Vraag

• ssiep
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:55
Ik heb vorig jaar een Hikvision DS-2CD2386G2 gekocht en werkte tot voor kort prima.
Bij de camera zit ook een web interface en hiermee heb ik een aantal zaken kunnen instellen waaronder security alerts als mensen in een bepaalde zone komen binnen een bepaalde tijdsperiode.

Nu wil ik dit aanpassen, maar als ik navigeer naar die web interface krijg ik een foutmelding:
Access Error: 404 -- Not Found
Can't locate document: /index.asp

Het lijkt er dus op dat de webinterface is verdwenen of iig niet meer toegankelijk is.
De camera zelf werkt nog gewoon perfect en krijg netjes alle data binnen op mijn Synology NAS inclusief de security alerts die ik had ingesteld.

Op internet heb ik wel een aantal post gezien over dit onderwerp, maar nergens met een oplossing of advies. Een aantal hebben zelfs een factory reset uitgevoerd, maar zonder succes.
Ook een firmware update gaat niet aangezien ik niet bij de plek kom vanuit waar dit uitgevoerd kan worden.
Locale tools zoals iVMS-4200 werken wel en zien de camera ook gewoon, maar daar kun je verder niets aanpassen of updaten.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt kan hebben en hoe ik dit weer kan fixen?

Error en overzicht vanuit iVMS=4200:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKdg--YutzvOvk_tRi2y51gd64A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y4BnAFHWsEVrA5Xe7iNoHCnm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yltreYm2n-8wO9GBLCTsfFFPIHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2GTPyi20c06iGljQtxtNFR7F.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kun je met een protocol waar je remote de camera kunt beheren via de commandline bij de camera komen?
Hangt de camera direct aan het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssiep
Camera hangt niet direct aan het internet, maar in eigen netwerk.
Kan dus prima kijken, maar de beheerinterface is niet meer beschikbaar.
Verder heb ik ook nergens een commandline tooling gezien voor deze camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Hier wordt voor een vergelijkbaar (maar niet identiek) probleem als workaround gesuggereerd dat een andere browser (Internet Explorer), of aanpassen van user agent in browser zou kunnen werken: https://dannyda.com/2022/...ocument-notsupported-asp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ssiep
Bedankt @Cpt.Morgan, deze had ik inderdaad ook gezet, maar werkt ook helaas niet.
Ik ben bang dat ik factory reset zal moeten uitvoeren, maar daarvoor moet je de camera weer ontmantelen want die knop zit ergens binnenin. (logisch ook natuurlijk anders kan iedereen hem resetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:42
Voor Chrome is er een plugin internet Explorer probeer die eens

En heb je een reboot gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannuskwarten
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-11-2023
is simpel op telossen hoor
:) als je hulp nodig heb geeft maar een berichtje

[ Voor 43% gewijzigd door mannuskwarten op 08-03-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuitje
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-06-2023
mannuskwarten schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:42:
is simpel op telossen hoor
:) als je hulp nodig heb geeft maar een berichtje
Kun je mij daar bij helpen,please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1973
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb hetzelfde probleem met hikvision ds1043 camera
Misschien dat iemand het antwoord kan posten,was wel benieuwd naar de makkelijke oplossing
Pagina: 1