Printer / Cartridges

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• RozeOlifant
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02 14:22
Hallo allen,
Ik ben een thuisgebruiker en print zeer onregelmatig wel eens wat uit.
Is er een printer die daar tegen kan? Ik ben vaker mijn printerkoppen aan het reinigen dan dat ik inkt gebruik om te printen.
Mijn huidige printer is een Canon Pixma MG5750, maar die is ondertussen aan vervanging toe.
Er wordt zowel kleur als zwart/wit geprint.
Heb je ook zo'n ervaring dan hoor ik graag hoe je dat hebt opgelost.
Alvast bedankt, Mark.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Hoi Mark,

dan zou je een goedkope laserprinter kunnen overwegen. Wat jij hierboven omschrijft is gewoon het probleem bij Inkt printers, er zijn er waar de cardridge meteen de kop heeft maar daar betaal je ook weer voor.

1 nadeel van een laserprinter is dat bij een laag budget de kleuren prints nooit zo mooi zijn als bij Inktjet.

Andere optie is gewoon 1x per 2 weken een demo pagina afdrukken om dichtslippen te voorkomen.

• RozeOlifant
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-02 14:22
Beste Markozv, dank voor de supersnelle reactie. Eerlijk gezegd heb ik nooit aan een laserprinter gedacht. Ik ga er eens naar kijken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Met jouw usecase is een laserprinter inderdaad goedkoper. Geen uitdrogende koppen, geen verlies bij opstarten. Vrij gemakkelijke rekensom imo. Je zou het nog kunnen vergelijken met printers met een abonnement maar volgens mij kan dat niet uit.