Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hue: Dimmer switch: druk op de knop per lamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HenkRutgers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb een nieuwe Hue Dimmer switch gekocht voor de slaapkamer. In de slaapkamer heb ik 3 spots bij de ingang / kastenwand. Boven het bed 1x spot. Feitelijk 2 x een zone.

Ik wil bij 1 x druk op de knop dat alle lampen vol aan gaan. Dat lukt
Ik wil bij 2 x druk op de knop dat de lampen gedimd aan gaan. Dat lukt
Ik wil bij 3 x druk op de knop dat de lampen op nachtstand gaan behalve de lamp boven het bed die moet uit. Dus feitelijk zoek ik een manier om bij de derde druk op de knop alleen een deel van de lampen op nachtstand te zetten en één uit.

Ik heb al 2 x een zone gemaakt. Één bij de ingang (kastenwand) en een zone voor boven het bed. Ook daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Iemand enig idee of dat wat ik wil überhaupt wel kan?

Dank

Henk

Alle reacties

• dingjanm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09-2024
Beste Henk,
Met de dimmer kun je door 5 scenes klikken, je hebt nu al de standaard scenes ontdekt en geïnstalleerd, goed bezig! Je kan zelf scenes maken; stel zelf alle lampen in zoals je het wil hebben, dus aantal gedimd en aantal uit. Klik op de blauwe + rechtsboven in de kamer, geef een naam en stel deze in bij je dimmer switch. Pas op met Hue, zeer verslavend, straks heet je huis vol.
Groeten,
Martijn

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-11 21:50

V-8

Je kunt een extra zone ''Home'' maken met ALLE lampen er in. Hierin maak je dan scènes waarin lampen uit de verschillende kamers / zones zitten.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• Edwin1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Wil eerste druk alleen lamp1 aan, bij tweede druk alleen lamp 2 aan, bij derde druk lamp 1 en 2 tegelijk aan. Hoe stel ik dit in. 1 lamp gaat prima, dan heeft de tweede druk en daarna een andere kleurenpallet. maar wil tweede en derde andere lampen schakelen. Als ik Dimmer switch open krijg ik "1 zone " met lamp 1, Wat wordt bedoeld met laatste aan status. Ik kan prima eerste druk lamp 1 of 2 (en/of) krijgen, maar de volgende knop drukken anders programmeren lukt mij niet... (nog niet :) ) nb beide lampen zitten ieder in een zone.

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin1967 op 26-11-2022 10:52 ]