMTP/IMAP gegevens zijn makkelijk te vinden, maar als je 2FA ingeschakeld hebt, zul je een extra "application password" moeten aanmaken in je Apple account, voordat je je mail client kan instellen.
[ Voor 4% gewijzigd door Faloude op 11-08-2022 16:20 ]