Koeler voor ryzen 9 cpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MHNL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik krijg straks een AMD RYZEN9 3900x Cpu , zonder koeler.

Maar ik heb wel een koeler (AMD Wraith Stealth Cooler (no LED) )die meegeleverd werd bij de AMD RYZEN5 3600.

Kan ik deze koeler gerust gebruiken?

Normaal zit bij die ryzen 9 cpu de AMD Wraith Prism koeler.

https://www.amd.com/en/technologies/cpu-cooler-solution

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee, de stealth is geschikt voor maximaal 65W. Je zult dus een nieuwe koeler moeten kopen die geschikt is voor een Ryzen 9. Die dingen worden best warm, dus je bent niet klaar voor een tientje.

Ik zou kijken in deze klasse:

pricewatch: be quiet! Dark Rock 4
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: Noctua NH-U9S

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:41
De stealth lijkt obv de productenpagina inderdaad voor CPU's van 65w te zijn. Als je hier een 105w CPU onder legt gaat het vermoedelijk niet of niet optimaal werken.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 15:13
Mocht je trouwens een krapper budget hebben dan kan je ook kijken naar het 'Vraag & Aanbod' gedeelte van Tweakers. Kan je een tweedehands koeler kopen voor wat minder.

• MHNL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 24-11-2025
boys bedankt voor jullie reacties. Mijn vraag is beantwoord. Ik zal eens effe kijken op Ebay voor een AMD Wraith Prism of iets vergelijkbaars.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:01
MHNL schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:21:
boys bedankt voor jullie reacties. Mijn vraag is beantwoord. Ik zal eens effe kijken op Ebay voor een AMD Wraith Prism of iets vergelijkbaars.
Let er wel op wat je wil.

Voor performance kan je (op stock) de Wraith Prism prima gebruiken. Hou er er echter wel rekening mee dat de processor, zeker bij langdurig verbruik met die koeler best warm zal worden en dat de geluidsproductie aanwezig zal zijn.

Wil je dus naast goede prestaties ook een lagere temperatuur en stille(re) koeling, kijk dan even verder.

Verwijderd

Hier staan hele sappige, en eerlijke koelers tussen, gesorteerd op AM4.
Een knappe koeler geeft veel meer plezier dan een stock koeler.

https://tweakers.net/proc...WWJOUpW0UqGBiamxkqxtbW1AA

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1