Heb recent een charmante jaren 30 woning gekocht, echter met energielabel G
Na de vloeren, muren, dak en ramen te hebben geisoleerd wil ik ook graag zonnepanelen. Er moet wel nog ruimte overblijven voor dakramen, dit betekent in de praktijk dat er 2 rijen zonnepanelen kunnen worden geplaatst; 1 boven en 1 onder de dakramen. M'n buren hebben een vergelijkbare situatie en daar passen er 9 op het dak.
/f/image/zXK3GqtXbNB2kPo9yyEoqx5w.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/WrbVlIcDOpjZGucoMqoxZ0ko.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QxGdUo2rGcSVO0ycT4SoyoU5.png?f=user_large)
Ga verder niet actief verder van het gas af. Heb helaas geen oprit, dus een elektrische auto zal ik er niet op aansluiten.
Doel is een snelle terugverdientijd, en een zo gunstig mogelijk energielabel (max m2). Maar moet wel ruimte blijven door de dakramen, dus max 2 rijen.
Lokale zonnepanelenleverancier 1
Lokale zonnepanelenleverancier 2
Offerte 1 lijkt me een nobrainer - vraag is of dit 'scherp genoeg' is of dat het de moeite waard is om verder te shoppen, op zoek naar lagere prijzen.
Foto's
Dakhelling 42 graden op het zuiden./f/image/zXK3GqtXbNB2kPo9yyEoqx5w.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/WrbVlIcDOpjZGucoMqoxZ0ko.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QxGdUo2rGcSVO0ycT4SoyoU5.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
Geen schaduwJaarverbruik
Helaas slechts 1 maand data ~160kWh. Ga uit van ~2000kWh.Ga verder niet actief verder van het gas af. Heb helaas geen oprit, dus een elektrische auto zal ik er niet op aansluiten.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
Gaat vooral om een redelijke prijs.Doel is een snelle terugverdientijd, en een zo gunstig mogelijk energielabel (max m2). Maar moet wel ruimte blijven door de dakramen, dus max 2 rijen.
Wie gaat het project uitvoeren
AannemerBijhouden van data
Standaard app is primaReeds verkregen offertes
2 stuks:Lokale zonnepanelenleverancier 1
- 9 Zonnepanelen JA Solar glas/folie 370 Wp zwart
- Omvormer Goodwe 3600T-DS, 2 MPP Tracker, inclusief Wifi module
- Solarstell montagesysteem
- Incl montage, installatie, aansluiting
Lokale zonnepanelenleverancier 2
- 9 Q-Cells Q.PEAK DUO ML-BLK G9+ 380Wpt
- Growatt MIN 2500TL-XE Omvormer
- Clickfit Evo montagesysteem
- Incl montage, installatie, aansluiting
Regio
Leiden & BollenstreekOfferte 1 lijkt me een nobrainer - vraag is of dit 'scherp genoeg' is of dat het de moeite waard is om verder te shoppen, op zoek naar lagere prijzen.