Windows Installer kan niet worden geopend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• akel96
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Beste Tweakers,

Na lang bezig te zijn om dit probleem op te lossen, ben ik er nog steeds niet uit en ben ik hier op dit forum terecht gekomen om mijn vraag te stellen.

Tijdens de installaties met Windows Installer krijg ik telkens de melding dat die niet kan worden geopend. Ik heb alle tips online via Google al gevolgd, zoals uit de register deinstalleren en opnieuw installeren. sfc scan, health, oftewel al die CMD opdrachten, maar dit is het probleem niet... Zodra ik in de msconfig alle services uit zet en de computer opnieuw opstart, blijkt het probleem opgelost te zijn. Waar ik nu achter gekomen ben, is dat dus één van mijn actieve services de Windows Installer blokkeert.

Jullie zullen vast denken nu: 'probeer één voor één alle services uit te zetten tot je weet welke het is.' Nou, dat is een hele klus voor mij en ik vraag me af of dit makkelijker kan of er eventueel een software beschikbaar is die kan zien wat de windows installer blokkeert. Andere tips zijn ook welkom

Bedankt alvast voor de hulp!

Beste antwoord (via akel96 op 16-08-2022 12:01)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens snuffelen in https://docs.microsoft.co...wnloads/process-utilities ;)

Ik weet overigens nog niets van jouw versie van Windows, welke errors/logging je misschien hebt in je eventvwr. Of je misschien ergens in temp log-files hebt van Windows Installer. Etc.

Vaak kan je met Task Manager ook wel de "command line" kolom toevoegen; allicht dat je daar dan dubbele / overeenkomstige opdrachten ziet staan die mogelijk een link hebben met Windows Installer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet overigens nog niets van jouw versie van Windows, welke errors/logging je misschien hebt in je eventvwr. Of je misschien ergens in temp log-files hebt van Windows Installer. Etc.

Vaak kan je met Task Manager ook wel de "command line" kolom toevoegen; allicht dat je daar dan dubbele / overeenkomstige opdrachten ziet staan die mogelijk een link hebben met Windows Installer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

akel96 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:08:
...
Jullie zullen vast denken nu: 'probeer één voor één alle services uit te zetten tot je weet welke het is.' Nou, dat is een hele klus voor mij en ik vraag me af of dit makkelijker kan...
Ja hoor. Een re-install van Windows; kwartiertje werk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akel96
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
MAX3400 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:18:

Hee MAX3400,

Bedankt voor je tips.

Ik heb Windows 11 met updates vanuit de Windows Insider Program. Voorheen stond deze op Dev-kanaal. Momenteel staat deze op Release Preview, omdat ik vermoeden had dat dit hoogstwaarschijnlijk de boosdoener was. Maar het is daarmee ook niet opgelost.

Ik heb ook een aantal tips van je uitgeprobeerd en ik kom er niet uit. Ik heb ook in de eventviewer gekeken, daar staat ook niks wat mij verder helpt. Tenminste, als ik weet waar ik naar moet kijken. Command line in de task manager toevoegen heb ik ook gedaan, ik zie geen overeenkomstige opdrachten er tussen staan. Het probleem zit echt in een bepaald actieve service.

-EDIT

Probleem is opgelost door Bitdefender te de-installeren. Bedankt voor je hulp!

[ Voor 17% gewijzigd door akel96 op 16-08-2022 12:00 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:29
*knip* Zeg dan niets

[ Voor 89% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2022 08:54 ]